Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Havregrøt-dele-oppskrift-tråd

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-10-06, 22:22   #1
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Havregrøt-dele-oppskrift-tråd

Jeg spiser ofte havregrynsgrøt om kvelden og lurer på om du har en god oppskrift å dele med meg.

Min favoritt for tida er 1,5 dl havregryn, 2 dl melk, 0,5 dl cottage cheese og 50 g frosne rips.


Sist redigert av Chanett : 02-10-06 kl 22:29.
Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-06, 22:28   #2
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Havregrøt-dele-oppskrift-tråd

Her i huset blir 1dl. havregryn og 2 dl melk kokt sammen (en porsjon), og i skålen ved siden av rasper vi valnøtter, og heller litt olje på. Så når grøten er ferdig tilsettes en eggeplomme og røres inn. Så legges grøten i skålen og blandes sammen, og serveres med kanel (eller bananskiver).

DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-06, 23:13   #3
Stikka
...
 
Stikka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.284
Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Havregrøt-dele-oppskrift-tråd

1 dl økogryn fra Coop, snaut 2 dl vann, opp i skål, 2 min i micro, rør, spises med melk og 100% syltetøy.

__________________
-------------------------------------------------------------
Hard work has a future payoff. Laziness pays off NOW
Stikka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-06, 23:25   #4
Mumriel
Perspektivutvider
 
Mumriel sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 272
Mumriel er populærMumriel er populærMumriel er populær
Standard

Sv: Havregrøt-dele-oppskrift-tråd

2 dl store havregryn, 5 dl melk, 1 beger cottage cheese. Serveres med vanøtter, rosiner, eplebiter, kanel etc etter humør

__________________
Ikke la ortografiske krumspring skygge for intensjonen bak dette innlegget.

~ Den som aldrig lever nu, lever aldrig. Hvad gjør du?
Mumriel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-06, 23:27   #5
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Havregrøt-dele-oppskrift-tråd

Hva er egentlig forskjellen på de store og de små havregryna?

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-06, 23:33   #6
Kanutte
interlektuell
 
Kanutte sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 976
Kanutte imponerer mange og er sikkert smartKanutte imponerer mange og er sikkert smartKanutte imponerer mange og er sikkert smartKanutte imponerer mange og er sikkert smartKanutte imponerer mange og er sikkert smartKanutte imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Havregrøt-dele-oppskrift-tråd

Jeg synes at det er så mange harde hamser i de store havregryna fra "Bjørn", og det er så ekkelt å få i munnen. Så neste gang vi handler, skal vi kjøpe små, økologiske.

Ellers liker jeg godt den enkle varianten med 1,5 dl havregryn, 5 dl vann, rør, kok, trekk i ti minutt. Strø med sukker og kanel.

__________________
Tjo og hei

Kanutte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-06, 23:33   #7
Mumriel
Perspektivutvider
 
Mumriel sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 272
Mumriel er populærMumriel er populærMumriel er populær
Standard

Sv: Havregrøt-dele-oppskrift-tråd

Opprinnelig lagt inn av Berglijot, her.

Hva er egentlig forskjellen på de store og de små havregryna?

De store har lavere GI ...

__________________
Ikke la ortografiske krumspring skygge for intensjonen bak dette innlegget.

~ Den som aldrig lever nu, lever aldrig. Hvad gjør du?
Mumriel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-06, 23:36   #8
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Havregrøt-dele-oppskrift-tråd

Opprinnelig lagt inn av Mumriel, her.

De store har lavere GI ...

Ok.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-06, 08:50   #9
Stikka
...
 
Stikka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.284
Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Havregrøt-dele-oppskrift-tråd

Opprinnelig lagt inn av Kanutte, her.

Jeg synes at det er så mange harde hamser i de store havregryna fra "Bjørn", og det er så ekkelt å få i munnen. Så neste gang vi handler, skal vi kjøpe små, økologiske.

Enig. Kjøpte økovarianten til Bjørnehavregryn men syntes ikke den smakte like godt som Coop sin øko.

__________________
-------------------------------------------------------------
Hard work has a future payoff. Laziness pays off NOW
Stikka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-06, 08:52   #10
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Havregrøt-dele-oppskrift-tråd

Opprinnelig lagt inn av Stikka74, her.

Enig. Kjøpte økovarianten til Bjørnehavregryn men syntes ikke den smakte like godt som Coop sin øko.

Da får jeg sjekke coop sin. De var utsolgt for Bjørn sin øko sist jeg kjøpte.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-06, 14:54   #11
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Havregrøt-dele-oppskrift-tråd

Jeg koker havregrøt på 2,5 dl vann og 1 dl havregryn (øko fra coop eller Helios), har i rosiner, raspet eple eller pære, litt oppdelt appelsin og litt yoghurt naturell. Jummi!

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-06, 15:47   #12
Kaktus
St(r)ikkeplante
 
Kaktus sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.624
Blogginnlegg: 120
Kaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Havregrøt-dele-oppskrift-tråd

2 dl havregryn, 2 dl melk og 3 dl vann.

Serveres med brunost, sukker og melk

Kaktus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-06, 14:25   #13
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Havregrøt-dele-oppskrift-tråd

Til meg selv koker jeg havregrøt på vann, og det MÅ være litt salt! Så har jeg i noen store klatter cottage cheese og litt 100%-syltetøy.

Til ungene koker jeg helst på melk, eller så sper jeg med melk til slutt så den blir litt kaldere. Jeg har i en dæsj rapsolje og gjerne en eggeplomme. De får som regel frukt på grøten, ofte bananskiver. Kanel er også godt og inneholder masse antioksidanter. Evt kombinert med eple. Det er mye som passer med havregrøt, f.eks. brunost! Kjempegodt.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:55.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no