Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

VGs vektklubb

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-07-07, 09:42   #1
Leandra
Superduperaktiv
 
Leandra sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 667
Leandra er litt kulLeandra er litt kulLeandra er litt kul
Spørsmål

VGs vektklubb

Har meldt meg inn i vg`s vektklubb,har de umulige 6-7 kg jeg vil bli kvitt,de har sneket seg på det siste året og jeg hater dem,spesielt siden alt ligger på magen Har ikke tenkt til å følge oppskriftene der inne,men spise min egen vanlige mat.Fodelen er at jeg ser hvor mange kalorier jeg spiser til hvert måltid,og hva jeg event bør kutte ned på.Skal holde meg til 1300 cal om dagen,dette går fint Noen andre som har prøvd seg på dette,og gått ned i vekt??

__________________
Leandra stolt mamma til 3 ungdommer❤️❤️❤️
Leandra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-07-07, 09:45   #2
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.097
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: VG`s vektklubb

Jeg har ikke selv, men vet om mange som har. Noen med gode resultater, noen har ikke tatt av ett gram.
Husk å følge tabellen/diagrammet om hvilke næringsstoffer du har spist nok av og hvilken du må spise mer av. Det skal visst være vel så viktig som kaloriinntaket.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-07-07, 09:52   #3
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: VG`s vektklubb

Opprinnelig lagt inn av Liven, her.

Jeg har ikke selv, men vet om mange som har. Noen med gode resultater, noen har ikke tatt av ett gram.
Husk å følge tabellen/diagrammet om hvilke næringsstoffer du har spist nok av og hvilken du må spise mer av. Det skal visst være vel så viktig som kaloriinntaket.

Det er altfor mye karbohydrater og for lite fett i det kakediagrammet, synes jeg (og flere), så jeg fulgte det aldri. Jeg er også medlem der inne, men mest for å ha litt kontroll på kaloriinntaket så jeg ikke får i meg for LITE kalorier (ligger vel på rundt 1000 kcal nå, prøver iallfall å ikke ligge under det).

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-07-07, 10:04   #4
Leandra
Superduperaktiv
 
Leandra sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 667
Leandra er litt kulLeandra er litt kulLeandra er litt kul
Standard

Sv: VG`s vektklubb

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Det er altfor mye karbohydrater og for lite fett i det kakediagrammet, synes jeg (og flere), så jeg fulgte det aldri. Jeg er også medlem der inne, men mest for å ha litt kontroll på kaloriinntaket så jeg ikke får i meg for LITE kalorier (ligger vel på rundt 1000 kcal nå, prøver iallfall å ikke ligge under det).

Men hva skjer om man får i seg for lite kalorier,stopper det opp da?
Skulle jo tro at man tar av mer om man spiser mindre,og dermed færre kalorier.??

__________________
Leandra stolt mamma til 3 ungdommer❤️❤️❤️
Leandra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-07-07, 10:06   #5
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: VG`s vektklubb

Opprinnelig lagt inn av Leandra, her.

Men hva skjer om man får i seg for lite kalorier,stopper det opp da?
Skulle jo tro at man tar av mer om man spiser mindre,og dermed færre kalorier.??

Ja man skulle tro det, og det vil man jo egentlig i mange tilfeller også gjøre, MEN det som skjer er at man mister mye muskelmasse (og det er musklene som står for en stor del av forbrenningen), og at kroppen setter seg i "sparebluss-modus" der den tviholder på det fettet den kan, fordi den tror det er hungersnød. Man raser ned i vekt, men kroppen får en mye lavere forbrenning slik at man etterpå må leve på så lite kalorier hele tiden, ellers går man opp i vekt igjen. Så det er ingen god måte å slanke seg på, man går oftest rett opp i vekt igjen etterpå.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-07-07, 10:11   #6
Bergensis
Ventar stadig på vår
 
Bergensis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 9.758
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Sv: VG`s vektklubb

Eg er medlem no, men pga. amminga følger eg ikkje kalori-grensa slavisk (1500kcal). Det er veldig nyttig for å holde kontroll på kva du faktisk eter i løpet av ein dag. Eg sliter veldig med småeting, og når eg fører inn absolutt alt, finner eg feks at ein munnfull med Gjende-kjeks (altså to stk) er heile 110kcal!!

Var medlem der i fjor før eg vart gravid, og gjekk ned ein del.

Begge gangane har det vore total stillstand eller liten oppgang første 3-4 vekene, før kurven byrjar peike nedover. Men eg har begge gongene merka stor skilnad på midjemålet på eit langt tidlegare tidspunkt.

