Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Produkter for glatting/retting av hår?

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-07-08, 21:24   #1
MokkMokk
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: oppi der :peker:
Innlegg: 5.001
MokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt av
Standard

Produkter for glatting/retting av hår?

Jeg har en del fall i håret, og liker det ikke særlig godt.
Lurer derfor på om noen her har tips om gode hårprodukter som kan hjelpe til med å glatte ut håret i en viss grad? Gjerne noe man har i etter vask, og voilà - glatt hår. Noe medfølgende føne-børste-rutine orker jeg nemlig ikke.

Anyone?

MokkMokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-08, 21:29   #2
Maylen
På lukket avdeling
 
Maylen sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: På lukket avdeling
Innlegg: 1.430
Blogginnlegg: 3
Maylen er populærMaylen er populærMaylen er populærMaylen er populærMaylen er populærMaylen er populær
Standard

Sv: Produkter for glatting/ retting av hår?

Sement i tuppene? Nei, aner ikke. Trenger tips selv.

Maylen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-08, 21:37   #3
Isa
--
 
Isa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.041
Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Produkter for glatting/ retting av hår?

Jeg har også en del fall i håret, og krøller underst. Det som fungerer på meg er rettetang, men det var vel ikke det svaret du håpet på.

Håper noen andre har noen gode tips!

Isa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-08, 21:40   #4
MokkMokk
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: oppi der :peker:
Innlegg: 5.001
MokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt av
Standard

Sv: Produkter for glatting/ retting av hår?

Rettetang har jeg, og det brukes når jeg har tid til det. Men det sliter jo veldig på håret, så noe som jeg kunne hatt i "til hverdags" som hadde hatt litt av den samme utglattende effekten hadde vært flott. Det vil sikkert ikke bli like rett som med tang, men alle monner drar.

MokkMokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-08, 21:43   #5
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Produkter for glatting/ retting av hår?

Du får jo serum som gjør håret glattere.. det fungerer syntes jeg. Fjerner "brusen" da.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-08, 21:44   #6
Hobbes
Snikende tiger
 
Hobbes sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.015
Blogginnlegg: 232
Hobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Produkter for glatting/ retting av hår?

Gå til en frisør og spør. Jeg tviler på at noen butikkprodukter får gjort susen. Min erfaring er at ja, frisørprodukter er dyre, men fillern så effektive og faktisk ganske drøye. For min del funker det kun med rettetang, jeg har enda ikke funnet noe som funker.

__________________
Chocolate is the answer. Who cares what the question is.
Hobbes er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-08, 21:45   #7
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Produkter for glatting/ retting av hår?

Jeg skal ta sånn "silkebehandling" snart.. (en slags form for antipermanent).

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-08, 21:55   #8
Xian
Tvåtusentalssuffragett
 
Xian sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.632
Xian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt av
Standard

Sv: Produkter for glatting/ retting av hår?

Hvis du har en sånn keramisk rettetang (og det regner jeg i grunnen med, de er jo cirka tusen ganger mer effektive enn de man kjenner fra 80-tallet), sliter den faktisk ikke så veldig på håret. (Tross mye høyere varme enn forrige generasjons rettetenger, forstå det den som kan.)

I tillegg selger de fleste frisørsalonger hårspray som beskytter håret. Den gjør også rettingen mer effektiv. Jeg har selv brukt en fra Sebastian Laminates med nokså stort hell.

Jeg har selv særdeles uønskede krøller. Jeg retter nesten hver dag, men til hverdags bare noen tak med rettetangen. Til større anledninger går jeg grundigere til verks.

__________________
Ullungen 2006 og Lillebror 2015

Vegen er lystig, og vegen er vrang.
Xian er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-08, 21:56   #9
Xian
Tvåtusentalssuffragett
 
Xian sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.632
Xian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt av
Standard

Sv: Produkter for glatting/ retting av hår?

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Jeg skal ta sånn "silkebehandling" snart.. (en slags form for antipermanent).

Åja? :intrisert:

__________________
Ullungen 2006 og Lillebror 2015

Vegen er lystig, og vegen er vrang.
Xian er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-08, 21:59   #10
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Produkter for glatting/ retting av hår?

Skal melde fra om resultatet.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-08, 22:00   #11
MokkMokk
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: oppi der :peker:
Innlegg: 5.001
MokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt av
Standard

Sv: Produkter for glatting/ retting av hår?

Opprinnelig lagt inn av Hobbes, her.

Gå til en frisør og spør. Jeg tviler på at noen butikkprodukter får gjort susen. Min erfaring er at ja, frisørprodukter er dyre, men fillern så effektive og faktisk ganske drøye. For min del funker det kun med rettetang, jeg har enda ikke funnet noe som funker.

