Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Gruffetråden

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Lukket tråd
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-05-18, 08:00   #61
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.441
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gruffetråden

Opprinnelig lagt inn av Neket, her.

Morderpus. De siste dagene har han tatt med seg både mus og fugl hjem, og i tillegg fant jeg et lager under trappa med opptil flere rumper av type jordrotte. Djeez. Han får jo mat hjemme, syns det er maks .

Jeg gidder ikke å ha morderpus, så nå har jeg droppet å ta av bjella da jeg måtte kjøpe atter et nytt halsbånd. Stakars fyr, kastrert på både den ene og den andre måten

Og på Floksa. Så trist.

Timar er ikke aktiv  
Gammel 08-05-18, 08:52   #62
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.530
Blogginnlegg: 158
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden

Bjørkepollen, ja.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv  
Gammel 08-05-18, 08:58   #63
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.497
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråden

Opprinnelig lagt inn av Timar, her.

Jeg gidder ikke å ha morderpus, så nå har jeg droppet å ta av bjella da jeg måtte kjøpe atter et nytt halsbånd. Stakars fyr, kastrert på både den ene og den andre måten

Og på Floksa. Så trist.

Min har og bjelle. Hjelper ikke. Skal sies at vi har et jorde som nærmeste nabo, så han kan bare sitte helt stille og vente på at jordrottene skal dukke opp.

Neket er ikke aktiv  
Gammel 08-05-18, 09:47   #64
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.391
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden

Lastebilen som går på tomgang nedenfor kontorvinduet mitt i en evighet.

__________________
µ 05 07 07
My er aktiv nå  
Gammel 08-05-18, 10:06   #65
Novla
Bør lage seg en tittel selv
 
Novla sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.900
Novla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt likt
Standard

Sv: Gruffetråden

Voksne folk som oppfører seg som sutrete tenåringer (på jobb!).

__________________
Småen 2010, Knøttet 2013
Novla er ikke aktiv  
Gammel 08-05-18, 10:48   #66
Muskat
Bør lage seg en tittel selv
 
Muskat sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.813
Blogginnlegg: 23
Muskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Gruffetråden

Voksne folk som parkerer seg rett utenfor toalettet når det er opptatt. Er det normalt? Vi har familie på besøk, og den ene personen må alltid på do når jeg er der, og blir bare stående og henge rett utenfor døren til det blir ledig. Jeg får spunk!

Muskat er aktiv nå  
Gammel 08-05-18, 12:37   #67
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.467
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden

Kundeservice-nek som kan fortelle meg mindre enn hva jeg sjøl kan lese på sporingslinken på nett om pallen med varer som er forsvunnet under transport, når jeg endelig får svar hos transportøren.

-ea- er ikke aktiv  
Gammel 08-05-18, 13:26   #68
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.376
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gruffetråden

Håndverkere som ikke kommer til avtalt tid. Jeg har faktisk tatt meg fri fra jobb for å stå her og glo ut av vinduet og vente!

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv  
Gammel 08-05-18, 13:31   #69
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.855
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden

Drittmensen. Jeg blør som et helvete.

Anne C er ikke aktiv  
Gammel 08-05-18, 14:04   #70
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.473
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden

Bjørkepollen og en skole som nekter minsta å være inne i friminuttene, sånn at vi ikke har noe annet valg enn å holde henne hjemme. Kan det være så jævla vanskelig å la en 12 år gammel jente være inne i friminuttet de få dagene det står på som verst?

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv  
Gammel 08-05-18, 14:16   #71
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.376
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gruffetråden

Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.

Bjørkepollen og en skole som nekter minsta å være inne i friminuttene, sånn at vi ikke har noe annet valg enn å holde henne hjemme. Kan det være så jævla vanskelig å la en 12 år gammel jente være inne i friminuttet de få dagene det står på som verst?

Har dere spurt? Eller har bare hun spurt?

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv  
Gammel 08-05-18, 14:43   #72
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.473
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

Har dere spurt? Eller har bare hun spurt?

