Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Grønne fingre

Verandakasser og verandapynt

Grønne fingre Alt om blomster inne og ute, frukttrær, busker, kjøkkenhage, kompost og uterom.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-05-14, 13:44   #1
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Verandakasser og verandapynt

Jeg har rundt huset mitt 3x platting og snart også litt plen. Jeg vil ha noen sånne kasser som henger over rekkverket med litt blomster i. Det er sikkert både ut og harry, men jeg vil ha det for det. Finnes det noe som ser rimelig ok ut?

Det andre jeg vil ha før 17. mai er et verandaflagg. Hvor finner jeg ett som ikke brekker i vinden, altså med rimelig grei kvalitet?

Det tredje er at jeg vil ha noen store potter eller kasser med litt blomster i, gjerne litt større planter. De gangene jeg har prøvd på det før har planten avgått med døden. Hva egner seg og hva bør man gjøre for at de skal overleve i en boks?

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-14, 13:45   #2
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Verandakasser og verandapynt

Finnes det forresten noe sånt som et mini-drivhus? Ikke til meg altså, bevares, men til en unge som har vesentlig grønnere fingre enn meg.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-14, 14:02   #3
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.680
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Verandakasser og verandapynt

Vi har to små drivhus - ikke i glass, men i plastikk. Funker helt greit, selv om de har vært demontert i det siste. (Skal se om jeg finner bilde.) verandakasser har de på plantasjen. Mange fine

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-14, 14:03   #4
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.680
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Verandakasser og verandapynt



Dette kan jo være fint for barn?

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-14, 14:08   #5
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.680
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Verandakasser og verandapynt

Vi har noe ala dette. Kjempestygt, men funker og er billig

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-14, 14:11   #6
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.337
Blogginnlegg: 43
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Verandakasser og verandapynt

Du får både drivbenker og skap i forskjellige utførelser og prisklasser.

Og verandakasser er da fint, jeg har alltid en på forsiden av huset. Siden jeg er en latsabb, har jeg sjølvanningskasse som jeg kan glemme en dag eller fire avhengig av vær. Pleier å ha lobelia og forskjellige petunia i.

Ellers kan du ha det meste i bokser eller krukker. Ha lecakuler i bunn, bland ut plantejord med kugjødselkompost, plant i vei og vann regelmessig.

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 01-05-14, 14:14   #7
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Verandakasser og verandapynt

Selvvanningskasse høres genialt ut, det må jeg ha hvis jeg finner.

Che: den øverste benken der så jo super ut, noe sånt tro rjeg det er vi må ha.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-14, 14:17   #8
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.680
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Verandakasser og verandapynt

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Selvvanningskasse høres genialt ut, det må jeg ha hvis jeg finner.

Che: den øverste benken der så jo super ut, noe sånt tro rjeg det er vi må ha.

Plantasjen 799

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-14, 14:20   #9
Puslingen
Bør lage seg en tittel selv
 
Puslingen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Vestlandets perle.
Innlegg: 3.246
Blogginnlegg: 14
Puslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Verandakasser og verandapynt

Eg anbefaler å gå på eit hagesenter og kjøpe planter framfor å handle på Plantasjen. Min erfaring er i alle fall at du får meir hjelp, og betre kvalitet. Eg handler helst på Bo Grønt, vår lokale er i alle fall veldig dyktig.

__________________
Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life beliving that it is stupid.
Puslingen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-14, 14:23   #10
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Verandakasser og verandapynt

Er ikke plantasjen et hagesenter? Men du kan ha et poeng. Det er jo et par mindre gartnerier i området her.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-14, 14:26   #11
Libra
Bør lage seg en tittel selv
 
Libra sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.507
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Verandakasser og verandapynt

For noen år siden kjøpte jeg verandakasser i sink på Ikea. De er litt mer "stram" i linjene enn det jeg den gang greide å finne på Plantasjen.

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-14, 14:30   #12
Libra
Bør lage seg en tittel selv
 
Libra sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.507
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Verandakasser og verandapynt

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Er ikke plantasjen et hagesenter? Men du kan ha et poeng. Det er jo et par mindre gartnerier i området her.

