Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Liker du sushi?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Se resultatene: Liker du sushi?
Nei, æsj! 32 14,16%
Tja, en bit eller to til nøds, men det er ingen høydare 28 12,39%
Ja! Kjempegodt! 130 57,52%
Det er godt, men ikke som et fullt måltid, det blir too much 19 8,41%
Sushi er festmat! 57 25,22%
Sushi er IKKE festmat! 27 11,95%
Jeg har aldri smakt sushi. 10 4,42%
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 226. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-05-19, 21:21   #41
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.359
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Liker du sushi?

Opprinnelig lagt inn av Fersken, her.


Så for meg kan sushi være en del av et festmåltid. En kveld på Sabi Omakase er drømmen.

Det hadde vært fantastisk, ja!

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-05-19, 21:31   #42
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.359
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Liker du sushi?

For meg kan det meste være festmat så lenge det er pent dekket bord, hyggelige folk og god stemning. Da smaker det meste godt.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-05-19, 22:04   #43
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 9.017
Blogginnlegg: 39
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Liker du sushi?

Folk kaller jo sodd festmat, så sushi må vel i alle fall havne i den kategorien. Personlig er ikke sushi på topp 10-lista akkurat, men det funker. Skulle jeg servert det i selskap ville jeg nok safet inn med noen kyllingspyd og vårruller i tillegg.

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-05-19, 22:24   #44
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Liker du sushi?

Veldig glad i sushi, hele familien og bruker det ofte som søndagsmiddag. Vi har invitert venner på sushi og kun servert sushi, maki og sashimi, men de vet vi at liker sushi. I konfirmasjon hadde jeg ikke servert det som eneste alternativ.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>

Sist redigert av Fløyel : 25-05-19 kl 22:34.
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-05-19, 22:28   #45
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.080
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Liker du sushi?

Jeg liker sushi, og det gjør Knotten også. Han liker mer sushi enn meg.
Mannen spiser det, Knøtteliten skyr det som pesten. Hun teller ikke - hun spiser jo ingenting.

Men festmat er det ikke.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-05-19, 22:50   #46
Bloppy
Det kommer seg
 
Bloppy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Innlegg: 8.697
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Liker du sushi?

Jeg er veldig glad i sushi, men synes ikke det kvalifiserer til eneste mat i selskap som konfirmasjon og bryllup. Men som en del av koldtbord, absolutt.

Bloppy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-05-19, 22:50   #47
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Liker du sushi?

Vet ikke hva jeg skal si, egentlig. Har smakt/spist noen ganger, og det ga meg rett og slett ingenting. Smakløst og intetsigende, med mindre man pøser på at sauser og stæsj.

__________________
All of these lines across my face
Tell you the story of who I am
So many stories of where I've been
And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-05-19, 23:15   #48
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.052
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Liker du sushi?

Elsker det! Ingen andre hos meg vil ha, så jeg spiser der bare ute eller hvis jeg er aleine hjemme. Jeg kunne veldig gjerne fått det til festmat, men ville ikke hatt det i selskap selv siden mange rundt meg ikke liker det.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-05-19, 23:40   #49
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Liker du sushi?

Jeg elsker sushi, og vi serverte det i stort selskap. Men da hadde vi kyllingspyd, salat og brytebrød ved siden av.

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-19, 00:22   #50
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.028
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Liker du sushi?

Ja. Kjempegodt. Alle hos oss utenom lillebror er enig.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-19, 01:10   #51
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.395
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Liker du sushi?

Jeg liker det, og for meg er det festmat. Skulle jeg selv hatt det som festmat ville jeg hatt litt mer i tillegg, fordi jeg vet at det er en del som ikke liker det. Sushi involverer ikke nok tilbehør til at det går an å spise seg mett på det, som på de fleste andre retter, der du alltids kan spise poteter, salat etc.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-19, 01:38   #52
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.628
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Liker du sushi?

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Forguder sushi. Om det er festmat, kommer an på kvaliteten.

Dette.

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-19, 03:11   #53
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.846
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Liker du sushi?

Opprinnelig lagt inn av Blå, her.

Jeg er glad i sushi og det er resten av familien også.

Dette.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-19, 07:49   #54
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Liker du sushi?

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Jeg liker smaken av sushi, men tåler hvit ris utrolig dårlig, så det funker ikke som måltid for meg. Dessuten synes jeg det er vanskelig å se på det som et helt måltid når det ikke er grønnsaker til. Selv om det smaker godt, er det for meg veldig langt unna kategorien festmat. Men jeg hadde pizza i bryllupet mitt, så jeg har neppe stemmerett i spørsmålet om hva som er festmat.

Det er jo ikke store mengder grønnsaker, men det ER jo grønnsaker? Agurk, avokado, vårløk, av og til gulrot... Og det er jo heller ikke veldig store mengder med fisk og ris, men jeg blir uansett temmelig mett av sushi.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-19, 08:03   #55
Storm
En som trener
 
Storm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.646
Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Liker du sushi?

Jeg tror kanskje jeg ville supplert med diverse annet som passer til, f.eks. Mango/avokado/koriander/vårløk-salat, vårruller og annet som sushisteder gjerne leverer i tillegg. Og så kommer det jo veldig an på gjestene da, om de liker sushi. Men synes absolutt det kan være festmat.

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-19, 09:01   #56
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.534
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Liker du sushi?

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Det er jo ikke store mengder grønnsaker, men det ER jo grønnsaker? Agurk, avokado, vårløk, av og til gulrot... Og det er jo heller ikke veldig store mengder med fisk og ris, men jeg blir uansett temmelig mett av sushi.

Om det er store mengder fisk og ris kommet jo helt anpå hvor mye man spiser. I forhold til mengden grønnsaker, er det VELDIG store mengder ris og store mengder fisk. Og kroppen min trenger at et måltid består av MER grønnsaker (og agurk teller ikke helt der) enn ris og helst mer enn fisk/kjøtt også. Om jeg spiser meg mett på sushi (eller annen mat med mer ris/fisk/kjøtt enn grønnsaker) , blir jeg kvalm og uvel, slapp og sur. Derfor gjør jeg ikke det særlig ofte. Men jeg synes ikke nødvendigvis man trenger å ta slike hensyn i en festmiddag, pizza, som jeg jo hadde i bryllupet mitt er samme greia. Det er irrelevant i spørsmålet "kan sushi være festmat?" men relevant i spørsmålet "kan sushi være et fullverdig måltid alene?"

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-19, 09:01   #57
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.815
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Liker du sushi?

Jeg har smakt og det holdt.

Hvis du skal servere det til fest bør det finnes alternativer til dem som ikke spiser det.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-19, 09:07   #58
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.333
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Liker du sushi?

Det er helt greit, men det er veldig mye annet jeg heller bestiller eller lager før det blir sushi. Jeg synes det blir litt kjedelig.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-19, 09:58   #59
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.473
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Liker du sushi?

Hadde jeg tålt sjømat hadde jeg sikkert likt sushi. Jeg har spist noe som skal ligne på sushi (men uten sjømat) og det er godt, men overhodet ikke festmat for meg.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-19, 10:28   #60
Albertine
Bør lage seg en tittel selv
 
Albertine sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2014
Innlegg: 3.690
Blogginnlegg: 36
Albertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Liker du sushi?

Får jeg det servert så spiser jeg det, men det er ikke en høydare akkurat. Hadde det vært eneste alternativ i et selskap så hadde jeg blitt deppa.

__________________
Be kind whenever possible. It is always possible. - Dalai Lama
Albertine er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:14.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no