Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Hotell i Stavanger

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-01-09, 12:09   #1
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.239
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Hotell i Stavanger

Det er vel noen her fra Stavanger? Jeg finnes ikke kjent der.
Jeg skal til Rogaland fra mandag til tirsdag. Møte i Sola på mandag, og på Forus på tirsdag.
Hvor bør jeg bo? Om det er i nærheten av et Elixia er det alldeles suverent. Om det finnes en buss til Stavanger sentrum, eventuelt en hyggelig restaurant i nærheten er det også fint.

Forslag?

__________________
2006 - 2012 - 2012
Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-09, 12:16   #2
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hotell i Stavanger

Det er i hvertfall et Elixia-senter midt i Stavanger sentrum, og siden det er veldig gode bussforbindelser derfra til både Sola og Forus så hadde det nok vært greiest å bo der. Det er MANGE hoteller i sentrum, alt fra rådyrt til billig. Elixia ligger rett oppfor Hotel Atlantic og rett oppfor det igjen ligger det et ganske nytt hotell, er det SAS? Husker ikke helt hva det heter. Et lite stykke bortfor der igjen ligger Rica Park Hotel, og alt er bare noen minutters gåavstand fra Elixia. Og så har du jo en haug med restauranter og kaféer i sentrum.

Bussrutene finner du på www.kolumbus.no. Tror det er bla. nr 1 som går til Forus. Og 5A, tror jeg.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-09, 12:35   #3
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hotell i Stavanger

Siden du skal til både Sola og Forus som ligger ganske langt fra hverandre hadde jeg valgt sentrum. I sentrum er det uansett ikke langt til Elixia som Iset skriver. Jeg tror jeg hadde valgt Atlantic ut i fra beliggenhet, men det er egentlig hipp som happ. Restauranter er det flust av i nær avstand. Jeg ville ikke spist på hotellene, men valgt en av restaurantene i sentrum. Der finnes det meste.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-09, 12:54   #4
Dragen
VeloppDragen
 
Dragen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.576
Blogginnlegg: 807
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hotell i Stavanger

Hvis du kan velge fritt - Rica Atlantic.

__________________
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-09, 12:59   #5
Noba
🎈
 
Noba sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 3.801
Noba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hotell i Stavanger

Jeg er ofte i Stavanger og vi har firmaavtale med Rica, så jeg bor alltid på et av de 3 hotellene om jeg får plass. De er helt greie alle 3. Forum er litt kjipt med at det ligger utenfor allfarsveg da, men siden det er nærmest Ullandhaug der jobben min holder til, så bor jeg ofte der om jeg ikke skal noe om kveldene, da velger jeg helst et i sentrum. Jeg har bodd både på Atlantic og Radisson SAS Royal også, de hotellene er greie de og. Det er forresten slett ikke så greit å få hotellrom i Stavanger så det er lurt å bestille i rett tid.

__________________
Frøkna (mai 03) og Junior (mars 07)

Noba er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-09, 13:00   #6
Noba
🎈
 
Noba sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 3.801
Noba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hotell i Stavanger

Opprinnelig lagt inn av Dragen, her.

Hvis du kan velge fritt - Rica Atlantic.

Atlantic er ikke et Rica-hotell, da må det bli Rica Park som ligger rett ved siden av.

__________________
Frøkna (mai 03) og Junior (mars 07)

Noba er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-09, 13:07   #7
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hotell i Stavanger

Sola og Forus er jo veldig nær hverandre - 7 km eller noe sånt (er det ikke Forusbeen veien mellom heter), men avstandene er ingenting å snakke om i Stvgr uansett. Med mindre du vil henge på Kvadrat (Elixia ligger ca. 1 km unna Kvadrat og det er vel hoteller på Forus?) så ville jeg heller valgt et hotell i sentrum, ja.

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-09, 13:10   #8
Fersken
Tatt på
 
Fersken sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Innlegg: 8.421
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hotell i Stavanger

Skal du ha det hotellet som er nærmest Elixia i sentrum, så er Clarion Hotell vegg-i-vegg.

De fleste kjeder har hotell i sentrum, så har jobben din avtale med en av kjedene så er det bare å bestille. Flybussen stopper utenfor alle hotellene (selvsagt) og de fleste hotellene i sentrum er i umiddelbar nærhet av bussstasjonen også.

__________________
Pie (2007) og Gut (2010)
Fersken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-09, 13:11   #9
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hotell i Stavanger

ER det hoteller på Forus? *gruble*

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-09, 13:12   #10
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hotell i Stavanger

Opprinnelig lagt inn av Peaches, her.

de fleste hotellene i sentrum er i umiddelbar nærhet av bussstasjonen også.