Vi har spurt og hun har spurt. Vi var på utviklingsamtale for en uke siden og da var dette et tema, men det er samme styret hvert eneste år. Hun har vært så dårlig hver eneste vår, og hver eneste vår er det like mye styr. Dersom hun skal være inne må skolen stille med en voksen som kan være inne sammen med henne. Og det "har de ikke tid til".

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv  
Gammel 08-05-18, 14:48   #73
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.497
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråden

Så rart, Adrienne.

Når min brakk benet midt på vinteren var det ikke noe problem å være inne i friminuttene. Tror ikke læreren var inne, men hun fikk selskap av en fra klassen (varierte hvem). Det var null problem.

Neket er ikke aktiv  
Gammel 08-05-18, 15:52   #74
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.922
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden

Ikke noe problem for minstemann å være inne i vinter heller med brukket arm. Fikk ha en elev til inne hos seg, og ikke noe lærer tilstede. Ikke sikkert det går med alle uten at det hadde blitt noe tull, men burde ikke vært noe problem for skolen å teste ut.

Elisabet er ikke aktiv  
Gammel 08-05-18, 16:50   #75
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.473
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden

Hun er en meget ansvarlig 12-åring og kan helt fint være inne alene. Så det er bare skolen som er vrange og jeg skal sende ny e-post til skolen i dag, ettersom jeg ikke har fått svar fra lærer på henvendelsen jeg sendte i dag tidlig.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv  
Gammel 08-05-18, 17:53   #76
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.847
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråden

Eldstemann min var også svært plaget av bjøkepollen men fikk aldri være inne i klasserommet i friminuttene. Mener å huske at det var noe med at rommet må være låst når lærer forlater det og hun måtte til lærerværelse osv innimellom i storefri og i andre friminutt.

Holdt han hjemme de dagene han var helt innsauset og tett.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er aktiv nå  
Gammel 08-05-18, 18:15   #77
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.498
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråden

Det er ikke noe problem på vår skole. Her fikk fjerdeklassing være inne når barnet hadde skadet foten.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv  
Gammel 08-05-18, 20:01   #78
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.110
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden

Om de kan være i klasserommet tror jeg vil være avhengig av den enkelte skoles brannrutiner, hos oss får de ikke være alene der, men ved behov så kan de være i andre av skolens rom, som på kontoret til administrasjonen, lese på en (god) stol i gangen eller et eller annet. Man må da være litt løsningsorientert. (Utfordringen blir selvsagt å sette grensen i god avstand fra «han må være inne for han er snufseforkjølt og det er minusgrader» og det er jo alltid litt krevende).

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv  
Gammel 08-05-18, 20:32   #79
Bayone
snur
 
Bayone sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 5.440
Blogginnlegg: 4
Bayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt likt
Standard

Sv: Gruffetråden

Gruffer på verkstedet til Elkjøp som har hatt mobilen til guttungen i 20 dager og det eneste de presterer å si gang på gang er at jeg må slå av "finn min iphone". Det ble slått av når vi leverte den inn, og står som frakoblet når jeg logger inn på icloud. Kundesenter sier bare at de skal gi beskjed til verkstedet og jeg får en ny melding om å slå av "finn min iphone"

__________________
2001 2004
Bayone er ikke aktiv  
Gammel 08-05-18, 21:19   #80
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.473
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Om de kan være i klasserommet tror jeg vil være avhengig av den enkelte skoles brannrutiner, hos oss får de ikke være alene der, men ved behov så kan de være i andre av skolens rom, som på kontoret til administrasjonen, lese på en (god) stol i gangen eller et eller annet. Man må da være litt løsningsorientert. (Utfordringen blir selvsagt å sette grensen i god avstand fra «han må være inne for han er snufseforkjølt og det er minusgrader» og det er jo alltid litt krevende).

Men om alternativet er en uke fravær fra skolen for en ellers frisk unge så synes jeg faktisk skolen skylder oss å være litt løsningsorienterte og ikke bare først sende ungen ut i friminuttet for så å sende henne hjem en time etterpå fordi huffda, hun fikk visst en veldig reaksjon på å måtte være ute. Nå har mannen sendt epost, hans forslag var litt mindre syrlig og litt mer diplomatisk enn mitt.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv  
Lukket tråd

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:00.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no