Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Fortolling av pakke på posten?

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-10-06, 13:45   #1
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Fortolling av pakke på posten?

Jeg har bestillt varer fra Canada, og fikk i dag melding om ufortollet sending fra posten.

De ønsker å enten fortolle for meg, eller jeg kan ta hånd om fortolling selv. Det siste høres jo absolutt mest tungvindt ut, men jeg mener å ha lest en plass her inne at det kan bli problematisk å la posten fortolle? (Blir det slik at de åpner alle gaver og alt som blir sendt til meg da?)

Hva er lurest?

DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-06, 13:55   #2
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.477
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fortolling av pakke på posten?

Opprinnelig lagt inn av Desembermamma, her.

Hva er lurest?

Kommer litt an på hva varen koster. Jeg antar den koster over 200,- siden du skal fortolle den. Hvis den koster under 1000,- ville jeg ha fortollet den selv på internett. Her er en link med informasjon på tollvesenet sine sider. Hvis du lar andre fortolle må du gjerne betale et fortollingsgebyr. Tror posten tar 300,- i fortollingsgebyr. (NB! Ikke sikker på summen!)

him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-06, 14:07   #3
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fortolling av pakke på posten?

Jeg har bestillt for 1,270 kr. Og posten tar 175 kr for det står det i brevet Siden det er over tusen kr, og 85 hvis det er under), og hvis jeg skal gjøre det selv, så blir det 85 kr. Jeg kan få endel god sjokolade for den hundrelappen.

Så da blir det en ekstra utgift også i forhold til bestillingen.

DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-06, 23:02   #4
mehmet
Går stille i dørene
 
mehmet sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Midt på, sånn cirka
Innlegg: 1.815
mehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Fortolling av pakke på posten?

Jeg var i akkurat samme situasjon, og fortollet selv på det lokale tollkontoret. Du må ta med deg utskrift av bestillingen så de kan se hvor mye du har bestilt for, samt brevet om fortolling. Tollen betaler du der og da, samt en tollavgift. I tillegg måtte jeg betale 85 kroner i oppkrav (til posten) da jeg hentet den et par dager senere.

mehmet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-06, 23:05   #5
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fortolling av pakke på posten?

Pokkers tolldrit.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-06, 23:16   #6
Martis
Ute på tur
 
Martis sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Fortolling av pakke på posten?

Jeg shopper litt på nettet og har funnet ut at det kjappeste er å la posten at seg av dette .... Selv om det er litt dyrere. Men da kommer pakken rett på ditt postkontor og dår får den kjappere.

Jeg var og bekymret for at de da kom til å åpne alle pakkene mine, men det gjør de ikke. Og fortsatt er det mye som slipper igjennom

__________________
I have learned that to be with those I like is enough.
Martis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-06, 13:33   #7
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fortolling av pakke på posten?

Opprinnelig lagt inn av Martis, her.

Jeg shopper litt på nettet og har funnet ut at det kjappeste er å la posten at seg av dette .... Selv om det er litt dyrere. Men da kommer pakken rett på ditt postkontor og dår får den kjappere.

Jeg var og bekymret for at de da kom til å åpne alle pakkene mine, men det gjør de ikke. Og fortsatt er det mye som slipper igjennom

Godt å høre.

Jeg fikk tre alternativer på lappen jeg fikk. Jeg kunne la posten fortolle, eller gå til tollvesenet selv å gjøre det, eller til postens godssenter å gjøre det selv. De to siste var de billigste alternativene.

Jeg endevendte hele bygden for å finne postens godssenter og tollvesen, men fant ikke noe, for det har de ikke her. Så da måtte jeg til slutt velge det første, dyreste og eneste alternativ. Og så tok det LANG tid før pakken kom.

Kansje det lureste er å bare la dem gjøre det automatisk da. For dette var et styr. I dag kom endelig pakken min (Har drevet å klippet hull i gamle ansiktskremtuber for å tyne ut siste rest. ).


Sist redigert av DM : 26-10-06 kl 13:40.
DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-06, 13:37   #8
malena
 
malena sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.843
malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Fortolling av pakke på posten?

Posten har vel ikke lov til å åpne pakker med mindre mottaker
har gitt fullmakt til det. Men jeg har likevel opplevd å få pakker
som posten har åpnet for å sjekke innholdet.

__________________
Gutta 2003 og 2005
malena er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-06, 14:36   #9
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.477
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fortolling av pakke på posten?

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Kommer litt an på hva varen koster. Jeg antar den koster over 200,- siden du skal fortolle den. Hvis den koster under 1000,- ville jeg ha fortollet den selv på internett. Her er en link med informasjon på tollvesenet sine sider. Hvis du lar andre fortolle må du gjerne betale et fortollingsgebyr. Tror posten tar 300,- i fortollingsgebyr. (NB! Ikke sikker på summen!)

Og nå kan jeg fortelle dere at posten tar samme summen i gebyr uansett om man fortoller den selv eller ikke. Er det mulig spør jeg?

I tillegg kan jeg anbefale alle som handler fra USA og sørge for at varene ikke blir sendt med båt over Atlanteren - det tar nemlig litt tid.

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:05.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no