Det hadde mest å si for noen år siden, nå går det vel ingen busser derfra lenger. Inne på stasjonen altså. De (avgangs-stedene) er spredt utover hele sentrum. Men er man i sentrum, er man riktignok gåavstand fra alle avgangsplassene. Man kan se avgangssonene på www.kolumbus.no, tror det skal stå bussholdeplass-nummer der. Det er et kart i ruteheftene med holdeplassnummer, hvertfall.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-09, 13:15   #11
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hotell i Stavanger

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

ER det hoteller på Forus? *gruble*

I hvert fall Smart hotel: http://www.smarthotel.no/

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-09, 13:16   #12
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.239
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hotell i Stavanger

Da ble det Rica Park! Tusen takk for hjelp og innspill!

(og om noen har tips til hvor jeg skal gå og spise på mandag så tar jeg gjerne i mot det også. Er i Rogaland omtrent hver uke, men dette er altså første gang jeg skal overnatte og ikke bare på dagstur. )

__________________
2006 - 2012 - 2012
Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-09, 13:18   #13
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hotell i Stavanger

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

I hvert fall Smart hotel: http://www.smarthotel.no/


Åh, det er jo det bygget rett ved Kvadrat ja. Jeg visste ikke at det var et hotell.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-09, 13:20   #14
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hotell i Stavanger

Opprinnelig lagt inn av Palmen, her.

Da ble det Rica Park! Tusen takk for hjelp og innspill!

(og om noen har tips til hvor jeg skal gå og spise på mandag så tar jeg gjerne i mot det også. Er i Rogaland omtrent hver uke, men dette er altså første gang jeg skal overnatte og ikke bare på dagstur. )

Du kan jo forsøke Jans mat og vinhus, som var med på Hellstrøm nylig. Jeg har aldri vært der selv. Jeg synes de har veldig god mat på Phileas Fogg, som ligger i samme bygg som Sats (Tårngalleriet), helt nede. Eller, det ligger vel rettere sagt i nabobygget.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-09, 13:20   #15
Dragen
VeloppDragen
 
Dragen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.576
Blogginnlegg: 807
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hotell i Stavanger

Opprinnelig lagt inn av Noba, her.

Atlantic er ikke et Rica-hotell, da må det bli Rica Park som ligger rett ved siden av.

Ok, da.

__________________
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-09, 13:21   #16
Dragen
VeloppDragen
 
Dragen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.576
Blogginnlegg: 807
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hotell i Stavanger

Opprinnelig lagt inn av Palmen, her.

Da ble det Rica Park! Tusen takk for hjelp og innspill!

(og om noen har tips til hvor jeg skal gå og spise på mandag så tar jeg gjerne i mot det også. Er i Rogaland omtrent hver uke, men dette er altså første gang jeg skal overnatte og ikke bare på dagstur. )


Ostehuset.

__________________
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-09, 13:37   #17
Fersken
Tatt på
 
Fersken sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Innlegg: 8.421
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hotell i Stavanger

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Det hadde mest å si for noen år siden, nå går det vel ingen busser derfra lenger. Inne på stasjonen altså. De (avgangs-stedene) er spredt utover hele sentrum. Men er man i sentrum, er man riktignok gåavstand fra alle avgangsplassene. Man kan se avgangssonene på www.kolumbus.no, tror det skal stå bussholdeplass-nummer der. Det er et kart i ruteheftene med holdeplassnummer, hvertfall.

Av bybussene er det ikke så mange som går fra selve stasjonen/perrongen, det er riktig når jeg tenker meg om. Men de aller fleste busser har avgangsholdeplass i gatene ved stasjonen.

__________________
Pie (2007) og Gut (2010)
Fersken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-09, 13:40   #18
Senna
Javel
 
Senna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The Sun
Innlegg: 3.893
Blogginnlegg: 2
Senna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hotell i Stavanger

India Tandoori , yammi. På Sting har de også kjempegode enkle retter.

__________________
Ertekroken (j-99), stabukken (g-02) og minsten (g-05)
Senna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-09, 13:41   #19
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hotell i Stavanger

Du har selvsagt rett Veronal at det ikke er langt fra Sola sentrum til Forus. Jeg synes likevel det føles langt og det er et stykke lenger hvis det er fra flyplasshotellene.

Forus er i hvert fall uendelig kjipt som hotellsted og med mindre man elsker kjøpesentre og IKEA er det ikke et blivende sted.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-09, 13:42   #20
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hotell i Stavanger

Opprinnelig lagt inn av Senna, her.

India Tandoori , yammi. På Sting har de også kjempegode enkle retter.

Jeg har ikke vært på Sting på mange år, men var stamkunde der en stund.

Har de fremdeles like bra mat?

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:27.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no