Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Oreokake!

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-12-06, 12:26   #1
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Stort smil

Oreokake!

Her kommer oppskrifta på Oreokaka (ble etterspurt i julaftentråden min)

(oppskrift fra NM)

Dette trenger du:

Ca. 450 g Oreo Cookies
100 g smeltet smør
2 pk. Tine kremost naturell (eller 1 pk Phildelphia 225 g) myknet
2,5 dl melis
ca 3,5 dl piska krem
2,5 spiseskjeer sukker
1 pose sjokolademousse Toro
3 dl melk til moussen (jeg har brukt 2 dl lettmelk og 1 dl helmelk)



1/4 del av oreo kjeksene legges for seg i seg i en skål og brekkes opp i småbiter. Ta restene av kjeksen og putt i en pose, og smuldre de opp til veldig små biter! Smelt smør, og hell det over kakesmulene i en bolle og bland det godt til det kan smøres ut i en form. Bruk en 24 cm rund form.






Mix kremosten med melis med en mixer så det blir en luftig og kremete masse. Mix krem med sukker, og bruk ca halvparten av den stivpiskete kremen til å røre forsiktig inn i den ferdige ostemassen. Smør massen over kakebunnen og legg oppi halvparten av kakebitene du har satt til side. Sett i kjøleskap 30 minutter.



Mix opp sjokolademoussen i henhold til pakningen. Jeg har erstattet 1 dl av melken med helmelk, men det er valgfritt! Rør inn de siste kakebitene i moussen. Smør massen over kaken og sett i kjøleskap ytterligere 1 time. Legg et lag med krem på toppen til slutt, og pynt eventuelt med flere kakesmuler eller lag et mønster med vanlig sjokoladesaus!

PS! Jeg synes det er best å ha ostekrem på toppen også, sånn at jeg blander all ost og krem sammen, og bruker litt på toppen til slutt.






La kaken stå avkjølt ytterligere noen timer, og aller best blir den om den får stå nesten ett døgn før man skjærer rundt kanten og løsner formen og spiser!



Enjoy!

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.

Sist redigert av Nessie : 13-05-10 kl 10:07.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-06, 12:27   #2
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.173
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Oreokake!

TAkker og bukker for oppskriften
Den kaka di så bare smaskens ut i juletråden din.

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-06, 12:30   #3
LilleLeo
A friend with benefits
 
LilleLeo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 12.877
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Oreokake!

Akkurat denne oppskriften til Impala på NM er det jeg også bruker.
Den er himmelsk og jeg går og lurer på om jeg må lage den til nyttårsaften!

__________________
Lille 04 ~ Engel f/d 07 ~ Lillebror mai 08
LilleLeo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-06, 12:31   #4
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Oreokake!

Denne oppskrifta er "stjålet" fra NM da.. med bilder og alt

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-06, 12:35   #5
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Oreokake!

Den blir enda bedre om man tar flere tynne lag med mouss og ostekrem istedet for ett tykt lag av hver.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-06, 12:38   #6
Senna
Javel
 
Senna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The Sun
Innlegg: 3.893
Blogginnlegg: 2
Senna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Oreokake!

Å den så digg ut. Tror jeg må prøve den jeg også (nå når de har fått Oreo cookies på Coop Mega)

__________________
Ertekroken (j-99), stabukken (g-02) og minsten (g-05)
Senna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-06, 12:38   #7
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Oreokake!

Aha!

Men nå skal jeg jo ikke bake denne på en stund igjen..
Baka den sist jul, og denne jula... Og snart er hverdagen her med slanking igjen

Men god ja!

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-06, 12:40   #8
tinkadott
prøver å være tål***ig
 
tinkadott sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.774
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Oreokake!

Denne kaken har jeg laget fire stykker av siden lille julaften! Det er så mange som liker den, men så er de sikker på at den er så vanskelig å lage, så da må jeg til pers! Men det er knallenkel jo Lurer på å lage en i dag, som jeg kan ta med når jeg skal på føden på jobb nå i nyttårshelga - da blir nok mange glade

__________________
hilsen tinkadott
gutt-98, jente -01, jente -04
tinkadott er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-06, 12:41   #9
tinkadott
prøver å være tål***ig
 
tinkadott sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.774
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Oreokake!

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Den blir enda bedre om man tar flere tynne lag med mouss og ostekrem istedet for ett tykt lag av hver.

