Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Middagsoppskrift som inneholder sitron

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-07-22, 09:00   #1
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.463
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Middagsoppskrift som inneholder sitron

Jeg har en sitron (minus zest) liggende som jeg burde få brukt til noe. Helst middag, jeg har ikke tenkt til å bake. Hva lager jeg?

Hvis jeg ikke kommer på noe annet blir det fish and chips til middag, men håper noen har oppskrift på noen gode (ikke for kompliserte eller tidkrevende) retter de kan anbefale, som jeg ikke hadde kommet på selv.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-22, 09:06   #2
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.481
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Middagsoppskrift som inneholder sitron

Hel kylling i leirgryte. Legg sitronskiver oppå kyllingen, legg sorte oliven rundt. La stå i ovnen på 120-150 grader i to-tre timer. Kok ris og lag salat til.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-22, 09:09   #3
Novla
Bør lage seg en tittel selv
 
Novla sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.901
Novla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt likt
Standard

Sv: Middagsoppskrift som inneholder sitron

Denne er enkel og supergod: https://www.theguardian.com/lifeands...gon-cod-recipe

Jeg bruker mindre sitron enn i oppskriften, to sitroner på 350 gram fisk er MYE, selv for meg som elsker sitron. En stund siden jeg har lagd denne, men mener jeg bruker noe sånt som en sitron på dobbelt så mye fisk. Og får jeg ikke tak i estragon bruker jeg gressløk og/eller persille, godt blir det lell.

__________________
Småen 2010, Knøttet 2013
Novla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-22, 09:15   #4
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.463
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Middagsoppskrift som inneholder sitron

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Hel kylling i leirgryte. Legg sitronskiver oppå kyllingen, legg sorte oliven rundt. La stå i ovnen på 120-150 grader i to-tre timer. Kok ris og lag salat til.

Høres veldig godt ut! To-tre timer kommer inn under det jeg definerer som tidkrevende. Men skal huske på det til en annen gang! (må bare skaffe meg leirgryte først)

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-22, 09:19   #5
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.463
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Middagsoppskrift som inneholder sitron

Opprinnelig lagt inn av Novla, her.

Denne er enkel og supergod: https://www.theguardian.com/lifeands...gon-cod-recipe

Jeg bruker mindre sitron enn i oppskriften, to sitroner på 350 gram fisk er MYE, selv for meg som elsker sitron. En stund siden jeg har lagd denne, men mener jeg bruker noe sånt som en sitron på dobbelt så mye fisk. Og får jeg ikke tak i estragon bruker jeg gressløk og/eller persille, godt blir det lell.

Takk for tips!

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-22, 09:30   #6
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.447
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Middagsoppskrift som inneholder sitron

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Høres veldig godt ut! To-tre timer kommer inn under det jeg definerer som tidkrevende. Men skal huske på det til en annen gang! (må bare skaffe meg leirgryte først)

Det finnes hauger av oppskrifter med kylling(filet) og sitron i ovn som kan lages veldig mye fortere og uten leirgryte. Husker ikke hvem av dem vi har laget, men det blir alltid godt.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-22, 09:37   #7
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 9.038
Blogginnlegg: 39
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Middagsoppskrift som inneholder sitron

Torsk og sitron er best friends. Har ikke oppskrift, lager på måfå stort sett.

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-22, 09:44   #8
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.865
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Middagsoppskrift som inneholder sitron

Laksepasta: smelter en god klatt smør, har i en masse hakket hvitløk, stopper stekingen med en god klunk hvitvin, hiver oppi en fiskebuljongterning og tørkede chiliflak etter smak, lar stå og småputre til pastaen er nesten ferdigkokt, har i terninger av fersk laks og svisjer den rundt i sausen et minutts tid (skal absolutt ikke gjennomkokes), heller av vannet på pastaen og blander inn lakseblandingen (som blir ferdigkokt av den varme pastaen), masse hakket persille, en klatt smør til, salt etter smak og en god skvusj sitronsaft.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-22, 10:30   #9
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.764
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Middagsoppskrift som inneholder sitron

Ha ha, Toffskij! Nå hørtes du ut som mamma. En klatt og en klunk og sånn passe med ...

