Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hva klarer du deg fint uten på kjøkkenet?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-09-06, 10:07   #21
Nussi77
Nybegynner
 
Nussi77 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 24
Nussi77 har et hav av muligheter foran seg
Standard

Opprinnelig lagt inn av annemede, her.

Det mest unyttige? sånne greier til å skru inn i maisen etter at man har grillet de. Har vi noensinne grillet mais? :risterpåhodet:
Så de gikk i søpla ved forrige opprydning, da har vi de jo ikke lenger da.

Å finnes det da? slik skulle jeg hatt ikke noe er bedre en grillet mais

Nussi77 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-06, 10:08   #22
Nussi77
Nybegynner
 
Nussi77 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 24
Nussi77 har et hav av muligheter foran seg
Standard

Opprinnelig lagt inn av Albertine, her.

Der ser man... Det at en person ikke trenger en ting skaper et behov hos en annen.

Så sant så sant

Nussi77 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-06, 10:15   #23
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
 
Angelique sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.805
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Mannen...den var herlig

MAnnen min er flink på kjøkkenet han, når det er baker relatert
(han er baker)

Alt annet skal han få lov å holde seg langt unna

Jeg klarer meg veldig bra uten stavmikseren jeg
Kjøpte den og tenkte, den blir fin å bruke til ditt og datt ...

Brukt den en gang på babymat, poteter og grønnsaker
Det ble en seig og ekkel masse. Kastet både den ekle massen og stavmikseren

__________________
Angelique
Angelique er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-06, 10:21   #24
Vimsen
"De"
 
Vimsen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.520
Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Vi fikk noe rart til bryllupet. En flamberingspistol. Ja, for jeg lager jo Creme Brulee hele tiden.

__________________
Effektivitet er intelligent latskap.
Vimsen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-06, 10:55   #25
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Vimsen, her.

Vi fikk noe rart til bryllupet. En flamberingspistol. Ja, for jeg lager jo Creme Brulee hele tiden.




De skulle sikkert virkelig finne på noe orginalt

Kan bruke den til ribba?!

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-06, 10:55   #26
Vimsen
"De"
 
Vimsen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.520
Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Ribba?

__________________
Effektivitet er intelligent latskap.
Vimsen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-06, 10:56   #27
Vimsen
"De"
 
Vimsen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.520
Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Flamberer man ribbe??

__________________
Effektivitet er intelligent latskap.
Vimsen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-06, 10:56   #28
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tenkte det kunne brukes til å svi svora litt?? :endamerblånn:

(spiser ikke ribbe )

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-06, 10:57   #29
Vimsen
"De"
 
Vimsen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.520
Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Hoho.

__________________
Effektivitet er intelligent latskap.
Vimsen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-06, 10:57   #30
Vimsen
"De"
 
Vimsen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.520
Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Det er tanken som teller.

__________________
Effektivitet er intelligent latskap.
Vimsen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-06, 10:59   #31
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-06, 11:01   #32
Muskat
Bør lage seg en tittel selv
 
Muskat sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.813
Blogginnlegg: 23
Muskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner til
Standard

Den idiotiske smoothieblenderen som det ikke går an å få en dritt ut av for frukten tetter igjen helletuten nederst. Det funker mye bedre med stavmikseren, for da får jeg med alt fruktkjøttet og så er den superenkel å skylle av. Det er ikke smoothieblenderen.

Brødbakemaskinen blir ikke akkurat flittig brukt den heller.

Muskat er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-06, 11:21   #33
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Skal vi se, nå har vi veldig lite kjøkken så har satt bort alt vi ikke hadde bruk for som vi hadde i skap i Leiligheten

og det er:

20 liters suppekasserolle, brukt 1 gang , lage pinnekjøtt til 8 pers.
Brødrister
skeidar bestikk md plasthandtak som ikke tåler vaskemaskin hihi
Og en hel drøss med isbokser, "tupevareboxer" som er blitt lekebokser

__________________
Honda som ikke kjører Honda bil for tiden men har Honda snøfres og gressklipper med Honda motor...
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-06, 11:32   #34
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.435
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Vimsen, her.

Ribba?

Man bruker faktisk det, jeg har sett det på tv . Til å få svoren sprø hvis den ikke har blitt det i ovnen.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-06, 11:40   #35
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille*My, her.

Man bruker faktisk det, jeg har sett det på tv . Til å få svoren sprø hvis den ikke har blitt det i ovnen.




Nemlig!!

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-06, 11:41   #36
amylin
One of These Days
 
amylin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.919
Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Vimsen, sånn har vi også, men vi lager creme brulée noen ganger i løpet av et år, selv om det ikke er det vi bruker mest.

Salt, kan jeg klare meg uten på kjøkkenet.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-06, 12:16   #37
Singha
Nybegynner
 
Singha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hønefoss
Innlegg: 21
Singha har et hav av muligheter foran seg
Standard

Opprinnelig lagt inn av annemede, her.

Ad lufting av vin.
Jeg var på et foredrag med en professor i teoretisk fysikk. Han påstod, og jeg tror han nok, at det er mye mer effektivt å lufte vinen i glasset enn i en flaske. Du får mye større kontaktflate mellom oksygen/vin i et glass enn i den lille åpningen i en flaske. Dessuten blir jo vinen luftet mens man drikker. Ergo bør man ha et størst mulig glass. (Altså videst mulig). (dette er forøvrig min konklusjon og ikke professorens ...)

Ikke så dum løsning detta
Lufting av vinen er uansett en mye missforstått greie. For det er som du nevner ingen overflate å snakke om i en flaske eller smalt glass. Men Rosenthal karaffelen er uansett ypperlig til det! Fordi du da fysisk heller vinen sakte over i karaffelen, noe som gjør at den luftes bedre slik - enn i et glass eller flaske. Så kjennere som lufter vinen, heller den over i en karaffel - uten å tilføre bunnslam om det finnes slikt.

Singha er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-06, 12:18   #38
Singha
Nybegynner
 
Singha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hønefoss
Innlegg: 21
Singha har et hav av muligheter foran seg
Standard

Det mest fortreffelige jeg har på kjøkkenet mitt kommer fra mannens singelbo. Jeg har kastet det meste, som foreksempel plommesteinfjerner, men har beholdt tacoskjellbeholderen til skrekk og advarsel. Halve morroa med taco er jo å grise - MASSE!

Singha er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-06, 12:35   #39
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Jeg er den lykkelige eier av en druesaks. Det høres ut til å høre hjemme i noenlunde samme kategori.

Åååå, måtte du minne meg på det? Jeg var faktisk litt småsnurt da jeg flyttet hjemmefra i en alder av nitten og ikke fikk lov til å ta med meg druesaksen i sølv! Til gjengjeld forhandlet jeg meg fram til en osteknapp i sølv, med monogram. Å si at den er i hyppig bruk vil være en mild overdrivelse.

__________________
2001&2005
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-06, 12:44   #40
Sladrehank
Klatrer
 
Sladrehank sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 30
Sladrehank har et hav av muligheter foran seg
Standard

Opprinnelig lagt inn av amylin, her.

Vimsen, sånn har vi også, men vi lager creme brulée noen ganger i løpet av et år, selv om det ikke er det vi bruker mest.

Salt, kan jeg klare meg uten på kjøkkenet.

Klarer du deg uten salt? helt? til middagslaging og alt?

*nesten sjokkert*

__________________
"Squirrels for nuts contend, and, wrong or right,
For the world's empire kings ambitious fight.
What odds?--to us 'tis all the self-same thing,
A nut, a world, a squirrel, and a king."
C. Churchill


Sladrehank er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:31.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no