Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Økologisk og diettmat

Nytt spørsmål - glutenfri handling i Sverige

Økologisk og diettmat Forum for diskusjoner om og deling av oppskrifter på diettmat og økologisk mat.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-01-10, 10:49   #1
Amic@
Tobarnsmor :)
 
Amic@ sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bor på Østlandet
Innlegg: 806
Amic@ er populærAmic@ er populærAmic@ er populærAmic@ er populær
Standard

Nytt spørsmål - glutenfri handling i Sverige

Ønsker tips om hva dere anbefaler å handle der? I hvilke butikker finner dere det? Hva går det mye av, lite av osv.. Hvilke merker er gode, dårlige.. Har en sønn som elsker pasta, så der blir nok den verste bøygen for vår del.. samt brød da. Ellers lager jeg det meste fra grunnen og da bør det vel være enkelt å kun benytte glutenfrie produkter...

__________________
Amic@, M('06) A('10)
Amic@ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-10, 11:48   #2
pulverheksa
blant fjord og fossevell
 
pulverheksa sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: pulverhuset
Innlegg: 1.271
Blogginnlegg: 40
pulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Nytt spørsmål - glutenfri handling i Sverige

Jeg foretrekker semper til gjærbakst. Jeg bruker den grove og den med fiber til brødbakst, samt til nanbrød. De fine melblandingene er best til boller og tortillas.

__________________
HARIBO MACHT KINDER FROH UND ERWACHSENE EBENSO
pulverheksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-10, 14:05   #3
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.052
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nytt spørsmål - glutenfri handling i Sverige

Semper sin glutenfrie pasta er kjempegod, så den kommer han sikkert til å like! Jeg foretrekker den som er litt fiber i, og den liker min høyst glutenspisende kjæreste også - den minner om vanlig fullkornspasta. Glutenfrie lasagneplater er også kjempegode. Ellers ville jeg vurdert å kjøpe litt bokhvetemel, fullkornsrismel og sånt hvis du ser for deg å bake noe selv. Pannekaker på bokhvetemel og havre/ris/soyamelk er godt!

ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-10, 15:02   #4
Dragen
VeloppDragen
 
Dragen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.569
Blogginnlegg: 807
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Nytt spørsmål - glutenfri handling i Sverige

All pastaen er god, unntatt de pastaskruene som er laget på ris.

Muffinsmixen er god til både vafler og muffins.

Jeg ville kjøpt en brødbakemaskin også. Vi kjøper inn mel i store kvanta når vi er over grensen.

Har du meldt ham inn i Cøliakiforeningen? Hvis du gjør det, blir dere oppringt av en likemann med gode råd og tips.

__________________
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-10, 16:05   #5
Amic@
Tobarnsmor :)
 
Amic@ sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bor på Østlandet
Innlegg: 806
Amic@ er populærAmic@ er populærAmic@ er populærAmic@ er populær
Standard

Sv: Nytt spørsmål - glutenfri handling i Sverige

Takk for fine tilbakemeldinger. Må skrive handleliste og prøve å sette meg inn i nye bakemetoder og oppskrifter!

Meldte han inn i Cøliakiforeningen i dag

__________________
Amic@, M('06) A('10)
Amic@ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-10, 16:15   #6
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.939
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Nytt spørsmål - glutenfri handling i Sverige

Hei!

Søstra mi pleide å handle i Sverige for meg, så jeg er ikke helt sikker på hvor hun handlet mest. Töcksfors, antakelig. Digert kjøpesenter. Der pleide de å ha tilbud på Finax melblandinger. De kommer i ganske store kartonger (som digre melkekartonger), og man fikk kjøpt 5-6 av gangen med tilbudspris. Da kosta de ca 20 kr per pakke, mener jeg å huske. Her koster de rundt 50.

Pasta er virkelig ikke noe problem, kan jeg fortelle deg. Jeg liker best Semper og Glutano-spagetti. Semper har dog ikke de beste lasagne-platene. De beste er fra Schär, men de må for-kokes. Lurer på om ikke de fra Glutano var ganske greie.

Se etter kjeks og frokostblandinger, særlig sistnevnte er det dårlig utvalg i her i Norge.

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-10, 16:22   #7
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.052
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nytt spørsmål - glutenfri handling i Sverige

Glutano-lasagneplater er gode, og må ikke forkokes

ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:20.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no