Jeg kjøper i hovedsak frisørprodukter, ja. Det var forsåvidt slike jeg tenkte på nå også, ikke billigserier som finnes i dagligvarebutikkene.

MokkMokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-08, 22:20   #12
Hobbes
Snikende tiger
 
Hobbes sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.015
Blogginnlegg: 232
Hobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Produkter for glatting/ retting av hår?

Opprinnelig lagt inn av MokkMokk, her.

Jeg kjøper i hovedsak frisørprodukter, ja. Det var forsåvidt slike jeg tenkte på nå også, ikke billigserier som finnes i dagligvarebutikkene.

Hehe, jeg er forsåvidt "nyomvendt" selv, så jeg benytter enhver anledning til å misjonere for andre.

__________________
Chocolate is the answer. Who cares what the question is.
Hobbes er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-08, 22:22   #13
ILY
Multitasker
 
ILY sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Her ;)
Innlegg: 1.313
ILY er populærILY er populærILY er populærILY er populærILY er populær
Standard

Sv: Produkter for glatting/ retting av hår?

Her må det omtrent strykejern og avispapir til for at det skal bli glatt

Jeg bruker også salongprodukter for at det skal bli bra. Får det aldri 100% rett,men det funker. Bruker det i vått hår etter hver dusj.

__________________
Mamma til Lillemann 06 og Litjpia 09
ILY er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-08, 22:40   #14
ILY
Multitasker
 
ILY sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Her ;)
Innlegg: 1.313
ILY er populærILY er populærILY er populærILY er populærILY er populær
Standard

Sv: Produkter for glatting/retting av hår?

Forresten- her har jeg handlet innimellom; http://www.lookfantastic.com/hair-care
Man kan finne en del salongprodukter her,men til en litt finere pris..

__________________
Mamma til Lillemann 06 og Litjpia 09
ILY er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-08, 10:56   #15
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
 
Angelique sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.805
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Sv: Produkter for glatting/retting av hår?

Studio Alf har en serie som heter "Sexy Hair" som bla har retteprodukter til å rette all slags hår.

__________________
Angelique
Angelique er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-08, 19:03   #16
Xian
Tvåtusentalssuffragett
 
Xian sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.632
Xian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt av
Standard

Sv: Produkter for glatting/retting av hår?

Opprinnelig lagt inn av Angelique, her.

Studio Alf har en serie som heter "Sexy Hair" som bla har retteprodukter til å rette all slags hår.

Serien selges mange steder (de har den til og med på Tveitasenteret ). Jeg bruker innimellom en skumspray som heter Curly Sexy Hair (intet mindre), når jeg ikke gidder å rette og rette (if you can't beat them, join them ).

__________________
Ullungen 2006 og Lillebror 2015

Vegen er lystig, og vegen er vrang.
Xian er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-08, 21:37   #17
Hobbes
Snikende tiger
 
Hobbes sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.015
Blogginnlegg: 232
Hobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Produkter for glatting/retting av hår?

Opprinnelig lagt inn av Xian, her.

Serien selges mange steder (de har den til og med på Tveitasenteret ). Jeg bruker innimellom en skumspray som heter Curly Sexy Hair (intet mindre), når jeg ikke gidder å rette og rette (if you can't beat them, join them ).

Jeg har Big sexy hair. Altså, skumspray.

__________________
Chocolate is the answer. Who cares what the question is.
Hobbes er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-08, 21:47   #18
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
 
Angelique sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.805
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Sv: Produkter for glatting/retting av hår?

Opprinnelig lagt inn av Xian, her.

Serien selges mange steder (de har den til og med på Tveitasenteret ). Jeg bruker innimellom en skumspray som heter Curly Sexy Hair (intet mindre), når jeg ikke gidder å rette og rette (if you can't beat them, join them ).

Tenkte Studio Alf vr ganske i nærheten av der MokkMokk er

Ellers er det en lite salong i Mjøndalen som har dette merket, dvs de skal slutte med det så det er 50% rabatt på det som er igjen.
Var innom der i går og handlet shampoo og rasket med det jeg bruker i denne serien da jeg så det var halv pris.Salongen ligger vis-a-vis Hervik den tippesjappa i sentrum.Mix heter den vel nå.

Den serien er virkelig å anbefale MokkMokk.

__________________
Angelique
Angelique er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-07-08, 15:56   #19
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.899
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Produkter for glatting/ retting av hår?

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Jeg skal ta sånn "silkebehandling" snart.. (en slags form for antipermanent).

Kan anbefales

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:46.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no