Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Der trakk Valla seg

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-03-07, 12:35   #101
Storm
En som trener
 
Storm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.647
Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Der trakk Valla seg

Vallas fallskjerm/ sluttpakke:

http://www.dn.no/forsiden/politikkSa...=article_title

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-07, 13:02   #102
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.644
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Der trakk Valla seg

Takk for link MinaX.
Jeg synes i det minste det burde være en klausul i slike avtaler om at man kan miste den om man f.eks. bryter loven. NB dette på generelt grunnlag.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-07, 13:38   #103
Ibidelma
sporadisk
 
Ibidelma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bodø
Innlegg: 3.750
Ibidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Der trakk Valla seg

Opprinnelig lagt inn av Pope, her.

Men jeg er ikke enig med deg om at det ikke finnes ledere som kommer frem med god takt og tone. Selvfølgelig vil det alltid være noen som ikke er enig om "avgjørelser/gjøremåte/væremåte" men slik er det da i resten av verden også. Jeg har venninner som jeg kan være uenige med og som har skuffet meg, men vi er fortsatt gode venninner for det. Det handler vel mer om respekt for at man er uenige og måten man behandler de man er uenige med.


Jeg har også venninner som jeg kan være uenige med og som har skuffet meg, men vi er også fortsatt gode venninner for det

Jeg har ikke sagt at det ikke finnes ledere som ikke kommer frem med god takt og tone. Men disse må også DESSVERRE ta kjipe avgjørelser på bekostninger av noe. Hvordan dette blir tatt er opp til den enkelte.

__________________
"Langt langt borte, mye lenger enn du tror"
06 08
Ibidelma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-07, 15:02   #104
Pope
Fraværende...til tider.
 
Pope sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 1.350
Pope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Der trakk Valla seg

Opprinnelig lagt inn av smurfine, her.

Jeg har ikke sagt at det ikke finnes ledere som ikke kommer frem med god takt og tone. Men disse må også DESSVERRE ta kjipe avgjørelser på bekostninger av noe. Hvordan dette blir tatt er opp til den enkelte.


Sitat:

Riktig!! Det er ingen ledere som kommer seg opp og frem ved å føye seg etter andre og ikke stå på kravene.

Det var nok denne kommentaren som jeg oppfattet litt feil. Beklager!
Så da er vi nok enige allikvel

__________________
Filosofen 2002 - Bilmekanikeren 2005 - Ingeniøren 2006
Pope er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-07, 09:33   #105
Ibidelma
sporadisk
 
Ibidelma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bodø
Innlegg: 3.750
Ibidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Der trakk Valla seg

Opprinnelig lagt inn av GinaK, her.

Jaggu på tide at hun gikk - frivillig. Tok ikke kritikk på noe, selv ikke nå når hun skulle gå av.
Hvordan er hun hjemme tro??! Er hun gift eller?? Stakkars gubbe...

Gina da! Jeg ga deg en rød prikk fordi jeg synes det er ufint å kritisere personlig på denne måten som du gjorde. Ja, dette er et forum, og derfor har jeg lov å ytre mine meninger på lik linje som deg. Og denne gangen var det dessverre i negativ forstand. Ikke noe å ta sånn på vei for det GinaK Og du delte en rød prikk til meg, på et veldig spesielt grunnlag

Opprinnelig lagt inn av GinaK, her.

Deler du ut røde prikker i hytt og pine for at du ikke er enig i hva andre mener? Dette er jo et forum.



Opprinnelig lagt inn av smurfine

fysj...det var slemt skrevet gina....hun er et menneske akkurat som oss andre. Hun er bare en litt hardere leder. Og har ledet i MANGE år. Klart hun får noen fiender på veien. Det gjør de fleste ledere

__________________
"Langt langt borte, mye lenger enn du tror"
06 08
Ibidelma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-07, 09:39   #106
Mamma Rosa
strikker
 
Mamma Rosa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 3.811
Mamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Der trakk Valla seg

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

Den satt rimelig langt inne gitt!

