Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hvem planlegger vanligvis middagen?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Se resultatene: Hvem har hovedansvaret for middagsplanleggingen hjemme hos deg?
Vi har ansvar sammen 33 19,19%
Vi spiser ikke middag 0 0%
Kvinnen har hovedansvar 106 61,63%
Mannen har hovedansvar 14 8,14%
Barnet/barna har hovedansvar 0 0%
Kokken, aupairen, butleren osv. har hovedansvar 2 1,16%
Vi har alle middager fra Godt levert e.l. 4 2,33%
Ikke relevant, jeg er singel. 10 5,81%
Ikke relevant, jeg lever i sammen med en av samme kjønn 0 0%
Annet - hva nå det skulle være 3 1,74%
Deltakere: 172. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-10-14, 11:16   #21
Tangerine
Eklektisk
 
Tangerine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 5.154
Blogginnlegg: 1
Tangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvem planlegger vanligvis middagen?

Vi tar ansvar sammen. Noen uker er det jeg som lager mest. Han lager flest middager i helgene, forresten. Jeg tipser.

Tangerine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-14, 11:16   #22
Billa
Usedvanlig begavet
 
Billa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 8.068
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvem planlegger vanligvis middagen?

Det er det jeg som gjør. Planlegger og gjennomfører. Handler også. Dette er egentlig min store akilleshæl, fordi jeg synes i utgangpunktet ikke at det å lage mat er særlig gøy. Men jeg kan det, gjør det og er ganske god på det, i motsetning til min mann som er skikkelig, skikkelig dårlig. Han har ingen ryggmargsrefleks overhode på hva som passer sammen av krydder og smaker, og jeg HAR anklaget ham for å være så elendig kokk med vilje...

For at familien skal spise noenlunde sunt og variert, er det bare å brette opp ermene og holde ut. Men jeg blir litt sur av det, og synes ikke min innsats over grytene HVER DAG, lar seg utlikne av plenklipping, snømåking og hjulskift.

__________________
Mvh Billa
***If you bungle raising your children, I don't think whatever else you do well matters very much*** Jacqueline Kennedy Onassis
Billa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-14, 11:20   #23
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.314
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvem planlegger vanligvis middagen?

Når barna er hjemme er det stort sett meg. Mannen jobber skift og er stort sett på jobb når gutta og jeg spiser middag, dessuten er det mine barn - det er jeg som legger føringer for kostholdet.

Når han er hjemme i middagstid og når barna ikke er hjemme er det fifty/fifty.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-14, 11:26   #24
torsk
<*(((<
 
torsk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Innlegg: 13.086
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvem planlegger vanligvis middagen?

Opprinnelig lagt inn av noen, her.

Godt poeng. En modde må gjerne endre.

Hva skal det endres til? Har eller tar? :trøtt:

__________________
Do you know why they call it 'PMS'? Because 'Mad Cow Disease' was already taken.
torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-14, 11:30   #25
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvem planlegger vanligvis middagen?

Opprinnelig lagt inn av torsk, her.

Hva skal det endres til? Har eller tar? :trøtt:

Vanskelig spørsmål. Kanskje jeg må lage en poll? :medtrøtt:

Nei, jeg går for "har".

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-14, 11:43   #26
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.509
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvem planlegger vanligvis middagen?

Det er jeg.
Ellers hadde vi hatt fiskekaker med potet og rårevet gullrot til middag hver eneste da.
Og av og til går jeg veldig lei. Da hadde vi spagetti med kjøttsaus i seks dager på rad.

Til og med barna fikk nok og satte opp en middagsplan
Det har dog sklidd ut.... Og jeg er like lei og tom for ideer....

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-14, 11:44   #27
Simone
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 2.807
Simone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvem planlegger vanligvis middagen?

Den som tar vekeshandlinga bestemmer i prinsippet menyen for kommande veke. Den jobben er temmelig 50/50 fordelt.
Men sidan eg hatar morgonstresset er det gjerne eg som velger å gå tidlig på jobb om morningen før alle andre har stått opp og komme heim tidlig. Så då er det eg som lagar middagen. Då hender det at eg må ta ein telefon til mannen og spørre kva han hadde tenkt at kyllingfileten skulle brukast til dersom det er han som har kjøpt inn maten. Det er ikkje alltid heilt innlysande for meg kva han har tenkt på når eg ser inn i kjøleskapet
Det lure hadde sjølvsagt vore om han hadde notert ned menyen på ein lapp, men så organiserte er vi ikkje.

__________________
Mamma til to jenter sep-04 og mars-07 og lillebror april-11
Simone er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-14, 11:48   #28
Stellebord
Bør lage seg en tittel selv
 
Stellebord sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 3.224
Stellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvem planlegger vanligvis middagen?

Jeg. Ellers hadde vi vekslet mellom fiskekaker i pitabrød og spagetti med kjøttsaus. Jeg liker det forsåvidt, men det tar jo samtidig mye tid.

__________________
Store E (02), Lille E (Juni 08) og Lillemor (13) og Minstemann (15)
Stellebord er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-14, 11:53   #29
tjolahopp
Erfaren
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 1.004
tjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvem planlegger vanligvis middagen?

