Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Skal på biblioteket om 2 timer. Hva skal jeg ha med hjem?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-01-21, 09:33   #1
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Skal på biblioteket om 2 timer. Hva skal jeg ha med hjem?

Jeg sliter med å finne lesekonsentrasjon for tiden og trenger tips til lettleste, fengende bøker.
Typisk chick lit og ungdomsbøker pleier å være sikkerstikk i slike perioder. Trenger ikke å være nye bøker. De er det jo gjerne ventetid på på biblioteket uansett.

Har du noe å anbefale?

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-21, 09:35   #2
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.090
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skal på biblioteket om 2 timer. Hva skal jeg ha med hjem?

Til de voksne av Linn Skåber. Lettlest, nydelig illustrasjon og veldig gode livsbetraktninger.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-21, 09:38   #3
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.373
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skal på biblioteket om 2 timer. Hva skal jeg ha med hjem?

Jeg syns du skal ha med deg Ingrid Winter-trilogien av Janne Stigen Drangholt. Ikke chicklit eller for ungdom, men veldig morsomt, intelligent og lettlest med gøye popkulturelle referanser.

Også kan du ta med deg Merkelig vær i Tokyo. Lettlest og veldig søt og varm bok.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-21, 09:39   #4
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skal på biblioteket om 2 timer. Hva skal jeg ha med hjem?

Skriver dem opp på lista mi! Takk!

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-21, 09:42   #5
Musemus
<3
 
Musemus sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 6.543
Musemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Skal på biblioteket om 2 timer. Hva skal jeg ha med hjem?

Tante Ulrikkes vei.

__________________
Storesøster 08
Lillebror 11

Musemus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-21, 09:48   #6
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.714
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skal på biblioteket om 2 timer. Hva skal jeg ha med hjem?

Jeg synes Agnes Ravatn er hysterisk morsom og smart, og bøkene er lettlest. Veke 53, Verda er ei skandale, Operasjon sjøldisiplin og Stoisk uro anbefales spesielt.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-21, 10:04   #7
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.345
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Skal på biblioteket om 2 timer. Hva skal jeg ha med hjem?

Opprinnelig lagt inn av Musemus, her.

Tante Ulrikkes vei.

Ja! Og oppfølgeren også, men den er nok utlånt.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-21, 10:05   #8
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.714
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skal på biblioteket om 2 timer. Hva skal jeg ha med hjem?

Gul bok er ikke en oppfølger, strengt tatt. (Men vel verdt å lese).

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-21, 10:11   #9
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.763
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skal på biblioteket om 2 timer. Hva skal jeg ha med hjem?

Brick Lane av Monica Ali.
Nei og atter nei og Full spredning av Nina Lykke
Helvete og Dyrene i Afrika av Erlend Loe

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-21, 10:19   #10
amylin
One of These Days
 
amylin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.918
Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Skal på biblioteket om 2 timer. Hva skal jeg ha med hjem?

Ungdomslitteratur som er lettlest og veldig verdt å lese:

Dette blir mellom oss av Alexander Kielland Kraag - Handler om Felix på 17 år som begynner på ny skole. Han får en veldig god venn og blir forelsket i Nico. Små, korte kapitler som med få ord bringer deg rett tilbake til en tid for følelser var alt og du husket timeplanen til crushet ditt. Hele boka ligger også ute i små snutter på Instagram-kontoen dbmo_2020

The Poet X av Elizabeth Acevedo - Handler om Xiomara som vil være slampoet. Handler om forelskelse og å vokse opp mellom to kulturer. Hele boka er skrevet på diktform, men hvert kapittel har sin egen diktform. Virkningsfullt, lettlest og utrolig godt skrevet. Den er oversatt til norsk også.

Heartstopper av Alice Oseman - Dette er fire grafiske romaner. Det handler om Nick og Charlie, skolens fotballhelt og skolens nerd. De blir venner, så forelsket. Det handler om å komme ut, finne ut hvem man er og beskrevet veldig godt. Lettlest og god. Likte den første best, men det er nok fordi den legger grunnlaget og spenningen er størst der.

Også en som ikke er verken ungdomsbok, lettlest eller chicklit, men som jeg tror du vil like uansett. Becks siste sommer av Benedict Wells. Denne boka handler om musikklæreren Robert Beck som oppdager at en av elevene hans er et supertalent i musikk. Det er så mange musikkreferanser, så den gjør meg superglad. Den er også utrolig godt skrevet. Jeg tror du vil like den.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-21, 15:56   #11
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skal på biblioteket om 2 timer. Hva skal jeg ha med hjem?

Takk til alle for gode tips!
Nå har jeg noen bøker, og noen tips til neste runde.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-21, 15:59   #12
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.714
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skal på biblioteket om 2 timer. Hva skal jeg ha med hjem?

Si fra hvis du fant noe gøyalt! Jeg er alltid ute etter inspirasjon.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-21, 16:32   #13
Musemus
<3
 
Musemus sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 6.543
Musemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Skal på biblioteket om 2 timer. Hva skal jeg ha med hjem?

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Ja! Og oppfølgeren også, men den er nok utlånt.

Vi har Gul bok i hus, det var laaaang ventetid på biblioteket!

__________________
Storesøster 08
Lillebror 11

Musemus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-21, 19:46   #14
venla
jabbsaft
 
venla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 7.864
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Skal på biblioteket om 2 timer. Hva skal jeg ha med hjem?

Om du går tom for tips, spør du de som jobber i andreetasjen der beste gang De er flinke til å anbefale!

__________________
09 & 13
venla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-21, 19:53   #15
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.345
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Skal på biblioteket om 2 timer. Hva skal jeg ha med hjem?

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Gul bok er ikke en oppfølger, strengt tatt. (Men vel verdt å lese).

Ok. Men samme forfatter i det minste?

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-21, 20:08   #16
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.714
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skal på biblioteket om 2 timer. Hva skal jeg ha med hjem?

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Ok. Men samme forfatter i det minste?

Ja, det er det!

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:12.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no