Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Brilleklemming

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-01-21, 17:47   #21
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.856
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Brilleklemming

Jeg løser det ved å ta av brillene. Uten å gjøre det kan jeg faktisk ikke klemme ordentlig. Altså slik jeg vil klemme. Men det krever jo planlegging, da. Det er litt ødeleggende for spontaniteten.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-21, 17:48   #22
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.856
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Brilleklemming

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Jeg tror også det handler litt om hvor mye man trenger briller. Uten briller må jeg ha folk svært nærme for å avgjøre hvem de er
Så det er jo en dyd av nødvendighet å ha dem på. Men jeg har brukt briller hele dagen i 18 år. Så det er jo en vane. Men de ER i veien.

Det minner meg på noe jeg tenkte på i morges. Hvordan sminker folk seg uten briller? Jeg ser jo temmelig godt uten briller, men mange gjør jo ikke det, og det spørs om ikke det også vil gjelde meg etterhvert.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-21, 18:42   #23
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.917
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Brilleklemming

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Ja, det er jo bamseklemmer jeg liker da. Ikke sånne høflige kinn mot kinn-klemmer...

Sånne klemmer gis kun når det er perifere det er snakk om. Helten og jeg klemmer titt og ofte ordentlig, jeg har gjerne ansiktet i halsgropen hans, vendt bittelitt vekk. Han er høyere enn meg og jeg aner ikke hvordan han ev. beskytter brillene sine. Vi knuseklemmer flere ganger om dagen uten å knuse briller. Han er 12-14 cm høyere enn meg.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-21, 19:03   #24
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.382
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Brilleklemming

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Det minner meg på noe jeg tenkte på i morges. Hvordan sminker folk seg uten briller? Jeg ser jo temmelig godt uten briller, men mange gjør jo ikke det, og det spørs om ikke det også vil gjelde meg etterhvert.

Speil med førstørrelsesglass, tenker jeg. Det finnes jo slike med sugekopper man kan sette på speil eller som man kan ha på benken med lys i.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-21, 19:10   #25
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.302
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Brilleklemming

Jeg tror vi må se video av hvordan du klemmer for å kunne uttale oss om dette.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-21, 21:03   #26
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.856
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Brilleklemming

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Jeg tror vi må se video av hvordan du klemmer for å kunne uttale oss om dette.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-21, 20:13   #27
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.856
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Brilleklemming

Jeg har nå på meg det andre brilleparet (ikke favoritten) og kan melde om at klemming er betydelig lettere. Jeg kan legge kinnet inntil uten at de er nevneverdig i veien. Jeg funderer på om disse brillene ikke er like brede som de andre. Skal sjekke det. Liker egentlig ikke disse. Neseputene klør. (Mulig jeg er allergisk mot silikon? De andre er i metall.)

Det er fortsatt både glass og metall mellom oss, men akkurat det er det vel umulig å gjøre noe med.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-21, 20:32   #28
Musemus
<3
 
Musemus sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 6.543
Musemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Brilleklemming

Dette var morsomt!
Jeg har nettopp begynt med briller igjen etter 12 år med bare linser. Og jeg diskuterte med mamma i går (som nettopp har begynt med linser) at det er jo et herk å klemme. Eller bare kose. Eller putte nesa nedi hundepelsen. Den spontane kosen istedetfor «vent, jeg skal bare ta av brillene».

__________________
Storesøster 08
Lillebror 11

Musemus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-21, 20:44   #29
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.856
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Brilleklemming

Opprinnelig lagt inn av Musemus, her.

Dette var morsomt!
Jeg har nettopp begynt med briller igjen etter 12 år med bare linser. Og jeg diskuterte med mamma i går (som nettopp har begynt med linser) at det er jo et herk å klemme. Eller bare kose. Eller putte nesa nedi hundepelsen. Den spontane kosen istedetfor «vent, jeg skal bare ta av brillene».

Flaks at hunden vår er død, jeg hadde jo ansiktet konstant ned i pelsen.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:21.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no