Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Male loftstue?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-04-12, 20:02   #1
Sola76
Fullverdig medlem
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 51
Sola76 har et hav av muligheter foran seg
Standard

Male loftstue?

Jeg har planer om å male loftstua... Den har panel både i tak og vegger. Og et vanlig vindu og to skråvindu på sidene.
Har noen forslag hvordan vi skal male den.? Hvilken farger? Har også tenkt på om det blir fint å bruke sånn hvitbeis eller hva det heter for at panelet skal bli hvitere... Har ikke så mye greie på disse tingene..

Håper noen kan komme med gode forslag..

Sola76 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-12, 21:47   #2
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.309
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Sv: male loftstue?

Vi maler stua og gangen nå i fargen Morgendis, vi har panel og det ble veldig fint.
Alt annet er malt hvitt(tak, vinduskarmer og lister.)
Jeg er ikke så fan av beiset panel, liker den med et par gode malingstøk så treverket ikke synes igjennom.

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-12, 22:39   #3
Maxine
Einsam
 
Maxine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heme ve Mjøsa
Innlegg: 6.068
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: male loftstue?

Mal!

Jeg hadde på beis på panel i tak og vegger på loftsstue, trappenedgang og to entrèer. Jeg angret et år etterpå...

Maxine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-12, 22:48   #4
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.356
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: male loftstue?

Sier også, mal. Men, vær klar over at det er ganske tungt å male på panel, trenger endel strøk er min erfaring. Mine foreldre har akkurat malt panel nå, dvs maler har gjort det. De valgte helt hvit i gangen, ble veldig lyst og fint. Skumring er også en fin farge synes jeg, helt lys, lys grå.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-12, 07:31   #5
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 7.991
Blogginnlegg: 270
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Male loftstue?

Bare husk at du må male med enten kvistlakk + grunning eller to lag sperregrunn før du maler ubehandlet panel. Det tar litt tid, men kan lønne seg, så man slipper kvister som blør gjennom fargen.

Vi har malt alle tak hvite, det er også panel. Hvitt i tak og på lister og en farge du liker på veggene?

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-12, 07:42   #6
Lyppa
Bør lage seg en tittel selv
 
Lyppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 4.833
Lyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Male loftstue?

Maxbo selger Harmoni sperregrunning med kvistlakk i. Etter å ha grunnet kan du male i vei. Mye finere med malt panel enn beiset synes jeg.

Lyppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-12, 07:50   #7
Mrs. S
Bør lage seg en tittel selv
 
Mrs. S sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 1.648
Mrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Male loftstue?

Ny grunning/kvistlakk i ett. Sparer tid på det. http://www.alttilbolig.no/dropp-kvis...34-113874.html

Chi er en bra takfarge. Hvis det er en liten loftstue, ikke høyt under taket og nordvendt, så hadde jeg tatt Chi på alt og latt møblene være fargeklatter.

Panellakk/panelbeis er lettere å legge på og går raskt. Ulempen er at du ser kvisten fremdeles. Hvis du velger det, så får du mange råd her: http://www.ifi.no/lysne-farge-panel

Mrs. S er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-12, 09:26   #8
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.497
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Male loftstue?

Mal.

Jeg har nettopp malt treningsrom i kjelleren. Klassisk hvit tror jeg (s0500), det ble veldig fint (med en murvegg i lilla). Chi i tak og på lister/karmer. Veggene var malt lyse fra før, så der holdt to strøk, i taket tok jeg to strøk med Jotun Kvist og Sperregrunn, og to strøk med maling.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:37.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no