Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon

Hjelp! Jeg blir tappet for penger fra Moviestar Planet!!

Kommunikasjon Forum for data, biler og "duppeditter", samt annen kommunikasjon.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-03-16, 08:48   #1
Curly
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 1.275
Curly er litt kulCurly er litt kul
Standard

Hjelp! Jeg blir tappet for penger fra Moviestar Planet!!

Dattera mi skulle få seg 3 mnd VIP abonnement på Moviestar Planet. Jeg la inn kjøp og trykte Apple ID kode.
I ettertid ser jeg plutselig i nettbanken at jeg har blitt trekt for flere forskjellige beløp i iTunes. Ikke store greiene, men nå har jeg blitt trekt for nesten 2000,- totalt. Jeg trodde virkelig at jeg måtte slå inn kode hver gang hun skulle kjøpe noe?!! Hun vet ikke selv at hun trykker på ting som koster ekstra.
Hvordan kan jeg unngå dette uten å slette kontoen?

__________________
Jau
Curly er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-16, 09:53   #2
Anne
Bør lage seg en tittel selv
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.740
Anne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp! Jeg blir tappet for penger fra Moviestar Planet!!

Fjerne kortet?
Gå inn og fjern evt abonnement i spillet

Anne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-16, 10:10   #3
Curly
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 1.275
Curly er litt kulCurly er litt kul
Standard

Sv: Hjelp! Jeg blir tappet for penger fra Moviestar Planet!!

Jeg prøvde å finne innstillinger inne på spillet, men fant det ikke. Jeg sender de en Mail og ber om å slette kontoen, så får keg prøve å få refundert iallefall den siste transaksjonen på 500 kr

__________________
Jau
Curly er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-16, 10:59   #4
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.969
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hjelp! Jeg blir tappet for penger fra Moviestar Planet!!

Det er jo på itunes du må fjerne kortet ditt vel?

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-16, 11:03   #5
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hjelp! Jeg blir tappet for penger fra Moviestar Planet!!

Det er viktig at det står i iphonen/ipaden sine innstillinger at den alltid skal be om passord ved kjøp. Jeg pleier å få mail med kvittering fra Apple dersom vi har kjøpt apper og der er det en link man kan trykke dersom man ikke har kjøpt dette selv.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-16, 11:04   #6
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.866
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hjelp! Jeg blir tappet for penger fra Moviestar Planet!!

Kortet fjerner du på iTunes.

Innstillingene endrer du i Innstillinger, finn spillet der.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-16, 11:16   #7
Einhyrningur
Be happy!
 
Einhyrningur sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 10.001
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hjelp! Jeg blir tappet for penger fra Moviestar Planet!!

Apple er ofte grei å betaler tilbake. Jeg fikk refundert 10000,-

Einhyrningur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-16, 11:43   #8
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp! Jeg blir tappet for penger fra Moviestar Planet!!

Du må gå inn på iphonen eller ipdaden (der hun spiller fra) og sette på at det skal kreves kode ved kjøp. (generelt /restriksjoner). Skru på restriksjoner, slik at det krever en kode å endre dem, også skrur du av kjøp i app.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-16, 13:09   #9
Curly
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 1.275
Curly er litt kulCurly er litt kul
Standard

Sv: Hjelp! Jeg blir tappet for penger fra Moviestar Planet!!

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Du må gå inn på iphonen eller ipdaden (der hun spiller fra) og sette på at det skal kreves kode ved kjøp. (generelt /restriksjoner). Skru på restriksjoner, slik at det krever en kode å endre dem, også skrur du av kjøp i app.

Takk jeg aktiverte restriksjoner nå, men ser mange av de står på knappen slik at de er grønne. Jeg dkal da skyve de over slik at de blir grå,
Stemmer ikke det?

__________________
Jau
Curly er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-16, 10:33   #10
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.754
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hjelp! Jeg blir tappet for penger fra Moviestar Planet!!

Høres riktig ut.

Jeg fikk tips av en IT-person om ikke å knytte kortet til kontoen, men i stedet basere bruk på "gavekort" du får kjøpt på 7-11 osv. Dvs jeg legger inn typ 200 kr av gangen, og kan ikke tape mer enn saldo på konto.

Nå kjøper jeg så og si aldri noe i itunes, så det blir jo en avveining.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-16, 10:52   #11
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.839
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hjelp! Jeg blir tappet for penger fra Moviestar Planet!!

Huff, det er skummelt å legge igjen kortinfo på alle disse "app"stedene.
Jeg selv ble tappet for 13.000,- etter at jeg kjøpte en app for eldstemann for 3 år siden. Fant det jo ut etter 3 måneder og fikk heldigvis igjen alle pengene. Men kjente at jeg døde litt da jeg fant det ut.
Etter gikk jeg inn i nettbanken og lagret sånn at jeg får SMS hver gang Mastercarden blir brukt.
Og kjøper ikke apper med kortet. Kjøper heller PaySafe kort på Kiwi/Narvesen så kjøper de utav den kontoen.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-16, 21:59   #12
Curly
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 1.275
Curly er litt kulCurly er litt kul
Standard

Sv: Hjelp! Jeg blir tappet for penger fra Moviestar Planet!!

Jeg kontktet support for Apple-ID,og fikk tilbake pengene uten problem�� Synes det var veldig bra! Hadde samme problem med PS4, og ble tappet for 8000,- der fikk vi ikke tilbake 1 øre.

__________________
Jau
Curly er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:08.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no