Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Smører du matpakkene kvelden før?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Se resultatene: Smører du matpakkene kvelden før?
Ja, og den smaker finfint 31 23,85%
Jeg smører for hele uka og fryser ned. Det smaker helt kurant! 1 0,77%
Nei, jeg liker matpakkene min ferskest mulig. 88 67,69%
Leverpostei 10 7,69%
Deltakere: 130. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-08-14, 08:36   #21
cora
både her og der
 
cora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.834
Blogginnlegg: 32
cora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Smører du matpakkene kvelden før?

Yngste lager selv om kvelden, mellomste ordner om morgenen, mens eldste stort sett kjøper mat i kantina på skolen. Jeg lager som oftest om kvelden (salat med kjøtt/fisk). Ingen av alternativene passer. Har ikke smurt matpakke til meg selv (brød) på 15 år.

__________________
Cora og tre avkom (1999, 2001 og 2002)
cora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-14, 08:43   #22
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.201
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Smører du matpakkene kvelden før?

Nei, det har jeg aldri gjort. Eller det vil si, jeg har gjort et par forsøk og jeg syns det er forskjell på mat som har vært påsmurt minst et halvt døgn og mat som har vært påsmurt i fire timer. Jeg hadde ikke lyst på de skivene fra dagen før, rett og slett. Bruker mye grønt og salat, som jeg syns ble merkbart mindre friskt over natten + at brødet også virket tørrere.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-14, 09:13   #23
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.221
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Smører du matpakkene kvelden før?

Mannen gjør. Jeg har kantine.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-14, 09:14   #24
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.816
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Smører du matpakkene kvelden før?

Jeg smører min egen om morgenen, for jeg synes ikke matpakke fra kvelden før er noe godt. Ungene har vi avspist med gårsdagsmatpakker i årevis.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-14, 09:23   #25
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.627
Blogginnlegg: 259
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Smører du matpakkene kvelden før?

Nei.

Tidligere hadde vi en barnehage hvor barna fikk lunsj og frukt/knekkebrød, og da hendte det at vi smurte frokost-matpakken kvelden før.
Nå som vi har SFO-barn som spiser så seint som kl. 14-15, og et barnehagebarn som får restene av frokosmatpakken omtrent til samme tid, synes jeg at maten blir for gammel.

__________________
2012, 2007 og 2004
Appelsin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-14, 09:31   #26
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Smører du matpakkene kvelden før?

Når jeg smører, smører jeg kvelden før (jeg er helt alene med ungene fra de står opp til vi er ute av døra, matpakkesmøring medfører 20 min ekstra og gjerne mye gnåling og mas om mat). Men, vanligvis er det mannen som smører og han gjør det om morgenen.

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-14, 09:33   #27
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.905
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Smører du matpakkene kvelden før?

Nei.

Mann og barn smører ved frokostbordet. Jeg spiser knekkebrød på jobben. Om jeg trenger en matpakke så smører jeg også ved frokostbordet. Vi sitter jo der likevel, og det tar ikke så lang tid. Jeg synes jeg merker forskjell på matpakker som har ligget over natten eller ikke, og siden matpakker er kjedelig nok, så er det greit å gjøre dem så fristende som mulig.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-14, 09:46   #28
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.327
Blogginnlegg: 40
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Smører du matpakkene kvelden før?

Opprinnelig lagt inn av Appelsin, her.

Nei.

Tidligere hadde vi en barnehage hvor barna fikk lunsj og frukt/knekkebrød, og da hendte det at vi smurte frokost-matpakken kvelden før.
Nå som vi har SFO-barn som spiser så seint som kl. 14-15, og et barnehagebarn som får restene av frokosmatpakken omtrent til samme tid, synes jeg at maten blir for gammel.

Dette er jo et poeng - ungene mine spiser matpakkene sine til frokost 08.15, boksene oppbevares i kjøleskap i barnehagen, slik at evt rester kan spises ved fruktmåltidet rundt 14-15. Men ellers er jo mye av det de spiser her uansett ting som står i kjøleskap, så om det ligger "ferdigmontert" 6 timer ekstra gjør liksom ikke så mye forskjell.

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-14, 09:54   #29
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.042
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Smører du matpakkene kvelden før?

Mine unger spiser fra matboksen til alle måltider i barnehagen, men matboksen oppbevares i kjøleskap mellom måltidene, så jeg synes ikke maten blir for gammel selv om den er smurt på kvelden før. Sikkert ikke helt like god, men neppe noen krise.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-14, 09:55   #30
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.201
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Smører du matpakkene kvelden før?

