Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Er blomsterbuketter bortkastede penger?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-02-08, 17:32   #21
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er blomsterbuketter bortkastet penger?

Jeg elsker blomster, og synes absolutt ikke det er bortkastede penger. Fikk nydelige tulipaner av svigermor idag, og jeg ble kjempeglad.

__________________
2003 2007 2009 2011
Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-08, 17:36   #22
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.671
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er blomsterbuketter bortkastet penger?

Ingen gaver er bortkastede penger så lenge det gleder!

Men jeg blir like glad for 1 rose som for 10. Blomster er dyrt, men man trenger ikke kjøpe de dyreste.

Jeg har og en mann som ikke kjøpe noe som helst noen gang. Vi har hatt mange diskusjoner om det å gjøre noe for å glede andre. Trenger ikke koste penger engang.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-08, 17:47   #23
Shakira
My hips don't lie
 
Shakira sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Hadeland
Innlegg: 944
Shakira er populærShakira er populærShakira er populær
Standard

Sv: Er blomsterbuketter bortkastet penger?

Det er ikke bortkastede penger syns nå jeg. Det er koselig å få da, sier hele tida jeg at jeg skal bli flinkere til å kjøpe meg en bukett på fredagene.

Koselig å ha på bordet.

Shakira er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-08, 17:51   #24
Solice
Superaktiv
 
Solice sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 386
Solice er litt kulSolice er litt kul
Standard

Sv: Er blomsterbuketter bortkastet penger?

Bortkastede penger nei!? Å nei, blomster skaper stemning og glede.
Jeg må alltid ha en bukett eller to med friske blomster stående.
Akkurat nå går det i tulipaner

Solice er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-08, 17:52   #25
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Er blomsterbuketter bortkastet penger?

Jeg synnes det er borkastede penger.

Synnes det er mye koseligere når eks turbo plukker blomster ute om sommeren, enn åfå en bukett med eks båsmoroser som visner etter 3 dager, og ikke synnes jeg de er så fine.


øl og vin er bortkastede penger

Men ikke mørk rom og cola

__________________
Honda som ikke kjører Honda bil for tiden men har Honda snøfres og gressklipper med Honda motor...
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-08, 18:13   #26
Libra
Bør lage seg en tittel selv
 
Libra sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.507
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er blomsterbuketter bortkastet penger?

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Selvsagt er det ikke bortkastede penger å kjøpe blomster til noen som blir glad for dem (enten det er seg selv eller andre). Like lite som det er bortkastede penger å kjøpe sjokolade eller øl bare fordi det blir borte når man har spist/drukket det.

Du sier det så godt at jeg ikke gidder å formulere noe selv.

Selv kjøper jeg meg blomster til hver helt. Trenger ikke være så mye, en bukett tulipaner holder i massevis.

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-08, 18:22   #27
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er blomsterbuketter bortkastet penger?

Jeg kjøper ofte blomster selv, gjerne en tulipanbukett i uka eller ihvertfall annenhver uke.
Selvfølgelig kunne jeg brukt de pengene på noe annet, men bortkastet syns jeg ikke de er. Og så er det jo enda hyggeligere med blomster som man får av noen!

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-08, 18:22   #28
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 7.998
Blogginnlegg: 270
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er blomsterbuketter bortkastede penger?

Det kommer an på hvor mye penger man har å bruke på kos, og på hvor mye mottakeren setter pris på det.

Til meg er penger på blomster fullstendig bortkastet, og jeg ville blitt irritert på mannen om han ga meg det. Heldigvis vet han bedre enn som så. Men jeg setter pris på andre former for luksus, f.eks. et nytt garnnøste eller en DVD når jeg har lyst på det. Og selv om disse tingene holder seg litt lenger, har de samme funksjon.

Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-08, 18:25   #29
Trixie
Bør lage seg en tittel selv
 
Trixie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er blomsterbuketter bortkastede penger?

Blomster er utrolig koselig. Både og gi og å få.

Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-08, 18:31   #30
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.827
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er blomsterbuketter bortkastede penger?

Blomster er vel ikke bortkastet! Blomsterbuketter er utrolig koselig å få.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-08, 18:34   #31
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.229
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Er blomsterbuketter bortkastede penger?

Blomsterbuketter er ikke bortkastede penger! Har aldri potteplanter, for de tar jeg knekken på etter uforskammet kort tid, men avskårne blomster har vi alltid. Kjoper nye hver helg. Det lyser opp litt, og det er koselig å gjore litt for seg selv og sin egen trivsel.

