Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Hvilken bok ligger på nattbordet ditt nå?

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Lukket tråd
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-10-06, 22:43   #81
Mandarin
godt brukt
 
Mandarin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Innlegg: 8.130
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilken bok ligger på nattbordet ditt nå?

Opprinnelig lagt inn av Hennie, her.

"Lesesirkelen" av Elizabeth Noble.

hva synes du??

Jeg slukte den og nøt nesten hver en side. Men var inne i en slik ligge i sofan periode Men har også lest endel kritikk av den som går ut på at ingen av fruene har "karriere " og at den ikke tar opp den tematikken,osv..Forstår den til en viss grad. Men skal jeg være ærlig så tenkte jeg ikke så mye på det når jeg leste den.

Mandarin er ikke aktiv  
Gammel 27-10-06, 23:21   #82
TGM
drømmende
 
TGM sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.200
TGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvilken bok ligger på nattbordet ditt nå?

På nattbordet mitt ligger "The house Jack built" av en eller annen Cathrine. Den har ligget der leeeenge, og jeg har begynt på den flere ganger.

TGM er ikke aktiv  
Gammel 29-10-06, 10:04   #83
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken bok ligger på nattbordet ditt nå?

Den uekte av Hari Kunzru. Har igjen 50 sider, men er blitt avbrutt av Gaudy Night av Dorothy L. Sayers.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv  
Gammel 29-10-06, 17:49   #84
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.135
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken bok ligger på nattbordet ditt nå?

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Den uekte av Hari Kunzru. Har igjen 50 sider, men er blitt avbrutt av Gaudy Night av Dorothy L. Sayers.

Den uekte er kjempefin!

Gaudy night har jeg fortsatt ikke solmet meg til å kjøpe. (Biblioteket hadde bare en sånn svaksynt-utgave på en halvannen kilo. )

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv  
Gammel 29-10-06, 17:55   #85
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.243
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken bok ligger på nattbordet ditt nå?

The Big Nowhere av James Elliot. Også kjøpte jeg i desperasjon Madonnagåten av Knut Nærum m.fl. på flyplassen her om dagen. Morsomt nok, men det holdt med det jeg fikk lest på to flyturer, tror jeg.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv  
Gammel 29-10-06, 18:15   #86
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken bok ligger på nattbordet ditt nå?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Den uekte er kjempefin!

Men jeg synes innimellom den skjemmes av oversettelsen, er du ikke enig? Historien er fascinerende, i fht identitet, skape eller "ta" identiteter, og gå så opp i roller at man ødelegger for seg, og at rollen mar har tatt, som man trodde var perfekt, faktisk er det "ekte" underlegent.

Jeg er forresten i ferd med å ødelegge Gaudy Night for den forsiktig-og-pent-lesende Skilpadda. Jeg har hatt med meg GN overalt i det sste, og den begynner å bære preg av det. Jeg leser bøker, da. Ganske hardhendt... Ikke sånn som amylin

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv  
Gammel 30-10-06, 11:24   #87
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.135
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken bok ligger på nattbordet ditt nå?

Det er virkelig lenge siden jeg leste den, så jeg husker ikke helt det med oversettelsen. Jeg husker bare at det var en bok som "tok meg med" i historien.

Jeg leser også bøker litt sånn hardt og brutalt... :uff:

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv  
Gammel 31-10-06, 20:37   #88
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.924
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken bok ligger på nattbordet ditt nå?

Opprinnelig lagt inn av him, her.

En veloppdragen ung pikes erindring av Simone de Beauvoir. Jeg har brukt kjempelang tid på den, og lest et par bøker i mellomtiden.

Det er en av mine yndlingsbøker . Jeg har ikke lest så mye annet av henne, men den er jeg veldig fascinert av.

På mitt ikke-eksisterende nattbord ligger Raymond Fiests "Magician". Jeg tror at jeg kommer til å lese om igjen hele serien, det passet bare så godt akkurat nå.

Så snart jeg får Middlesex skal jeg lese den altså.

Ellers er jeg så trett at i stuen leser jeg for tiden Foxtrot (tegneserie).

Blå er ikke aktiv  
Gammel 31-10-06, 21:17   #89
Leandra
Superduperaktiv
 
Leandra sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 667
Leandra er litt kulLeandra er litt kulLeandra er litt kul
Standard

Sv: Hvilken bok ligger på nattbordet ditt nå?

Leste ut Hjem av Anne Karin Elstad i går kveld.
Ikveld skal jeg begynne på Flukten fra Frank av Herborg Wassmo

Elsker å lese bøker,men leser kun på sengen,det går ca 2-3 bøker i mnd

__________________
Leandra stolt mamma til 3 ungdommer❤️❤️❤️
Leandra er ikke aktiv  
Gammel 31-10-06, 21:20   #90
Kaktus
St(r)ikkeplante
 
Kaktus sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.624
Blogginnlegg: 120
Kaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvilken bok ligger på nattbordet ditt nå?

