Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Hvilket strykejern bør jeg kjøpe?

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-01-15, 18:07   #1
Nabojenta
#1
 
Nabojenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.649
Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvilket strykejern bør jeg kjøpe?

Strykejernet mitt druknet i går. Må derfor kjøpe nytt. Regner med det er store forskjeller i strykejernverdenen, så blir veldig glad dersom noen kan si hva jeg bør se etter og gir meg en pekepinn på hvilket jeg bør anskaffe meg.

Hadde tidligere et Phillips dampstrykejern. Var helt greit.

__________________
Nabojenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-15, 18:37   #2
Marit K
Carve canem
 
Marit K sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
Innlegg: 6.446
Marit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilket strykejern bør jeg kjøpe?

Bare hold deg unna de som selges på Europris.
Var nødt til å kjøpe strykejern der, i akutt krise, for en tid tilbake. Det duger til nød, men ikke uten at det blir en del banning og sverting over at jernet ikke blir skikkelig varmt, henger fast i tøyet, dampfunksjonen virker ikke o.s.v.

__________________
I et moderne massesamfunn burde det være like selvfølgelig å lese for sine barn
som det er å pusse tennene deres -Jostein Gaarder

06, 07, og 12.
Marit K er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-15, 19:16   #3
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvilket strykejern bør jeg kjøpe?

Kjøp dampgenerator - du går aldti tilbake til strykejern etter å ha prøvd det. Jeg har tefal, tror det koster rundt 3.000,- nå, men det er verdt sin pris. Jeg "stryker" alt fra bunader, krøllete linskjorter til silkeskerf uten å justere noe som helst. De verste linskjortene dampes som en lek.

Dette har jeg:http://www.jernia.no/produkt/-/vis-p...ast-s/58011847

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-15, 19:18   #4
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.905
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilket strykejern bør jeg kjøpe?

Opprinnelig lagt inn av Fløyel, her.

Kjøp dampgenerator - du går aldti tilbake til strykejern etter å ha prøvd det. Jeg har tefal, tror det koster rundt 3.000,- nå, men det er verdt sin pris.

Enig. Jeg trodde ikke jeg kunne stryke, til vi fikk dampgenerator til jul et år. Vi har denne fra Electrolux: http://www.elkjop.no/product/hjem-og...FeLacgod6jQA5w

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-15, 20:04   #5
Nabojenta
#1
 
Nabojenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.649
Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilket strykejern bør jeg kjøpe?

3000,- blir alt for mye. Men det til Niobe kostet kun 999,-?

Får ta meg en runde til helgen.

Takk for svar.

__________________
Nabojenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-15, 20:07   #6
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.905
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilket strykejern bør jeg kjøpe?

Opprinnelig lagt inn av Nabojenta, her.

3000,- blir alt for mye. Men det til Niobe kostet kun 999,-?

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-15, 20:17   #7
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilket strykejern bør jeg kjøpe?

Jeg syns dampgenerator blir for mye pes å bruke, så jeg vil i alle fall ha et vanlig, som jeg kan ta frem i en fei, så kan dampgenerator være ekstra.

Jeg anbefaler å gå litt opp i pris. De billige strykejernene er kjipe å jobbe med og gir dårlig resultat. For tusenlappen får du et godt verktøy. Jeg har et fra det øvre prisskiktet av vanlige jern, og det har jeg vært veldig godt fornøyd med i over åtte år nå.

Ellers er jeg enig i at det er bedre å jobbe med dampgenerator og at det gir bedre resultat. Det er bare for mye styr å bruke det til småting.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-15, 09:51   #8
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilket strykejern bør jeg kjøpe?

Jeg har et Braun strykejern. Koster mellom 500 og 1000 kommer an på om det er tilbud eller ikke. Lang ledning, fort varmt, god såle, passelig tungt.
Bruker strykejernet mye når jeg syr.

__________________
Gullet -63, M -87, W - 01. lille E -03
gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-15, 09:55   #9
LaBanga
fri
 
LaBanga sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.007
Blogginnlegg: 11
LaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilket strykejern bør jeg kjøpe?

Fordelen med dampgenerator-jern er at da ligger ikke vannet inni jernet og blir rustent, men i beholderen. Det til 999,- så fristende ut. Hadde jeg hatt et rom hvor jernet kunne stå framme hele tiden, hadde jeg definitivt kjøpt et sånt. (Og det har jo du Nabojenta!)

LaBanga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-15, 19:59   #10
Nabojenta
#1
 
Nabojenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.649
Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilket strykejern bør jeg kjøpe?

Er det mye mer styr å ta det frem enn et vanlig dampjern, altså?

__________________
Nabojenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-15, 20:01   #11
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.905
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilket strykejern bør jeg kjøpe?

Opprinnelig lagt inn av Nabojenta, her.

Er det mye mer styr å ta det frem enn et vanlig dampjern, altså?

Jeg synes ikke det.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:17.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no