Skikkelig også det!

__________________
Hører du det nok, så tror du på det.
Mamma Rosa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-07, 20:46   #107
Storm
En som trener
 
Storm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.647
Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Der trakk Valla seg

Opprinnelig lagt inn av MinaX, her.

En annen ting:

Hva mener dere om fallskjermen til Valla? Er det greit siden det er LO-lederen vi snakker om?

Opprinnelig lagt inn av MinaX, her.

Vallas fallskjerm/ sluttpakke:

http://www.dn.no/forsiden/politikkSa...=article_title

Dytter litt på spørsmålet mitt. Noen som mener noe om det?

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-07, 11:19   #108
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.644
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Der trakk Valla seg

Ang fallskjermer så kan jeg se at det kan være et behov for dem i forbindelse med at lederstillinger ofte er åremålsstillinger og man trenger litt tid før man finner ny jobb. Det som provoserer meg med fallskjermer er at man framforhandler en god fallskjerm oppfører seg som en dritt, blir tvunget til å gå og får masse penger for det.

OK, ikke så mange som oppfører seg som en dritt, men har uakseptabel oppførsel, det er bedreå si det.

Og egentlig synes jeg kanskje at de bare burde fått toppen 6 mnd lønn etter de var ferdige, sånn i utgangspunktet.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-07, 11:27   #109
Storm
En som trener
 
Storm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.647
Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Der trakk Valla seg

Opprinnelig lagt inn av annemede, her.

Det som provoserer meg med fallskjermer er at man framforhandler en god fallskjerm oppfører seg som en dritt, blir tvunget til å gå og får masse penger for det.

Jeg er helt enig med deg. Det er jo dette som har skjedd i Valla-saken. Jeg synes det er veldig rart at ikke flere reagerer på det. LO er vel vanligvis ikke tilhengere av store fallskjermer til næringslivsledere? Gjelder andre regler for LO-ledere enn for andre ledere?

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-07, 11:36   #110
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.644
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Der trakk Valla seg

Opprinnelig lagt inn av MinaX, her.

Jeg er helt enig med deg. Det er jo dette som har skjedd i Valla-saken. Jeg synes det er veldig rart at ikke flere reagerer på det. LO er vel vanligvis ikke tilhengere av store fallskjermer til næringslivsledere? Gjelder andre regler for LO-ledere enn for andre ledere?

Også synes jeg kanskje det burde vært en forskjell, i en ideell verden selvsagt, mellom de som ble sagt opp og mellom de som trakk seg. Verden er ikke ideell, og om den hadde vært det hadde det vel ikke eksistert fallskjermer.
*Føler litt avmakt*

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-07, 11:38   #111
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv
 
Observatøren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.689
Blogginnlegg: 19
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Sv: Der trakk Valla seg

Men er ikke dette dersom hun får lønn frem til hun er 65?

Ikke at jeg har så mye peiling på dette, men i mange tilfeller er det jo snakk om at de får utbetalt store beløp.

Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-07, 19:39   #112
Pope
Fraværende...til tider.
 
Pope sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 1.350
Pope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Der trakk Valla seg

Har ikke helt bestemt meg for dette med fallskjermer enda. På den ene siden ser jeg motivet for det, men i andre tilfeller så liker jeg ikke tanken på at dårlige ledere som mer eller mindre blir bedt om å gå fordi de har gjort noe galt/dårlig skal få utbetalt et større beløp i fallskjerm.

Kanskje de burde kunne trekke avtalen tilbake i slike tilfeller som dette?

Saint: Dette leste jeg også; at hun kan være en av de som får lønn til hun er 65

Sitat:

Men er ikke dette dersom hun får lønn frem til hun er 65?

__________________
Filosofen 2002 - Bilmekanikeren 2005 - Ingeniøren 2006
Pope er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:02.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no