Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Hva leser du nå?

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Lukket tråd
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-08-11, 16:33   #801
Sissel
Bør lage seg en tittel selv
 
Sissel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Sola
Innlegg: 3.340
Sissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva leser du nå?

Opprinnelig lagt inn av Nessie, her.



Anbefaler veldig denne forfatteren altså!

Samme her, veldig bra bøker.

Sissel er ikke aktiv  
Gammel 19-08-11, 23:06   #802
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva leser du nå?

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Er den god? Jeg har en sample, men ble ikke helt bergtatt.

Jeg er nå på Philip Roth, The Human Stain.

Opprinnelig lagt inn av Cuyahoga, her.

Den er ikke på skikkelig godt Irving-nivå, nei. Den er repetativ langt forbi det tilgivelige og rimelig langdryg og uengasjerende.


Jeg, derimot, syns den er helt strålende - en av de beste faktisk - om det nå går an å rangere. Og jeg syns ikke den var det minste langdryg eller uengasjerende, bare Irving på sitt beste. :Irving-fan:

Jeg har lest Irving baklengs og hulter til bulter over de siste 10 årene og ser stadig at jeg har helt annen oppfatning av bøkene enn "alle" andre. Jeg syns for eksempel Garp og Owen Meany bare var sånn passe (til å være Irving), men elsket Siderhusreglene og Enke for et år, og likte altså Siste natt i Twisted River umåtelig godt.

Irving.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv  
Gammel 19-08-11, 23:20   #803
Pesten
Bør lage seg en tittel selv
 
Pesten sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 2.769
Pesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva leser du nå?

Ferdig med boktyven og før jeg brenner ned.
Har også fått sett saras nøkkel på dvd og boken var mye bedre.
Boktyven likte jeg men før jeg brenner ned synes jeg var laang dryg.

__________________
Storebror 01, mellomsøster 02 og lillesøster 05.
Pesten er ikke aktiv  
Gammel 20-08-11, 00:07   #804
Didjeridust
Forelska
 
Didjeridust sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sandnes
Innlegg: 843
Blogginnlegg: 17
Didjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva leser du nå?

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Er den god? Jeg har en sample, men ble ikke helt bergtatt.

Har ikkje kome så langt, så det er litt tidlig å sei...men finn det greitt så langt.

__________________
Rart er fint
Didjeridust er ikke aktiv  
Gammel 20-08-11, 00:24   #805
jolie
Kom ut av tellinga.
 
jolie sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 8.283
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva leser du nå?

Lars Kepler - Paganinikontrakten. Har også lest den første; Hypnotisøren. Som krim er det ok.

Må nytte på nå, for fra mandag av må jeg pløye meg gjennom de 2327 sidene i samfunnsfag - og på toppen kommer en 10-12 engelske skjønnlitterære bøker og sikkert 2500 sider fagpensum i to fag til.

__________________
- 06 og 07 -
jolie er ikke aktiv  
Gammel 20-08-11, 00:59   #806
Odelia
Bør lage seg en tittel selv
 
Odelia sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 4.825
Odelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva leser du nå?

Opprinnelig lagt inn av Nessie, her.



Anbefaler veldig denne forfatteren altså!

Denne boka står på listen min og jeg gleder meg vil til å lese den

Akkurat nå leser jeg Dypet av Tom Kristensen.

Odelia er ikke aktiv  
Gammel 20-08-11, 16:24   #807
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.244
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva leser du nå?

Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.

Jeg, derimot, syns den er helt strålende - en av de beste faktisk - om det nå går an å rangere. Og jeg syns ikke den var det minste langdryg eller uengasjerende, bare Irving på sitt beste. :Irving-fan:

Jeg har lest Irving baklengs og hulter til bulter over de siste 10 årene og ser stadig at jeg har helt annen oppfatning av bøkene enn "alle" andre. Jeg syns for eksempel Garp og Owen Meany bare var sånn passe (til å være Irving), men elsket Siderhusreglene og Enke for et år, og likte altså Siste natt i Twisted River umåtelig godt.

Irving.

Jeg liker Garp, Owen Meany, Ciderhouse OG Widow for a year. Jeg likte til og med Sirkusbarn.

Men jeg ble plutselig veldig mett av den med den fjerde armen eller hvadetnåvar.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv  
Gammel 20-08-11, 20:30   #808
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.764
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva leser du nå?

Jeg leser Mio, min Mio. For aller første gang, faktisk.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv  
Gammel 20-08-11, 21:44   #809
Didjeridust
Forelska
 
Didjeridust sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sandnes
Innlegg: 843
Blogginnlegg: 17
Didjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva leser du nå?

