Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Mer om påkledning i konfirmasjon

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-05-16, 23:18   #1
~TM~
trøtt
 
~TM~ sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.761
Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Mer om påkledning i konfirmasjon

Nå for min egen del...

Jeg har egentlig planlagt å ha på en kjole, men det kan bli kaldt og jeg er heller ikke noe kjolemenneske så jeg vurderer alternativer. Skjørt eier jeg ikke. Ikke bunad heller.

Er pene, svarte bukser (nei, ikke tights) innafor da?


(Og ja, jeg er helt lost mtp hva som er OK påkledning i slike settinger. Ymse omstendigheter knyttet til helse m.m har medført at sosialt liv de seneste årene har strukket seg til nærmeste familie.)

__________________
Storebror '02 og Lillebror '07.

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-16, 23:24   #2
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.783
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Mer om påkledning i konfirmasjon

Pen bukse og pen bluse/skjorte/genser er innafor synes jeg.
Det er jo ikke annerledes det enn vår/sommerkjole tenker jeg.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 02-05-16, 23:26   #3
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.910
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mer om påkledning i konfirmasjon

Jeg synes ikke det er helt innafor, men jeg hører vel til den mer oppkledde skalaen, har jeg forstått.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-16, 23:30   #4
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Mer om påkledning i konfirmasjon

Jeg er med Niobe.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-16, 23:30   #5
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Mer om påkledning i konfirmasjon

Og konfirmasjonen er vel ikke utendørs?

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-16, 23:31   #6
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.470
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Mer om påkledning i konfirmasjon

Jeg er også med Niobe. Jeg er heller ikke noe kjolemenneske, men i visse settinger så bruker jeg det. Konfirmasjon ville vært en av dem.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-16, 23:34   #7
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mer om påkledning i konfirmasjon

Pen bukse med bluse/pyntet topp er innafor i vår familie, men det mest vanlige er kjole eller skjørt.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-16, 23:36   #8
vixen
Bør lage seg en tittel selv
 
vixen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 8.620
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Mer om påkledning i konfirmasjon

Innafor i vår familie også. De fleste går nok i kjole/skjørt/bunad, men avslappet stemning og ingen bryr seg om hva andre tar på seg.

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-16, 23:49   #9
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.498
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mer om påkledning i konfirmasjon

Mens de som ikke er kjoledamer kler seg pent med bukse.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-16, 00:37   #10
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.103
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mer om påkledning i konfirmasjon

Jeg hører også med i den mer oppkledde skalaen, så bukse i dåp, konfirmasjon eller bryllup er ikke innafor hos meg.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-16, 01:52   #11
Novla
Bør lage seg en tittel selv
 
Novla sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.901
Novla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Mer om påkledning i konfirmasjon

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Mens de som ikke er kjoledamer kler seg pent med bukse.

Njææ, i den andre tråden var det vel ganske stor enighet om at unger må lære at en ikke nødvendigvis kan ha på seg det en liker best ved visse anledninger, og jeg synes i grunnen at ikke-kjoledamer kan gjøre det samme.

Skjørt eller kjole hører med til høytidelige anledninger i min verden.

__________________
Småen 2010, Knøttet 2013
Novla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-16, 05:07   #12
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.762
Blogginnlegg: 214
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mer om påkledning i konfirmasjon

Jeg blir litt lattermild av så mange regler. Jeg synes pen bukse og topp/bluse er mer enn pyntet nok.

__________________
It takes a forum to raise a child

Sist redigert av Blondie : 06-05-16 kl 07:17.
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-16, 07:06   #13
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.412
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mer om påkledning i konfirmasjon

Selvfølgelig kan man kle seg pent nok i bukse. Mener dere seriøst at en mann er pent nok kledd i dress, men ikke en kvinne? Er dere klar over hvor forstokket og kjønnsdiskriminerende dere høres ut?

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-16, 07:06   #14
Fibi
Prematurmamma
 
Fibi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Innlegg: 14.671
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Mer om påkledning i konfirmasjon

Så lenge man er pyntet, så er man pyntet. Det hadde ikke ramlet meg inn at noen hadde syntes jeg ikke var pyntet nok fordi jeg valgte noe annet enn kjole. Jeg skal ikke dra inn kjønnsstereotyper her, men er det virkelig slik at damer/kvinner/jenter MÅ ha kjole for å være "pyntet nok"? Ellen Degeneres var da virkelig pyntet i sitt bryllup, og hun hadde dress, liksom?

Gå med bukse om du føler deg mest komfortabel med det, du! Det er du som skal gå med klærne, og da syns jeg (crazy me) at du skal få bestemme selv hva du vil ha på deg.

__________________
Jente 03 - Gutt 08 - Gutt 14 (uke 24+6)

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-16, 07:22   #15
Olympia
ræv med ører
 
Olympia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.944
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Sv: Mer om påkledning i konfirmasjon

Mener dere som sier at penbukse ikke ville vært innenfor, at heller ikke dressbukse og bluse var det?

Virkelig?

Jeg blir helt matt her jeg sitter, trodde ikke slike avleggs femtitallsholdninger var så utbredt.

Kvinner skal ha på seg skjørt eller kjole for å være riktig kledd i festlige anledninger

__________________
-lost behind where all things fall-


Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-16, 07:24   #16
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mer om påkledning i konfirmasjon

Jeg tenker at det kan være vanskeligere å pynte seg i bukse, men jeg er kjoledame. Men selvfølgelig kan også kvinner velge bukser istedenfor skjørt. Noe annet er jo helt tullerusk. Jeg synes ikke skjørt er penere enn bukser i seg selv.

Ellers er jeg vant med endel anledninger med dresskode der man får beskjed om å stille i galla/mørk dress/bunad/whatever, men det er da ikke vanlig i konfirmasjon? Der pynter man seg, punktum? Og igjen synes jeg det er en forskjell på å ønske å ha på seg mer pønta klær eller at man bruker bunaden sin, men derfra til "man gjør da" er det et godt stykke.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-16, 07:29   #17
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.917
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Mer om påkledning i konfirmasjon

Selvsagt kan man like gjerne pynte seg i en fin bukse og topp, som med skjørt

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-16, 07:30   #18
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.598
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mer om påkledning i konfirmasjon

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Selvfølgelig kan man kle seg pent nok i bukse. Mener dere seriøst at en mann er pent nok kledd i dress, men ikke en kvinne? Er dere klar over hvor forstokket og kjønnsdiskriminerende dere høres ut?

Det samme tenkte jeg. Jeg hadde aldri gått i noe annet enn kjole i konfirmasjon, men jeg hadde aldri gått i noe annet enn kjole på jobb heller (om det ikke var turdag etc). Tanken på at bare kjole/skjørt skal være pent nok for kvinner er helt fjern for meg.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-16, 08:44   #19
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.905
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Mer om påkledning i konfirmasjon

Opprinnelig lagt inn av løve70, her.

Selvsagt kan man like gjerne pynte seg i en fin bukse og topp, som med skjørt


Jepp.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-16, 08:47   #20
Tangerine
Eklektisk
 
Tangerine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 5.155
Blogginnlegg: 1
Tangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Mer om påkledning i konfirmasjon

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Selvfølgelig kan man kle seg pent nok i bukse. Mener dere seriøst at en mann er pent nok kledd i dress, men ikke en kvinne? Er dere klar over hvor forstokket og kjønnsdiskriminerende dere høres ut?



Enig. Det finnes nydelige drakter med matchende jakker man kan ha på seg, med fin topp under, og stilige sko.

Tangerine er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:29.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no