Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Spinoff av epletråden. Blir du sulten av eple?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-02-08, 17:40   #41
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.880
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff av epletråden. Blir du sulten av eple?

Opprinnelig lagt inn av Estrella, her.

Jeg spiser veldig lite eple da jeg blir sulten av det. Det er omtrent ingen som tror meg men det er sant.


Er det ingen som tror deg? Jeg har alltid hatt det sånn.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-08, 17:41   #42
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.880
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff av epletråden. Blir du sulten av eple?

Samme med tyggegummi forresten. Eller enda verre. Det gnager av sult i magen kort etter måltid hvis jeg spiser tyggis.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-08, 17:43   #43
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.880
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff av epletråden. Blir du sulten av eple?

Opprinnelig lagt inn av MinaX, her.

Men det er da andre sure frukter? Appelsin, ananas ...

Så hvis dere var skrubbsultne to timer før middag, og det eneste tilgjengelige spiselige var epler, da ville dere latt være å spise det?

Ja, nesten. Appelsin har ikek den virkningen på meg. Jeg blir stappmett av en appelsin.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-08, 19:16   #44
Skytte
Bør lage seg en tittel selv
 
Skytte sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.948
Blogginnlegg: 105
Skytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Spinoff av epletråden. Blir du sulten av eple?

Opprinnelig lagt inn av Forbrukerkverulant, her.

En viktig beskjed til barnehager, tenker jeg, dette med at mange barnehager serverer fruktmåltid rund 14-15 tiden, som liksom skal holde helt til middag!! (uansvarlig!)

Pussig det der, for de i barnehagen har kommentert nettopp det faktum at ungene ikke vil ha mat fra matpakke før frukten, men en halvtimes tid etter - ja, da er "alle" sultne.

Skytte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-08, 19:18   #45
Estrella
♥ ♥ ♥
 
Estrella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 9.812
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Spinoff av epletråden. Blir du sulten av eple?

Jøye meg. Det var jo mange som ble sultne av eple. Godt å se jeg ikke er alene om det.

__________________
Estrella og gutta.

Storebror f. 1998 og minstemann f.2002 - d.2004
Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-08, 23:33   #46
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.141
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff av epletråden. Blir du sulten av eple?

Jeg mener å ha lest et sted (ta det med en spiseskje salt), at eple inneholder såpass mye fiber og såpass lite kalorier at kroppen bruker MER kalorier på å forbrenne eplet enn det det bidrar med. Altså er nettoen negativ.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-08, 01:07   #47
Høyt&Lavt
Stabilt ustabil...
 
Høyt&Lavt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Akershus
Innlegg: 2.326
Blogginnlegg: 5
Høyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Spinoff av epletråden. Blir du sulten av eple?

I følge ernæringsfysiologene blir man sulten av frukt. Punktum. Men HVOR sulten man føler seg, og hvor lang tid det tar etter fruktinntaket er individuelt, på samme måte som det er store forskjeller på hvor kraftig man reagerer på lavt blodsukker. Mulig det er flere medvirkende årsaker til at man får vekket appetitten etter f eks et eple, men fruktsukker og vanlig sukker har den virkningen iallfall.. Rask energi... (diabetikere skal f eks ikke spise for mye frukt uten å ha annen mat i bakhånd, nettopp fordi det virker så veldig inn på blodsukkeret...) En tommelfingerregel er at går blodsukkeret fort opp, kan det hende det går fort ned igjen også..

Tyggis er å narre magen: ved å tygge stimulerers spyttkjertlene, som igjen forbereder magen på at nå kommer det mat som du må bearbeide.. og så noen reaksjoner og vips- sulten.. Men også her er det individuelle forskjeller; hvor sulten og hvor fort sulten blir du av tyggegummi....

__________________
jente 2001 - gutt 2005 - gutt 2011
Høyt&Lavt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-08, 13:55   #48
C3PO
Earthling
 
C3PO sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.023
C3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Spinoff av epletråden. Blir du sulten av eple?

Opprinnelig lagt inn av DM, her.

Jeg også.

Det har jeg løst ved at jeg spiser litt nøtter sammen med eplet, så får jeg ikke blodsukkerfall etterpå.

Det er det vi har fått beskjed om å gjøre på Easy Life-kurset, så nå kan jeg spise eple igjen.

C3PO er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-08, 16:25   #49
Blush
Aktiv
 
Blush sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 144
Blush er litt kul
Standard

Sv: Spinoff av epletråden. Blir du sulten av eple?

Blir også sulten av eple, uansett når jeg spiser det.

Mange anbefaler jo eplecidereddik som middel for å øke forbrenningen (uten at jeg går god for den sånn umiddelbart), så det har kanskje en sammenheng der?

__________________
Storebror Juli 2001 og Lillesøster November 2004
Blush er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-08, 21:00   #50
Isbjørn
WF: Isbjorn
 
Isbjørn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.106
Isbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Spinoff av epletråden. Blir du sulten av eple?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg mener å ha lest et sted (ta det med en spiseskje salt), at eple inneholder såpass mye fiber og såpass lite kalorier at kroppen bruker MER kalorier på å forbrenne eplet enn det det bidrar med. Altså er nettoen negativ.


Det var dette jeg prøvde å formidle tidligere i tråden, men da med tanke på gulrot og kålrot. Man forbruker mer kalorier ved å tygge enn man får i seg.

__________________
Ongan 01, 04 og 07
Isbjørn er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:30.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no