__________________
2006 - 2012 - 2012
Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-08, 18:40   #32
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.130
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er blomsterbuketter bortkastet penger?

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

For meg handler det med bortkastet eller ikke om hyppighet. Å få sjokolade ofte oppfatter jeg som bortkastet og unødvendig. Å få sjokolade litt overraskende synes jeg er herlig.

Poenget mitt er jo likevel det samme: Det er ikke bortkastede penger å kjøpe noe til noen som blir glad for det. Hvis du ikke blir glad for å få blomster ofte, så er det selvsagt hverken lurt eller omtenksomt å bruke penger på å kjøpe blomster til deg ofte. (Eller sjokolade, eller hva det er.)

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-08, 18:51   #33
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Er blomsterbuketter bortkastet penger?

Jeg elsker å få blomster. Dessverre har jeg ingen som kjøper sånt til meg. Har funnet min egen løsning på det : kjøper til meg selv hver fredag
Jeg hverken røyker, snuser eller drikker alkohol, så dette er helgekosen min.
Bortkastet : langt ifra !

__________________
En, to, tre, fire
What you give is what you get in return.
Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-08, 19:23   #34
Tante Grønn
Alltid motsatt
 
Tante Grønn sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 888
Tante Grønn er populærTante Grønn er populærTante Grønn er populærTante Grønn er populærTante Grønn er populærTante Grønn er populær
Standard

Sv: Er blomsterbuketter bortkastede penger?

En bukett med blomster sprer glede. Ihvertfall her i heimen. Ergo: ikke bortkastet i mine øyne.

__________________
-Tripp-06,Trapp-07 og Tresko des-08-
Tante Grønn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-08, 19:26   #35
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er blomsterbuketter bortkastet penger?

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Å få sjokolade ofte oppfatter jeg som bortkastet og unødvendig.

__________________
2003 2007 2009 2011
Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-08, 21:16   #36
Macky
Flink jente
 
Macky sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 3.303
Macky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Er blomsterbuketter bortkastede penger?

Nei det synes jeg ikke. Jeg er veldig glad i blomsterbuketter, og kjøper det gjerne på fredagene når huset er ryddet og vasket.

Macky er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-08, 21:34   #37
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er blomsterbuketter bortkastede penger?

Jeg foretrekker planter eller blomster i potte, synes det er litt trist med blomsterbuketter som snart skal dø. Men ingenting er vel mer nydelig enn en barnehånd som overrekker mammaen sin vårens nyplukkede blomster da.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-08, 22:21   #38
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.973
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Er blomsterbuketter bortkastede penger?

Jeg spurte akkurat min mann om han syns det var bortkastede penger, og han svarte et klart og tydelig JA.

Hvorfor gir du meg blomster da? spurte jeg.

Fordi du blir glad, svarte han.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-08, 22:22   #39
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er blomsterbuketter bortkastede penger?

Opprinnelig lagt inn av Nabojenta, her.

Mannen min er nok ikke av den sorten som kjøper blomsterbuketter så alt for ofte. I dag sa han at han så på det som bortkastede penger, da de visnet etter noen få dager likevel.

Prøvde å forklare ham at jeg blir veldig glad i blomster en gang i blant, og da er ikke pengene borkastet. Blomster lyser opp i hverdagen, men gleden over å motta er jo egentlig mye bedre enn selve blomsterkvasten.

Hva synes dere? Er en blomsterbukett bortkastede penger?
Eller er det verdt pengene i gleden over å gi og motta og den koselige kvasten i stua?

Min mann er også sånn. Etter et par gode hintinger - jeg kjøpte blomster, til meg eller ham - kommer han med blomster en gang i mellom, og det er veldig hyggelig.

Det som ikke var så hyggelig var når han kom med nelliker, ikke fordi de var så fine men fordi de holdt så lenge

Jeg vil jo helst ha tulipaner ...

__________________
Gullet -63, M -87, W - 01. lille E -03
gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-08, 22:34   #40
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Er blomsterbuketter bortkastet penger?

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Selvsagt er det ikke bortkastede penger å kjøpe blomster til noen som blir glad for dem (enten det er seg selv eller andre). Like lite som det er bortkastede penger å kjøpe sjokolade eller øl bare fordi det blir borte når man har spist/drukket det.

Nemlig. At de ikke varer så lenge, gjør jo bare at man setter ekstra pris på hvor fine de er når man har de

  Svar med sitat
Svar

Emneord
nytteverdi, oppmerksomhet


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:03.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no