Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Raus?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-02-08, 08:46   #1
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Raus?

Hvis en person er "raus" - hva legger du i begrepet?

Anser du deg selv for å være raus?

Tror jeg er raus på noen områder, men gir vel ikke ved dørene på andre områder igjen.
På hvilket område er du raus hvis du synes at du er det?

  Svar med sitat
Gammel 27-02-08, 09:04   #2
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Raus?

I begrepet raus legger jeg at man har evnen til å gi av seg selv, og være noe for andre på mange plan. At man har litt vilje til overbærenhet overfor sine medmennesker når det trengs, og ikke må stå på sitt i enhver situasjon. Det trenger ikke bety at man deler ut penger og spanderer på alle på kafe, men en raus person gir gjerne noe til en venn uten å vente å få noe igjen.

Jeg er ikke raus i betydningen hemningsløst spandabel - det er vanskelig å være det med fire barn/tenåringer, om man ikke er søkkrik. Men jeg vil gjerne at de skal få følelsen av at jeg unner dem ting, og at de er høyt oppe på prioriteringslista. Og jeg er raus på den måten at vi stort sett alltid har åpent hus for vennene deres, til overnatting og mat.
Når det gjelder mine egne venner så prøver jeg også å vise at jeg setter pris på dem, og jeg tror jeg har blitt rausere sånn menneskelig med årene, dvs fått større evne til å skjønne at folk er forskjellige og at det fins mange grunner til at man er som man er.

Jeg er ikke raus hvis jeg føler meg utnyttet. Da blir jeg kjip, og står for det.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:53.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no