Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Skilpaddas flisespikkeri

Orddelingsfeil

Skilpaddas flisespikkeri Ingen flis for liten - her er det fritt frem for alle pedanter!

 
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-09-06, 10:27   #1
Solregn
Aktiv
 
Solregn sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 291
Solregn er litt kulSolregn er litt kulSolregn er litt kul
Standard

Orddelingsfeil

Ja, dette er noe av det jeg irriterer meg mest over når det gjelder feilskriving, eller skal vi kalle det slurv. Regner med at jeg ikke er den eneste her inne som gjør det?
Jeg får derfor stadig flere ting å tenke på og irritere meg over. På et annet forum som jeg oppholder meg på ble det i går laget et nytt underforum, hvor navnet har en tydelig orddelingsfeil. Ikke bare er navnet delt, men det har stor bokstav i begge ordene også... Skjønner dere?

Jeg sendte en høflig PM til vedkommende som hadde skrevet det, og gjorde henne oppmerksom på at det ikke var riktig. Men jeg fikk til svar at hun ikke var enig med meg i at det skulle korrigeres, for det ble "For langt for hennes smak". Er det rart at det blir mange rare orddelingsfeil? Når man mener at fordi det er for langt for min smak så kan jeg drite i alle språkregler????

Syns dere at det er OK???? Hvordan i huleste skal språket vårt bli hvis alle begynner å tenke slik???

Solregn er ikke aktiv   Svar med sitat
 


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:11.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no