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Men jeg ble plutselig veldig mett av den med den fjerde armen eller hvadetnåvar.

"Den fjerde hånden", kanskje

__________________
Rart er fint
Didjeridust er ikke aktiv  
Gammel 21-08-11, 21:06   #810
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva leser du nå?

Ferdig med Hodejegerene og klar for film.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv  
Gammel 21-08-11, 22:57   #811
Mandino
inn i dimman
 
Mandino sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.230
Mandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva leser du nå?

Endelig har jeg begynt på Gjenferd av Jo Nesbø.

__________________
Mandino

Mamma til to skjønne jenter.
Mandino er ikke aktiv  
Gammel 21-08-11, 23:10   #812
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.857
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva leser du nå?

Opprinnelig lagt inn av Mandino, her.

Endelig har jeg begynt på Gjenferd av Jo Nesbø.

Den har ligget klar her i evigheter også, men jeg er bare ikke motivert til å komme i gang. Tror kanskje det har noe med at den siste Nesbø-boka jeg leste var Hodejegerne, som var skikkelig døll.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv  
Gammel 21-08-11, 23:25   #813
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.837
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva leser du nå?

Nå leser jeg A Visit from the Goon Squad av Jennifer Egan.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv  
Gammel 22-08-11, 00:17   #814
Bobbelur
...we have cookies
 
Bobbelur sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 2.642
Blogginnlegg: 191
Bobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva leser du nå?

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Den har ligget klar her i evigheter også, men jeg er bare ikke motivert til å komme i gang. Tror kanskje det har noe med at den siste Nesbø-boka jeg leste var Hodejegerne, som var skikkelig døll.

Jeg klarte ikke lese (høre) ferdig Hodejegerne. Jeg ble så sur og pissed på hovedpersonen at jeg bare måtte gi meg helt.

Bobbelur er ikke aktiv  
Gammel 22-08-11, 13:36   #815
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva leser du nå?

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Jeg liker Garp, Owen Meany, Ciderhouse OG Widow for a year. Jeg likte til og med Sirkusbarn.

Men jeg ble plutselig veldig mett av den med den fjerde armen eller hvadetnåvar.

Den fjerde hånden og Til jeg finner deg er de jeg liker minst. Sirkusbarn har jeg ikke lest ennå. I sommer var det Hotel New Hampshire og jeg kan ikke skjønne at de har ødelagt den flotte boka med en flaut elendig 80-talls film med Rob Lowe. Jeg kviet meg for å lese den i årevis pga. den filmen.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv  
Gammel 23-08-11, 15:26   #816
LilleRosin
Muligens verdt å vente på
 
LilleRosin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.093
Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva leser du nå?



Akkurat ferdig. Helt grei krim, men skjønner ikke hypen.

__________________
skatten 02, rusket 04, pøbelen 05, punktum 08
LilleRosin er ikke aktiv  
Gammel 23-08-11, 16:02   #817
Didjeridust
Forelska
 
Didjeridust sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sandnes
Innlegg: 843
Blogginnlegg: 17
Didjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva leser du nå?

Opprinnelig lagt inn av Cuyahoga, her.

Den er ikke på skikkelig godt Irving-nivå, nei. Den er repetativ langt forbi det tilgivelige og rimelig langdryg og uengasjerende.

Etter å ha lese om lag ein fjerdedel av boka må eg seia at eg likar ho godt.

Det eg likar med John Irving er at han i kvar bok har finn ein ny måte å fortelja historia, sjølv om det lett bizarre er eit fellestrekk

__________________
Rart er fint
Didjeridust er ikke aktiv  
Gammel 24-08-11, 14:00   #818
Hannamoren
Bør lage seg en tittel selv
 
Hannamoren sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 2.182
Hannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva leser du nå?

Nå leser jeg denne, og synest så langt den er bra :

Hannamoren er ikke aktiv  
Gammel 24-08-11, 14:14   #819
jolie
Kom ut av tellinga.
 
jolie sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 8.283
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva leser du nå?

The Kite Runner av Khaled Hosseini. Pensum.

__________________
- 06 og 07 -
jolie er ikke aktiv  
Gammel 25-08-11, 01:38   #820
Sir Limpalot
Det kan alltid bli verre.
 
Sir Limpalot sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Akershus
Innlegg: 1.242
Sir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva leser du nå?

Opprinnelig lagt inn av Kjøkkenskriveren, her.

Akkurat den er ikke bare morsom. All the little angels...

Veldig få av bøkene hans som er BARE morsomme, men måten han setter ting på spissen og på hodet, samtidig som du kjenner deg igjen, er fantastisk bra!

Sir Limpalot er ikke aktiv  
Lukket tråd


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:02.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no