Du er heldig hvis du treffer noen på Plantasjen som virkelig vet hva de snakker om. Anbefaler Leira Gartneri? Der er de dyktig, hjelpsom og rimelig. (Er arbeidsplass for åpen soning)

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-14, 14:32   #13
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Verandakasser og verandapynt

Ja, Leira er det jeg tenkte på. Det og det som ligger sør for byen som jeg ikke husker hva heter. Leira er jo i spaserturavstand herfra også.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-14, 15:05   #14
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Verandakasser og verandapynt

Jysk har hatt noen fine, enkle verandakasser i fletter kunstrotting og ikke så dyre.
De har hatt store og små potter i samme stil.

__________________
Gullet -63, M -87, W - 01. lille E -03
gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-14, 15:55   #15
Michelle
X First Lady
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.452
Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Sv: Verandakasser og verandapynt

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Er ikke plantasjen et hagesenter? Men du kan ha et poeng. Det er jo et par mindre gartnerier i området her.

Om du orker så ta en søndagstur til Skatval. Sandberg gartneri Dehttps://www.facebook.com/sandberg.gartneri Der har de peiling og du får mye bra for pengene. Jeg har brukt å ta turen dit hver vår.
Gartneriet på Lade er åpent igjen.
Likeså vil jeg anbefale Hammer gartneri på Stjørdal http://www.bogront.no/hammer/
Og Ekra på Klett.

God jord og drenering er viktig når du planter. Jeg har av og til kjøpt plantejord på Leira gartneri som er veldig god.

__________________
De vennlige ord som sies i dag, kan bære frukt i morgen.

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-14, 16:23   #16
ming
i tåkeheimen
 
ming sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.835
Blogginnlegg: 11
ming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Verandakasser og verandapynt

Jeg medanbefaler Ekra på Klett.

__________________
2000, 2003, 2010
og engelen Guro 2011
ming er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-14, 17:09   #17
Selma
blid
 
Selma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.785
Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Verandakasser og verandapynt

Drivstua på Valentinlyst har også fine sommerplanter


Margeritter vokser godt og er veldig godt egnet i store potter, synes jeg. Vil du ha noe som er stort allerede fra du planter, så er hortensia kjekt. Skal du plante hortensia, så ville jeg ventet et par uker. Da får vi håpe at snøbygene har gitt seg!

Ikea har forresten store, fine og ikke minst billige lavendelplanter. De gjør seg godt i store potter

__________________
Selma og jentene (-99 og -02)
Selma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-14, 20:46   #18
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Verandakasser og verandapynt

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Er ikke plantasjen et hagesenter? Men du kan ha et poeng. Det er jo et par mindre gartnerier i området her.

Blomstene jeg kjøper på Drivstua varer mange ganger så lenge som de jeg kjøper på Plantasjen og vokser mye penere. Og roser og frukttrær har jeg kjøpt på Hammer planteskole på Skatval. Fantastisk god service, og fabelaktige planter.

Jeg kjøper grill og hagemøbler på Plantasjen. Blomster og planter har jeg helt sluttet å kjøpe.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-14, 20:59   #19
Michelle
X First Lady
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.452
Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Sv: Verandakasser og verandapynt

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Blomstene jeg kjøper på Drivstua varer mange ganger så lenge som de jeg kjøper på Plantasjen og vokser mye penere. Og roser og frukttrær har jeg kjøpt på Hammer planteskole på Skatval. Fantastisk god service, og fabelaktige planter.

Jeg kjøper grill og hagemøbler på Plantasjen. Blomster og planter har jeg helt sluttet å kjøpe.

Helt enig i dette. Å vandre rundt på Drivstua er jo en nytelse. Vedr Hammer så var jeg en gang på rosekurs der. Han som er eier der er utrolig dyktig. Skal en kjøpe stort f.eks hekk, busker mm så kan det lønne seg å ringe på forhånd og han plukker ut div planter. Vi kjøpte det meste der da vi anla hagen vår.

__________________
De vennlige ord som sies i dag, kan bære frukt i morgen.

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-14, 21:01   #20
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Verandakasser og verandapynt

Ah takk for tips, vi skal ha både roser, tre og hekk i sommer. Det er jo ikke så langt til skatval.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:12.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no