Helt håpløst for oss ikke-kokkekyndige som må ha nøyaktig oppskrift.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-22, 10:34   #10
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.865
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Middagsoppskrift som inneholder sitron

Det blir godt nesten uansett. Kanskje totalt 60–80 g smør, tre-fire fedd hvitløk, 1,5 dl hvitvin, en hel persilleplante, 3-4 laksefileter, saften av én sitron til 4–500 g tørr pasta? Vi bruker tagliatelle til dette.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-22, 10:37   #11
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.764
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Middagsoppskrift som inneholder sitron

Høres fantastisk ut. Denne tror jeg virkelig at jeg må prøve.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-22, 11:54   #12
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.481
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Middagsoppskrift som inneholder sitron

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Høres veldig godt ut! To-tre timer kommer inn under det jeg definerer som tidkrevende. Men skal huske på det til en annen gang! (må bare skaffe meg leirgryte først)

Neisj, den står i ovnen mens du gjør andre ting, går tur eller hva som helst. Jo lavere temp jo lenger tid, tror jeg har vært på tur fire timer mens ovnen sto på 120 grader.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-22, 11:59   #13
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.463
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Middagsoppskrift som inneholder sitron

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Neisj, den står i ovnen mens du gjør andre ting, går tur eller hva som helst. Jo lavere temp jo lenger tid, tror jeg har vært på tur fire timer mens ovnen sto på 120 grader.

Jammen jeg kommer hjem fra jobb og er suhuuuuulten! Det samme gjelder 17-åringen

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-22, 14:24   #14
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.177
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Middagsoppskrift som inneholder sitron

Alt kan sitrones!

Men altså, hvit pizza med potet, padrons, sitron og tomat. Herrefader det er godt.

__________________
I'm happy, hope you're happy too
Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-22, 19:34   #15
Lyppa
Bør lage seg en tittel selv
 
Lyppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 4.833
Lyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Middagsoppskrift som inneholder sitron

Opprinnelig lagt inn av Nextlife, her.

Alt kan sitrones!

Men altså, hvit pizza med potet, padrons, sitron og tomat. Herrefader det er godt.

Har du en oppskrift på denne?

Lyppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-22, 19:42   #16
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.177
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Middagsoppskrift som inneholder sitron

Opprinnelig lagt inn av Lyppa, her.

Har du en oppskrift på denne?

Ikke noen oppskrift, akkurat men noe slik:

Creme Fraîche eller rømme, ha i urter du liker, litt salt og pepper (og hvitløk for de som liker det.
Smør ut over bunnen.
Dryss på ost, jeg liker aller best hard mozzarella i små terninger.
Legg på tynt skivet mandelpotet, halve padrons, skivede små søte tomater og sitron (jeg deler i skiver, hver skive i 4), og rødløk.
Ekstra godt er det om man har tid og gidd til å grille paprika som deles i strimler og ha også det på.

__________________
I'm happy, hope you're happy too
Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-22, 20:09   #17
Lyppa
Bør lage seg en tittel selv
 
Lyppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 4.833
Lyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Middagsoppskrift som inneholder sitron

Takk Nextlife !

Lyppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-22, 20:11   #18
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.385
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Middagsoppskrift som inneholder sitron

Jeg hadde en halv sitron oppi en form ørret i dag. :kidoki: Enkelt og greit.

__________________
05 og 07
Elise er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 14-07-22, 20:31   #19
Noba
🎈
 
Noba sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 3.792
Noba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Middagsoppskrift som inneholder sitron

Ikke fisk, men denne her er en gjenganger hjemme hos oss (jeg bruker kyllingfilet, bytter ut en paprika med gulrot også bruker jeg to bokser kokosmelk istedenfor den kombinasjonen hun beskriver): https://lindastuhaug.no/kyllinggryte...g-pa-15-minutt

__________________
Frøkna (mai 03) og Junior (mars 07)

Noba er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-22, 20:47   #20
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.463
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Middagsoppskrift som inneholder sitron

Tusen takk for flere gode oppskrifter! Tror jeg må kjøpe mer sitron. Foreløpig ligger den der urørt, det ble ikke tid til annet enn en ferdigsuppe i dag. Men skal teste ett av forslagene her i morgen.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no