__________________
Bergensis
Bergensis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-07-07, 10:33   #7
Olympia
ræv med ører
 
Olympia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.944
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Sv: VG`s vektklubb

Bare du husker å føre opp virkelig alt du spiser så vil det nok gi resultater! Men du blir nødt å trene ved siden av.

__________________
-lost behind where all things fall-


Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-07-07, 15:05   #8
Pia
Princess Skids and Scars
 
Pia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.758
Blogginnlegg: 50
Pia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt likt
Standard

Sv: VG`s vektklubb

Jeg har vært medlem der og hadde veldig gode resultater. Det var veldig nyttig for meg og virkelig se hvor mye kalorier det var i forskjellige ting. Spesielt fordi jeg sliter sånn med å få i meg nok kalorier når jeg spiser magert.




Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Det er altfor mye karbohydrater og for lite fett i det kakediagrammet, synes jeg (og flere), så jeg fulgte det aldri. Jeg er også medlem der inne, men mest for å ha litt kontroll på kaloriinntaket så jeg ikke får i meg for LITE kalorier (ligger vel på rundt 1000 kcal nå, prøver iallfall å ikke ligge under det).

Det kan jeg være enig i om man liker lavkarbodietter. Men nå er det jo mange, meg selv inkludert, som trives best og har best effekt med "tradisjonell" slanking ala Grete Roede. Og for disse er jo fordelingen god.
Jeg tror at noen kropper absolutt har best effekt av lavkarbo. Spesielt for de med insulinresistanse osv er det uten tvil karbohydrater som er synderen. Men for mange andre er det variert fettfattig kosthold som er veien å gå. Men selvfølgelig med fokus på raske karbohydrater også.

Forskjellige kropper reagerer forskjellig.

Pia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-07-07, 15:28   #9
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: VG`s vektklubb

Opprinnelig lagt inn av Pia, her.





Det kan jeg være enig i om man liker lavkarbodietter. Men nå er det jo mange, meg selv inkludert, som trives best og har best effekt med "tradisjonell" slanking ala Grete Roede. Og for disse er jo fordelingen god.
Jeg tror at noen kropper absolutt har best effekt av lavkarbo. Spesielt for de med insulinresistanse osv er det uten tvil karbohydrater som er synderen. Men for mange andre er det variert fettfattig kosthold som er veien å gå. Men selvfølgelig med fokus på raske karbohydrater også.

Forskjellige kropper reagerer forskjellig.

Selvfølgelig, men det er derfor jeg sier at man ikke må bli opphengt i kakediagrammet. Det har vært mange spørsmål om det diagrammet der inne, mange som ikke føler seg helt fortrolig med det, så da synes jeg man heller bør fokusere på sunn mat enn å følge et kakediagram slavisk. Et diagram som ikke engang passer for alle.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-07, 09:48   #10
Taran
Fullverdig medlem
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 38
Taran har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: VG`s vektklubb

Jeg har meldt meg inn nå. Gleder meg til å sette i gang. Jeg ble overrasket over hvor mye jeg faktisk skal spise

Jeg har fått treningsprogram for viderekomne, men syns ikke det ser så hardt ut.

gleder meg til å se resultater

Taran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-07, 11:26   #11
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: VGs vektklubb

Det er ikke uvanlig at man spiser for lite, Taran. ( I tillegg til at man spiser feil ting...)

Som oftest, dersom man har et normalt sunt kosthold, så er det treningsmengde (høypuls) som avgjør om man går ned eller ikke.

(Siterer min bestevenninne; "Skal du bli tynn, må du løpe")

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-07, 16:43   #12
Taran
Fullverdig medlem
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 38
Taran har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: VGs vektklubb

Mitt største problem er at jeg spiser feil ting. Jeg er ikke noen godis- og ferdig-mat-junkie, men det er for mye brød og pasta i livet mitt. Kommer ikke til å følge vektklubbens anbefalinger av inntak av karbs, men jeg får følge med på den kaka og passe på at det blir mest proteiner. Litt etter litt skal jeg kutte ned pasta og brød.

Taran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-07, 16:53   #13
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.097
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: VGs vektklubb

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

(Siterer min bestevenninne; "Skal du bli tynn, må du løpe")

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-07, 17:51   #14
Bergensis
Ventar stadig på vår
 
Bergensis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 9.758
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Sv: VGs vektklubb

Opprinnelig lagt inn av Liven, her.

