Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Billige, raske, sunne og gode middager

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

 
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-02-18, 19:01   #1
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.770
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Billige, raske, sunne og gode middager

Jeg trenger ny ukesmeny, og den bør helst bestå av raske, sunne og gode middager. Hvis de i tillegg er billige, så er det en bonus (men det siste punktet er egentlig bare inspirert av "hvor mye bruker du på mat"-tråden).

Jeg er villig til å gjøre en del forarbeider kvelden før, for dette skal helst (også) være noe 12-åringen kan slå sammen i en fei halvtimen før resten av de sultne hordene inntar huset, sånn at vi kan slenge oss ned og spise middag i fellesskap før vi styrter videre.

Såh - hva er deres raskeste måltider?

Foreløpig har jeg kommet på:

  • Wok laget på ferske wok-grønnsakposer, med svin eller kylling, posesaus og villris.
  • Salmalaks marinert i ponzuzaus og skåret i biter servert med mango, avokado, granateple, paprika, asparges og koriander (kan lages kvelden før). Ris for de som også trenger litt ekstra karber.
  • Ovnsbakt laks med kokte poteter, dampet brokkoli og salat med tomater, agurker og paprika.
  • Fullkornspasta med saus laget på karbonadedeig, løk, hvitløk og en boks tomater med krydder.

Da mangler jeg bare middag til en ukedag til og et par-tre variasjonsmiddager.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
 

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:17.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no