Det hadde ikke blitt seks timer ekstra her. Jeg hadde aldri orket å stå og smøre matpakker senere enn kl 22, og om morgenen lager jeg matpakker ca 7.30. 10 timer forskjell.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-14, 10:08   #31
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.361
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Smører du matpakkene kvelden før?

Akkurat nå er jeg flink og smører barnas matpakker kvelden før. Vet ikke om det er latskap eller kresenhet som gjør at jeg venter med min egen. De to barna som har fått matpakke denne uka har fått mye mer grønt og frukt enn hva jeg putter oppi til meg selv. Og boksene er helt skrapet når de kommer hjem. Så de har nå greit å presse det ned.

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-14, 10:11   #32
Ruslebiffen
biffvase
 
Ruslebiffen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 2.837
Ruslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Smører du matpakkene kvelden før?

Opprinnelig lagt inn av Matilda, her.

Dette er jo et poeng - ungene mine spiser matpakkene sine til frokost 08.15, boksene oppbevares i kjøleskap i barnehagen, slik at evt rester kan spises ved fruktmåltidet rundt 14-15.

Samme her.

Mannen smører faktisk gjerne matpakkene i 18-tiden dagen før. Det går helt fint. Men jeg merker stor forskjell på holdbarheten i kjøleskapet på bruk av kjøpebrød vs. hjembakt brød. De få gangene vi har kjøpebrød synes jeg matpakkene holder seg langt dårligere.

__________________
2010 2012
Ruslebiffen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-14, 10:19   #33
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.904
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Smører du matpakkene kvelden før?

Opprinnelig lagt inn av Appelsin, her.

Nei.

Tidligere hadde vi en barnehage hvor barna fikk lunsj og frukt/knekkebrød, og da hendte det at vi smurte frokost-matpakken kvelden før.
Nå som vi har SFO-barn som spiser så seint som kl. 14-15, og et barnehagebarn som får restene av frokosmatpakken omtrent til samme tid, synes jeg at maten blir for gammel.

Det kan jeg forstå. Her er det bare eldstemann som har matpakke, og den spises før kl 11 på dagen. Minsten får alle måltidene i barnehagen.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-14, 10:45   #34
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.080
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Smører du matpakkene kvelden før?

Kun en matpakke, så den går i en fei om morgenen.

Knøtteliten får all mat i barnehagen, jeg har knekkebrød og pålegg på jobb, og mannen er litt ymse.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-14, 10:52   #35
Fakse
Nysgjerrig
 
Fakse sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
Innlegg: 3.436
Fakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt likt
Standard

Sv: Smører du matpakkene kvelden før?

Nei. Mannen spiser middagsrester eller kjøper i kantina (de få gangene det ikke er middagsrester), jeg putter tre skiver i en boks på morgenen når jeg skjærer brød til frokosten, og har pålegg på jobb. Ungene får mat i barnehagen.

Fakse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-14, 11:47   #36
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.880
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Smører du matpakkene kvelden før?

Nei. Ungane smøre sine egne matpakkar når dei står opp. Eg har heldigvis kantine.

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-14, 11:49   #37
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Smører du matpakkene kvelden før?

Innimellom, ja. Jeg tar opp brødskiver fra fryseren, og smører de før jeg legger de i kjøleskapet. Da er de fersk og fin på morgenen

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-14, 11:58   #38
Sol
Skinner
 
Sol sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 4.262
Sol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt likt
Standard

Sv: Smører du matpakkene kvelden før?

Nei. Ungene smører sin egen matpakke samtidig som de lager frokost om morgenen. Om det er middagsrester el likn, legges det i bokser om kvelden.

__________________
Solstrålen og Sjarmtrollet (04)
Sol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-14, 11:59   #39
Musemus
<3
 
Musemus sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 6.537
Musemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Smører du matpakkene kvelden før?

Nei, de smøres på morgenen. Mannen smører seg 4 brødskiver og slenger med 3/4 brødskiver til Storesøster før han reiser. Når jeg står opp så skjærer jeg frukt til matpakka hennes og fyller flaska med vann.

__________________
Storesøster 08
Lillebror 11

Musemus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-14, 12:02   #40
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.840
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Smører du matpakkene kvelden før?

Ja, smører til alle på kvelden. Ingen som klager.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:21.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no