Her ligger stolthet og fordom på nattbordet, men har ikke begynt å lese den enda.

__________________
I am a bad girl. Go to my room.
Kaktus er ikke aktiv  
Gammel 31-10-06, 21:24   #91
Claire
Sær og kresen
 
Claire sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.587
Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken bok ligger på nattbordet ditt nå?

Fra og med i kveld blir det Middlesex, må nilese så jeg kan være med å diskutere.

__________________
You don't have to be black to sing the blues
From what I gather all you got to be is blue
(Joan Baez)
Claire er ikke aktiv  
Gammel 01-11-06, 21:50   #92
Mandarin
godt brukt
 
Mandarin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Innlegg: 8.130
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilken bok ligger på nattbordet ditt nå?

Var nettopp innom soverommet for å rydde litt og
må bare slenge inn hva som er på nattbordet til sambo pr i dag :

  • en dukke (lillemors)
  • "Web-design" ett eller annet
  • "Coaching Basket"
  • "Når barnet ditt har feber"-hefte fra helsestasjonen
  • "Middlesex" (?... plutselig havnet der den nå da )..
  • "Du og jeg og Dyrene"

Mandarin er ikke aktiv  
Gammel 01-11-06, 22:10   #93
Ryli
lissom sjarmør
 
Ryli sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.912
Ryli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvilken bok ligger på nattbordet ditt nå?

Høres ut som en mann med allsidige interesser.

Ryli er ikke aktiv  
Gammel 01-11-06, 22:29   #94
Hønni
 
Hønni sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.317
Blogginnlegg: 38
Hønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken bok ligger på nattbordet ditt nå?

Liza Marklunds Nobels Testamente

__________________
Gutta (02) og Lillesøster (06)


Hønni er ikke aktiv  
Gammel 01-11-06, 22:53   #95
Nuppa
Superduperaktiv
 
Nuppa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 683
Nuppa er populærNuppa er populærNuppa er populærNuppa er populær
Standard

Sv: Hvilken bok ligger på nattbordet ditt nå?

Stormfulle høyder, begynner på den i kveld -his jeg orker... *trøtt*

Nuppa er ikke aktiv  
Gammel 02-11-06, 09:20   #96
Mandarin
godt brukt
 
Mandarin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Innlegg: 8.130
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilken bok ligger på nattbordet ditt nå?

Opprinnelig lagt inn av mandarin, her.

Var nettopp innom soverommet for å rydde litt og
må bare slenge inn hva som er på nattbordet til sambo pr i dag :

  • en dukke (lillemors)
  • "Web-design" ett eller annet
  • "Coaching Basket"
  • "Når barnet ditt har feber"-hefte fra helsestasjonen
  • "Middlesex" (?... plutselig havnet der den nå da )..
  • "Du og jeg og Dyrene"


jaggu så hadde jeg ikke glemt:

"Sitater om vennskap"

Mandarin er ikke aktiv  
Gammel 05-11-06, 20:11   #97
Eia
Permakulturell
 
Eia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 5.911
Blogginnlegg: 125
Eia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvilken bok ligger på nattbordet ditt nå?

Nå er det "Arsenikktårnet" av Anne B. Ragde (påbegynt) og "Om mus og menn" og "Natt uten måne" av John Steinbeck (repriselesing - akkurat ferdig).

__________________
"Jeg er forbauset over at noen legger så mye vekt på krevende skatteforhold at de flytter fra det land det er en Guds gave å være født i." Olav Thon
Eia er ikke aktiv  
Gammel 05-11-06, 20:15   #98
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.122
Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvilken bok ligger på nattbordet ditt nå?

Frelseren av Jo Nesbø

Tinka er ikke aktiv  
Gammel 05-11-06, 20:19   #99
dutte
fornyet
 
dutte sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Far out east
Innlegg: 2.186
dutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvilken bok ligger på nattbordet ditt nå?

Liza Marklunds "Sprengeren" og siste boken i triologien Vargskinnet av Kerstin Ekmann, har lest bok nr. 1, også rett på nr. 3. Ja ja leser i litt feil rekkefølge jeg da

dutte er ikke aktiv  
Gammel 06-11-06, 21:18   #100
Linemix
Aktiv
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 244
Linemix er populærLinemix er populærLinemix er populærLinemix er populær
Standard

Sv: Hvilken bok ligger på nattbordet ditt nå?

Jeg har White noise av ... hm ... han der ... :googlegoogle:
Don de lillo. Så klart.
Og så har jeg en grunnbok i pedagogikk. Skole.

Linemix er ikke aktiv  
Lukket tråd


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:52.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no