Planlegging er det mannen som gjør. Det er ikke hver uke han får planlagt, så da er det ofte den som kommer hjem først som må finne på noe.

tjolahopp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-14, 11:54   #30
celebelen
Dragedytteren
 
celebelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Innlegg: 5.599
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvem planlegger vanligvis middagen?

Vi er ikke så gode på å planlegge. Men den som slutter tidlig (altså den som skal være hjemme til Ville kommer fra SFO) tar også handling og middagslaging den dagen.

__________________
Det jeg mangler i tålmodighet, tar jeg igjen i temperament.

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-14, 11:54   #31
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.975
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvem planlegger vanligvis middagen?

Det er unektelig godt med litt større barn. Snuppa har ansvar for å bestemme og lage middag en dag i uka (de ukene vi ikke har Godt Levert ... som vi har litt sjeldnere enn annenhver uke). Det blir ikke så avansert da, men jeg slipper å bestemme.

Jeg liker å lage mat, så det plager det meg overhodet ikke å gjøre. Det er å bestemme hva som skal være middag og å finne det i butikken som er utfordringen min.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-14, 11:55   #32
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.126
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvem planlegger vanligvis middagen?

Hos oss er det jeg som har hovedansvar for både planlegging og laging av mat. (Men ikke for å legge til poller i ettertid, åpenbart. )

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-14, 11:56   #33
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.337
Blogginnlegg: 43
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvem planlegger vanligvis middagen?

Vi er enig i noen grunnprinsipper, som at vi bør variere litt og at vi bør ha minst to fiskemiddager i uka. Så bestemmer vi sammen (og ukehandlelista strander om vi ikke får tid til å sette oss ned sammen). Ungene får bestemme et par middager, og så kommer vi med ønsker og ser hva som passer ut fra timeplan. Nå har ungene aktivitet en dag i uka, så da har vi noe lettvint, fiskekaker på brød eller noe. Mannen lager middag 5-6 dager i uka, og han bestemmer nok flesteparten av middagene også, i alle fall når vi begge er slitne og leie og egentlig ikke har lyst på noe...

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-14, 11:59   #34
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvem planlegger vanligvis middagen?

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Men ikke for å legge til poller i ettertid, åpenbart.

Og jeg som trodde du kunne alt.

Jeg så Toffen innrømmet å ha slurvet i et innlegg i går, og dere gjør at jeg rett og slett er i ferd med å miste troen på menneskeheten.

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-14, 12:00   #35
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.314
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvem planlegger vanligvis middagen?

Åh, åh, åh! Noen! Fikk du med deg den tråden hvor Skilpadda SNILLET Toffen? Eller var det Toffen som snillet Skilpadda?

Det var litt dommedag, altså.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-14, 12:03   #36
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvem planlegger vanligvis middagen?

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Åh, åh, åh! Noen! Fikk du med deg den tråden hvor Skilpadda SNILLET Toffen? Eller var det Toffen som snillet Skilpadda?

Scary! (Som ungene ville sagt.)

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-14, 12:08   #37
Wingman
her skal det bli liv
 
Wingman sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Vestfold
Innlegg: 687
Wingman er populærWingman er populærWingman er populær
Standard

Sv: Hvem planlegger vanligvis middagen?

Er det urelevant som single når barnet er nevnt som ansvarlig i poll?

Men 4-åringen har ikke så mye han skulle sagt på middagen i den hele planleggingen uansett så havnet på irrelevant selvom jeg pleier å ha middagsansvaret i forhold eller single uansett!

__________________
Pappaen til kiddo født 2010.
Wingman er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-14, 12:09   #38
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvem planlegger vanligvis middagen?

Opprinnelig lagt inn av Wingman, her.

Er det urelevant som single når barnet er nevnt som ansvarlig i poll?

Ja, for jeg var interessert i å se på likestilling mellom kvinner og menn.

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-14, 12:10   #39
Ruslebiffen
biffvase
 
Ruslebiffen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 2.837
Ruslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvem planlegger vanligvis middagen?

Det er meg. Jeg planlegger ukesmenyen og setter opp handleliste, og så handler en av oss på lørdag. (Iallefall normalt sett, men det hender at ting sklir veldig ut og det blir dag-til-dag-handling, noe jeg synes er pyton.) Jeg lager omtrent all mat, og lager gjerne opp ekstra mat til å ha i fryseren til dager jeg ikke er til stede og kan lage middag (sjelden). Jeg liker å lage mat, selv om ikke alltid hverdagsmiddag er det morsomste. Ruslemannen liker slettes ikke å lage mat og er utrolig takknemlig for at jeg gjør det.

Til gjengjeld tar han all rydding av kjøkkenet etter middag og smører neste dags matpakker, og det tar jo like lang tid som selve middagslagingen.

__________________
2010 2012
Ruslebiffen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-14, 12:19   #40
Rug
Det er bare en fase
 
Rug sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.563
Rug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvem planlegger vanligvis middagen?

Utelukkende meg, og det trives vi begge med.

Rug er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:17.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no