Signerer

__________________
Bergensis
Bergensis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-07, 18:21   #15
Jessica
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Innlegg: 6.122
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: VGs vektklubb

Jeg meldte meg inn når det startet, men det hjalp ikke gitt. Mulig jeg skulle lagt om kostholdet osv....

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-07, 18:43   #16
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.775
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: VGs vektklubb

Jeg tok av de første fem kiloene ved å bruke VGs vektklubb (målet var ti kilo ned, og er nesten nådd). For meg var det en motivator både til å legge om kostholdet, spise mindre og ikke minst
trene mer (siden man kan "spise opp" treningskaloriene ). Jeg har fortsatt å gå ned etter at jeg sluttet å bruke vektklubben etter tre måneders medlemskap, sannsynligvis fordi jeg da hadde lagt meg til nye og gode vaner.

Hvis man skal ha noe nytte av vektklubben må man være villig til å være dønn ærlig med seg selv og skrive opp absolutt alt man spiser den første tiden, for å finne ut hvor det er skoen trykker. Jeg spiser fortsatt det samme som tidligere, jeg bare spiser mindre av det, og jeg spiser dessuten oftere (fordelt på tre store og tre små måltider i løpet av dagen). Dessuten bør man kun føre opp reell trening og være flink til å legge inn en del "hverdagstrim" som ikke føres opp.

Jeg spiser aldri mindre enn 1300 kalorier om dagen, de dagene jeg trener spiser jeg som oftest mer.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-07-07, 11:13   #17
Taran
Fullverdig medlem
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 38
Taran har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: VGs vektklubb

Gaia: Det er veldig bra det du sier! Jeg var dønn ærlig med meg selv i går, og fikk et par tankevekkere. Jeg var svært bevisst på hva og hvor mye jeg spiste, men tillot meg selv et par bittesmå utskeielser. Ja, noen kan kanskje tenke "litt av en start, ha-ha", men de små tingene jeg putta i munnen i går, var mye mindre enn det normalt ville ha vært om jeg ikke hadde vært bevisst.
Og jeg fikk litt av en tankevekker! De bittesmå tingene utgjorde 400kcal!!! Og hadde jeg ligget unna, ville kalori-inntaket ligget på nesten nøyaktig 1300.

Men totalt sett er jeg veldig fornøyd likevel! På en normal dag ville jeg spist dobbelt så mye middag, og dobbelt så mye snacks/snop/brus/is. Jeg trente også i går, og det ville jeg antageligvis ikke ha gjort, om ikke vektklubben hadde sparket meg i gang


Sist redigert av Taran : 24-07-07 kl 11:57.
Taran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-07-07, 11:55   #18
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.681
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: VGs vektklubb

Jepp, funket godt på meg. Jeg gikk ned 10 kg fra januar til april med vektklubb. Veldig bevisstgjøring på matmengde - mitt problem er godis, og uten godis spiser jeg jo altfor lite, så med vektklubb var en fin måte å bevissgjøre dette.

Jeg fulgte heller ikke oppskriftene, men var slavisk på å skrive ned alt jeg spiste. (og ja, jeg tok en ekstra lang tur med bikkja om jeg spiste for mye en dag)

Jeg jogget litt i tillegg.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-07, 21:08   #19
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.775
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: VGs vektklubb

Opprinnelig lagt inn av Taran, her.

De bittesmå tingene utgjorde 400kcal!!! Og hadde jeg ligget unna, ville kalori-inntaket ligget på nesten nøyaktig 1300.

Det er mange kalorier i bittesmå ting, gitt. Men jeg opplevde også at det er vannvittig mye kalorier i en del ting som jeg aldri har sett på som spesielt kaloririke, slik som f.eks. tortillas.

Cluet er å finne ut hvilke av de tingene man liker å snope på som inneholder minst kalorier og så bruke dem når man ønsker å skeie ut. Jeg er egentlig en hund etter potetgull, men det har jeg nesten kuttet ut nå. Og jeg er fornøyd med mye mindre potetgull enn jeg var tidligere. Fyser jeg på sjokolade, så spiser jeg 70 % mørk sjokolade. Det tilfredsstiller faktisk sjokoladesuget mye raskere enn melkesjokolade. Blir jeg sugen på noe så drikker jeg et stort glass Farris, og er jeg fortsatt sugen så prøver jeg først med grovt knekkebrød med ett eller annet magert pålegg. Som oftest tar det suget. Lykke til!

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-07-07, 15:10   #20
Taran
Fullverdig medlem
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 38
Taran har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: VGs vektklubb

Og da har jeg gått ned nesten 2 kg på 4 dager! Heia VG's vektklubb!

Taran er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:53.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no