Er det mulig at den blir bedre altså??? Må prøves...

__________________
hilsen tinkadott
gutt-98, jente -01, jente -04
tinkadott er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-06, 12:46   #10
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.922
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Oreokake!

Den kaka er laget mange ganger siste året. Veldig populær. Og det er så greit at den holder seg godt flere dager i kjøleskapet og er like god, om ikke enda bedre. Litt mere praktisk å lage den nå når de har fått Oreo-kjeks på de fleste nærbutikkene. Første gangen jeg laget den måtte jeg få kjekt fra Oslo til en veldig stiv pris, bare fordi jeg skulle prøve denne kaka. Hamstret Oreo kjeks i Spania i sommer. Der er den veldig billig.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-06, 12:47   #11
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Oreokake!

Opprinnelig lagt inn av tinkadott, her.

Denne kaken har jeg laget fire stykker av siden lille julaften! Det er så mange som liker den, men så er de sikker på at den er så vanskelig å lage, så da må jeg til pers! Men det er knallenkel jo Lurer på å lage en i dag, som jeg kan ta med når jeg skal på føden på jobb nå i nyttårshelga - da blir nok mange glade

4 ??

Wow!

Den er veldig enkel faktisk!

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-06, 12:50   #12
Zip
I farta!!
 
Zip sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.500
Blogginnlegg: 59
Zip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Oreokake!

Denne lagde jeg i går og står nå og godgjør seg i kjøleskapet, dessert i ettermiddag etter pinnekjøtt
Blir 14 stk her så har skrelt endel poteter nå

Zip er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-06, 13:12   #13
tinkadott
prøver å være tål***ig
 
tinkadott sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.774
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Oreokake!

Opprinnelig lagt inn av guniss, her.

4 ??

Wow!

Den er veldig enkel faktisk!

Vi har ikke beholdt mer enn en selv da resten er gitt bort, til en tante, min mor og bestemor

__________________
hilsen tinkadott
gutt-98, jente -01, jente -04
tinkadott er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-06, 13:56   #14
Cathrine
Ser meg litt rundt
 
Cathrine sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordland
Innlegg: 70
Cathrine har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Oreokake!

Ja, denne kaken er knallgod!!

__________________
Storesøster født januar 04 Lillebror født mars 06
Cathrine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-07, 15:42   #15
MorStine
*elsker ENGA*
 
MorStine sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Øvre Romerike
Innlegg: 1.042
Blogginnlegg: 2
MorStine er populærMorStine er populærMorStine er populærMorStine er populær
Standard

Sv: Oreokake!

Abonnere på denne. Kaken måååå bakes, det er SÅÅÅÅ godt!!!

__________________
fra MorStine og femmerbanden; '99, '00, '04, '06. Pg '20 Fem flotte gutter!
MorStine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-07, 15:46   #16
Fibi
Prematurmamma
 
Fibi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Innlegg: 14.671
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Oreokake!

Denne skal lages til gubbens 30 årsdag neste helg!

__________________
Jente 03 - Gutt 08 - Gutt 14 (uke 24+6)

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-07, 16:22   #17
Kaija
WF: Sausnebbet
 
Kaija sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.825
Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Sv: Oreokake!

Da kom jeg på hva jeg må bake til 17. mai. Gleder meg til Oreokake allerede.

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-07, 16:27   #18
jolie
Kom ut av tellinga.
 
jolie sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 8.270
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Oreokake!

Mamma presenterte en egenkomponert versjon av denne kaka på konfirmasjonen i helga. Hun tror nemlig at så lenge hun har oversikt over ingrediensene, så er det ikke så nøye med framgangsmåten. Ergo ble alt smelt sammen i en eneste røre - bortsett fra kjeksbunnen som hun lagde for seg selv. Kaka var god den altså, men det skal jo være en lag på lag-kake, da

__________________
- 06 og 07 -
jolie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-07, 16:37   #19
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
 
Angelique sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.805
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Sv: Oreokake!

Hmmm...kanskje jeg skal lage det i dag?
Er jo så knallgod!!!

__________________
Angelique
Angelique er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-07, 17:31   #20
Azi
Come what may...
 
Azi sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.216
Blogginnlegg: 40
Azi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Oreokake!

Lurer på om jeg skal lage dette om ett par måneder? Har jo vudert den kaken nå siden ifjor.

Azi er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
oreokake

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:31.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no