Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Skal du kjøpe den nye utgaven av Bibelen?

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Se resultatene: Skal du kjøpe den nye utgaven av Bibelen?
Ja 17 8,29%
Nei 116 56,59%
Ny Bibel?! 72 35,12%
Deltakere: 205. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-10-11, 11:57   #1
mammami
Så stor, den lille lykken
 
mammami sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Ytterst i Oslofjorden
Innlegg: 827
Blogginnlegg: 23
mammami imponerer mange og er sikkert smartmammami imponerer mange og er sikkert smartmammami imponerer mange og er sikkert smartmammami imponerer mange og er sikkert smartmammami imponerer mange og er sikkert smartmammami imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Skal du kjøpe den nye utgaven av Bibelen?

Næhei, jeg har så mange gamle, fine :-)
Særlig den som er "utgjeven av Bibelnemdi aat Studentmaallaget i Oslo" i 1921. Ingen nye varianter kan måle seg med den.

fint sitat fra 1.Mos. 2.23 (da Gud hadde skapt Eva og gitt henne til Adam): Daa sagde mannen: "Dette er daa bein av mine bein og kjøt av mitt kjøt. Ho skal kallast kjerring, for ho er teken av ein kar"

__________________
m a m m a m i
Når du virkelig ønsker deg noe, vil hele universet arbeide for at ønsket ditt skal bli oppfylt. (Cuelho, Alkymisten)
mammami er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-11, 12:41   #2
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.254
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skal du kjøpe den nye utgaven av Bibelen?

Opprinnelig lagt inn av mammami, her.

Næhei, jeg har så mange gamle, fine :-)
Særlig den som er "utgjeven av Bibelnemdi aat Studentmaallaget i Oslo" i 1921. Ingen nye varianter kan måle seg med den.

fint sitat fra 1.Mos. 2.23 (da Gud hadde skapt Eva og gitt henne til Adam): Daa sagde mannen: "Dette er daa bein av mine bein og kjøt av mitt kjøt. Ho skal kallast kjerring, for ho er teken av ein kar"

Er det SANT??

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-11, 13:23   #3
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 11.030
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skal du kjøpe den nye utgaven av Bibelen?

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Leksikon, bibler/religiøse bøker, ordbøker og Pondus må være i papirutgave.

Spesielt Pondus, selvsagt. Digitalisert utgave må jo være fint for å søke i?

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

... Men jeg kjenner at jeg egentlig skulle ha lest mer. Akkurat sånn som jeg burde ha lest Koranen slik at jeg vet hva jeg snakker om når jeg uttaler meg.

Støtter Tjorven her.

Ingen ny bibel ønskes i vårt hus, vi klarer alle godt å lese snirklete oversettelser. Vi har allerede fire bibler, to salmebøker, Snorre og andre eventyr, men ingen Koranen og religiøse skrifter fra andre religioner. Dessuten ønsker jeg meg en eller annen versjon av de bitene som ble forkastet i Nikea eller hvor det var.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-11, 18:55   #4
Ulvefar
I menneskeham
 
Ulvefar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
Innlegg: 2.378
Ulvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skal du kjøpe den nye utgaven av Bibelen?

Opprinnelig lagt inn av Strå, her.

Dessuten ønsker jeg meg en eller annen versjon av de bitene som ble forkastet i Nikea eller hvor det var.

Skaff deg Enok, Noahs bestefars, 's bok (Eng. Enoch, vet ikke om den finnes paa norsk). Den er glimrende fantasimat om du liker aa fantasere om UFOer...

__________________
Storesøster (01) og Pluttungen (05)

Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Ulvefar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-11, 14:04   #5
mammami
Så stor, den lille lykken
 
mammami sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Ytterst i Oslofjorden
Innlegg: 827
Blogginnlegg: 23
mammami imponerer mange og er sikkert smartmammami imponerer mange og er sikkert smartmammami imponerer mange og er sikkert smartmammami imponerer mange og er sikkert smartmammami imponerer mange og er sikkert smartmammami imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Skal du kjøpe den nye utgaven av Bibelen?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Er det SANT??

korspåhalsen

Du skjønner sikkert at ingen nye utgaver kan måle seg med den

__________________
m a m m a m i
Når du virkelig ønsker deg noe, vil hele universet arbeide for at ønsket ditt skal bli oppfylt. (Cuelho, Alkymisten)
mammami er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-11, 14:34   #6
Babe
Palliasjonsnurse
 
Babe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 2.510
Babe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt likt
Standard

Sv: Skal du kjøpe den nye utgaven av Bibelen?

Nei, den skal jeg ikke kjøpe. Har ikke den gamle utgaven heller...

__________________
Babe - storesøs feb 1994 ♥, mellomsøs des 1996 ♥, lillesøs aug 2004 ♥ og lillebror des 2007 ♥
Babe er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:38.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no