Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Uff, har gjort det igjen

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-05-08, 13:36   #1
Alexy
Lykkelig nygift.
 
Alexy sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 1.952
Alexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smart
Rødme

Uff, har gjort det igjen

Har vasket klær og har i hui og hast satt på en vaskemaskin i morges. 40 graders klær på 60 grader! Og nå er mannens nye grå og hvitstripete genser blitt svakt rosa.

Noen tips hva jeg kan gjøre nå med en gang for å få den til å bli hvit igjen? Den er enda våt.

__________________
Alexy.

Storebror 03 og lillesøster 06.
Alexy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-08, 13:51   #2
Miromurr
Tøff i frakk
 
Miromurr sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 5.018
Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Uff, har gjort det igjen.

Overbevis mannen om at det er in med rosa.
Så får du håpe han er lettere å overtale enn min mann. Jeg har vasket mannens hvite t-skjorter sammen med et rødt badehåndkle.
:dårlig husmorTM:

__________________
Rabalder -07, Sjarmøren -09, Mini -17
Join the nerds, we have pi
Miromurr er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-08, 13:53   #3
scilla
Bør lage seg en tittel selv
 
scilla sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.089
scilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Uff, har gjort det igjen.

Tror nok dessverre at genseren er kjørt. Jeg dulter på Miromurr og råder deg til å ta i bruk all smiger du har mens du forsikrer han om at rosa er den hotteste fargen for våren. Lykke til!

__________________

Making the decision to have a child - it`s momentous. It is to decide forever to have your heart go walking around outside your body.
scilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-08, 14:06   #4
kisha
Tar en fot av gangen
 
kisha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Innlegg: 7.983
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Uff, har gjort det igjen.

Jeg ville ha lagt den i bløt over natten med masse BIOTEX, hvis det finnes enda.

__________________
Tenk positivt.
kisha er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-08, 14:06   #5
Alexy
Lykkelig nygift.
 
Alexy sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 1.952
Alexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Uff, har gjort det igjen.

Fryktet nok litt det ja. Men rosafargen er virkelig ikke fin, sånn grårosa. Håper han ikke legger merke til det kanskje, også når han legger merke til det, så tror han at han har gjort det selv.

:løpersåfortjegkannårhankommerhjem:

__________________
Alexy.

Storebror 03 og lillesøster 06.
Alexy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-08, 14:08   #6
Alexy
Lykkelig nygift.
 
Alexy sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 1.952
Alexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Uff, har gjort det igjen.

Opprinnelig lagt inn av kisha, her.

Jeg ville ha lagt den i bløt over natten med masse BIOTEX, hvis det finnes enda.

Da må jeg ut å se om jeg finner det nå!

:øyner håp:

__________________
Alexy.

Storebror 03 og lillesøster 06.
Alexy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-08, 14:10   #7
Miromurr
Tøff i frakk
 
Miromurr sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 5.018
Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Uff, har gjort det igjen.

Legg den ihvertfall ikke i skapet sammen med andre hvite klær. Legger du den sammen med klær med sterk farge, så ser den hvitere ut enn den er. :erfaren:

__________________
Rabalder -07, Sjarmøren -09, Mini -17
Join the nerds, we have pi
Miromurr er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-08, 15:54   #8
Alexy
Lykkelig nygift.
 
Alexy sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 1.952
Alexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Uff, har gjort det igjen

Takk for gode råd. Nå ligger genseren i ei bøtte med masse biotex, håper virkelig det hjelper. Den er ikke såå rosa, men han skulle bruke den til ei hvit bukse.

__________________
Alexy.

Storebror 03 og lillesøster 06.
Alexy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-08, 16:10   #9
kisha
Tar en fot av gangen
 
kisha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Innlegg: 7.983
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Uff, har gjort det igjen

Jeg håper det hjelper. Jeg har fått bort rosa farge etter noen gangers vask.

__________________
Tenk positivt.
kisha er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-08, 16:56   #10
Schnuppa
Livsnyter
 
Schnuppa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.507
Blogginnlegg: 5
Schnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Uff, har gjort det igjen

Bl.a. Biotex og Vanish har fått noen nye produkter på markedet for akkurat slike ting. Jeg har prøvd de og de fungerer utmerket.
Lykke til!

Schnuppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-08, 20:03   #11
Ulvefar
I menneskeham
 
Ulvefar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
Innlegg: 2.378
Ulvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt av
Standard

Sv: Uff, har gjort det igjen

Det er da fremdeles in å være metroseksuellt halvrosa, er det ikke?

Ellers veldig hyggelig å høre at det ikke bare er jeg som gjør sånt. Danne en støttegruppe?

For eksempel ble min kjæres silkeundertøy og råsilkebukse heller aldri seg selv igjen etter 60 graders vask med Etsosym(TM) vaskemiddel... For ikke å snakke om det forbausende store antallet utgangsfarger som alle kan ende opp i generell grårosa...

Ulvefar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-08, 23:44   #12
M&M
Superduper
 
M&M sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 1.241
M&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Uff, har gjort det igjen

Kjenner meg VELDIG godt igjen, men her har også skader oppstått når mannen har vaska klær...
Vi har en avtale om at når slike uhell skjer skal vi legge fram VISA-kortet, slik at den skadelidde kan kjøpe nye plagg.

Jeg har kjøpt mye nytt hvitt undertøy oppgjennom årene...

__________________
M(-04)&M(-07)
M&M er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-08, 08:37   #13
Alexy
Lykkelig nygift.
 
Alexy sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 1.952
Alexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Uff, har gjort det igjen

Denne minnet meg på om at genseren som jeg la i bløt over natta, faktisk ligger i bløt enda. 2 netter har det blitt, så da må vel jammen rosafargen være borte.

:løper for å hive den inn i vaskemaskinen:

__________________
Alexy.

Storebror 03 og lillesøster 06.
Alexy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-08, 08:43   #14
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Uff, har gjort det igjen

Opprinnelig lagt inn av Alexy, her.

Denne minnet meg på om at genseren som jeg la i bløt over natta, faktisk ligger i bløt enda. 2 netter har det blitt, så da må vel jammen rosafargen være borte.

:løper for å hive den inn i vaskemaskinen:

noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:18.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no