Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Anbefalt restaurant på Grünerløkka?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-10-14, 14:34   #1
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.115
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Anbefalt restaurant på Grünerløkka?

Foreldrene mine kommer til Oslo en tur, og jeg tenkte vi kunne feire bursdagen til moren min med å gå ut og spise. Poden har pianotime i Biermannsgården på ettermiddagen, så det kunne passe å rusle til Grünerløkka etterpå, for det er hyggelig - men Sagene, Torshov og for den del Alexander Kiellands plass er forsåvidt også i rusleavstand.

Noen som har forslag? Ikke superdyrt, men et litt ordentlig sted. Ikke sushi, tror jeg. Ikke indisk (vi liker absolutt indisk, men vi ender nesten alltid opp med det, og det hadde vært greit med litt avveksling).

Jeg har tenkt på Delicatessen eller Nighthawk, og ellers så har jeg selv faktisk aldri vært på Markveien Mat- og Vinhus, så det er jo også en mulighet. Men jeg vil altså gjerne ha flere tips.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-14, 15:40   #2
tjolahopp
Erfaren
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 1.007
tjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Anbefalt restaurant på Grünerløkka?

Trattoria Popolare kan kanskje være et alternativ? Og Le Benjamin.

Det er et par år siden sist jeg var på Markveien Mat- og vinhus, men det var veldig all right synes jeg. Jeg har vært der med svigerforeldrene også, og de satte også pris på det.

tjolahopp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-14, 16:06   #3
Xian
Tvåtusentalssuffragett
 
Xian sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.632
Xian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt av
Standard

Sv: Anbefalt restaurant på Grünerløkka?

Hvis dere er kjøttglade vil jeg slå et slag for Trancher! På Delicatessen synes jeg akustikken er så forferdelig at jeg nødig går dit i et større følge enn 2-3 personer. Markveien er en fantastisk klassiker som aldri taper seg - men kanskje litt dyrt? Vi elsker Dr. Kneipp vegg i vegg, med det samme kjøkkenet, men det er et lite sted hvor man ikke kan reservere bord. Jeg ble litt skuffet over Le Benjamin, men da var forventningene skyhøye. Jeg har bare vært der én gang, og har hørt mange som er veldig fornøyde etter å ha spist der. Trattoria Popolare er jo hyggelig, og har god mat. Og ellers så var vi nettopp på Kolonihagen i Korsgata. Veldig fine lokaler, men jeg ble litt skuffet over maten. Det var godt, altså, men litt kjedelig. (Dette var lunsj.)

Hadde ikke indisk og sushi vært uaktuelt, hadde jeg foreslått New Anarkali og Jonoe.

Colonel Mustard på Alexander Kiellands plass har jeg på listen, men ikke prøvd ennå.

__________________
Ullungen 2006 og Lillebror 2015

Vegen er lystig, og vegen er vrang.
Xian er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-14, 16:10   #4
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.115
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Anbefalt restaurant på Grünerløkka?

Opprinnelig lagt inn av Xian, her.

Hadde ikke indisk og sushi vært uaktuelt, hadde jeg foreslått New Anarkali og Jonoe.

Det ville jeg også. Vi har hatt med foreldrene mine på New Anarkali før, og mannen og jeg var på Jonoe i går.

Trattoria Popolare er hyggelig, ja. Og enig i det med akustikken/lokalet på Delicatessen.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-14, 16:29   #5
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.854
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Anbefalt restaurant på Grünerløkka?

Jeg synes dere kan gå på Markveien mat- og vinhus og fortelle hvordan det var etterpå. Ellers vil jeg si at Popolare har minst like fæl akustikk som Delicatessen, men Delicatessen har bedre mat.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-14, 16:41   #6
Xian
Tvåtusentalssuffragett
 
Xian sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.632
Xian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt av
Standard

Sv: Anbefalt restaurant på Grünerløkka?

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Jeg synes dere kan gå på Markveien mat- og vinhus og fortelle hvordan det var etterpå.

Tiltredes! Bilder og blogg!

Sitat:

Ellers vil jeg si at Popolare har minst like fæl akustikk som Delicatessen, men Delicatessen har bedre mat.

Det er jammen sant, hvis man sitter nede. Oppe er det OK. Men ja, maten er bedre på Delicatessen. (Nå er kanskje trøffelsesongen i gang også. Den anbefales ikke på TP; jeg har blitt dypt trøffelskuffet der en gang. )

__________________
Ullungen 2006 og Lillebror 2015

Vegen er lystig, og vegen er vrang.
Xian er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-14, 16:43   #7
Agent Scully
Truth is in the x-files
 
Agent Scully sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 8.396
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Anbefalt restaurant på Grünerløkka?

Pjoltergeist

__________________
Storebror -06, Lillesøster & Lillebror -09

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-14, 11:21   #8
Addison
Champagne til alt
 
Addison sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 4.358
Addison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Anbefalt restaurant på Grünerløkka?

Grünerløkka Brygghus har fin stemning og enkel, men god mat. Kan vel være litt støyende utpå kvelden i helgene, muligens. Mye spennened øl å velge i!

__________________
1997, 2001 & 2006
Addison er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-14, 12:46   #9
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.115
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Anbefalt restaurant på Grünerløkka?

Tusen takk for tips, jeg vil gjerne ha flere. Det med akustikk/bråk er forresten veldig relevant, for faren min hører så dårlig.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-14, 13:19   #10
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.509
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Anbefalt restaurant på Grünerløkka?

Vi var på Kolonihagen i sommr og jeg likte meg godt der. God mat, med en historie og ikke så formelt at jeg ble klumsete. For oss var det nok i øvre prissjikt, men tror egentlig det er innafor.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-14, 13:22   #11
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.378
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Anbefalt restaurant på Grünerløkka?

Hitchhiker i Mathallen er god. Kan ikke huske noen akustikkproblematikk der heller. Nighthawk syns jeg har tapt seg, men vil man ha gode burgere (og bedre service) er Døgnvill bra.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-14, 13:22   #12
Addison
Champagne til alt
 
Addison sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 4.358
Addison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Anbefalt restaurant på Grünerløkka?

Nighthawk Diner har jo også god mat, og kult interiør/miljø. De mer lokalkjente kan sikkert si noe om hvordan støynivået er der på kveldene.

__________________
1997, 2001 & 2006
Addison er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-14, 13:26   #13
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.378
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Anbefalt restaurant på Grünerløkka?

Kiellands Plass har for øvrig fått en hyggelig bar; sånn til en kveld uten barn. Paul's Boutique. Henda opp de som tar musikkreferansen! Colonel Mustard har jeg ikke spist på, men Høvdingen liker den tror jeg.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-14, 23:41   #14
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.115
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Anbefalt restaurant på Grünerløkka?

Igjen takk for alle tips! Mange av dem har jeg lyst til å prøve senere. Vi endte opp på Trancher, som var hyggelig (om enn litt bråkete da det kom et høylytt selskap på nabobordet i det lille lokalet) og hadde nydelig entrecote (det bør den jo helst være, når det er eneste rett på menyen! ). Både vi, Poden og foreldrene mine var veldig fornøyd med måltidet.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:39.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no