Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Barnemat

9mnd - når kan hun starte å spise vår middag?

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-07-11, 21:02   #1
Siljelita
Nybegynner
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 1
Siljelita har et hav av muligheter foran seg
Standard

9mnd - når kan hun starte å spise vår middag?

Dette er min nummer to - men det er så lett å glemme! Nå spiser hun brødskive med leverpostei, grøt 1-2 ganger om dagen, banan/avokado, mme og middagsglass kjøpt eller hjemmelaget. Men ble plutselig usikker på om det er jeg som "henger bakpå" ifht kosten hennes - Når kan de små begynne å spise vår mat egentlig?/dvs hvor lenge må man lage egen mat til dem?

Siljelita er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-07-11, 21:10   #2
Malus
lurer
 
Malus sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Her og der
Innlegg: 3.842
Malus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt likt
Standard

Sv: 9mnd - når kan hun starte å spise vår middag?

Så lenge bitene ikke er alt for store, og du passer på at det ikke er noe særlig salt i maten, så mener jeg hun kan få smake det meste.

__________________
Tre fininger : 07 - 09 - 11
Malus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-07-11, 21:11   #3
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 9mnd - når kan hun starte å spise vår middag?

For 3 mnd siden? Du trenger ikke lage egen mat, men du bør jo ta av til henne før du salter.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-07-11, 21:12   #4
Mex
Tidsklemma
 
Mex sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 7.809
Blogginnlegg: 459
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Sv: 9mnd - når kan hun starte å spise vår middag?

Jeg har såvidt begynt å gi det samme som vi spiser til lillebror på 8 mnd. Ikke alt som egner seg, da får han eget. Prøver nå å lage ting uten så mye salt og så heller salte etterpå.

__________________
Storebror des 2006
Lillebror nov 2010
"Mamma, jeg er glad i deg. Helt til månen og ut i verdensrommet"
Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-07-11, 21:15   #5
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 9mnd - når kan hun starte å spise vår middag?

Med det samme de begynner å spise, mener nå jeg. Bare pass på salt og store harde biter osv. Våre har i hvert fall spist middagen vår sammen med oss siden de begynte med annet enn grøt.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-07-11, 21:55   #6
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.545
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 9mnd - når kan hun starte å spise vår middag?

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

For 3 mnd siden? Du trenger ikke lage egen mat, men du bør jo ta av til henne før du salter.

Jepp, min er 7 mnd. og har spist det samme som oss til middag i litt over en mnd. allerede. I begynnelsen fikk han bare grønnsakene, men nå får han kjøtt og fisk også. Jeg moser ingenting, men deler opp i passende biter og han spiser selv.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:57.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no