Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Om du skal på barselsbesøk, hvordan gjør du det?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-03-07, 21:33   #41
Mikkeline
Flax
 
Mikkeline sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 5.712
Mikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Om du skal på barselsbesøk, hvordan gjør du det?

Avtaler alltid på forhånd, enten det er på sykehuset eller hjemme.

Ville aldri ha tenkt på å ta med meg noen andre, med mindre det var avtalt på forhånd (kan igrunnen ikke komme på hvem det skulle være heller).

Mikkeline er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-07, 21:36   #42
Muad'Dib
Trapper opp igjen !
 
Muad'Dib sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.802
Muad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt likt
Standard

Sv: Om du skal på barselsbesøk, hvordan gjør du det?

Verken mannen eller jeg har familie her, vi har ingen nære venner, og siden jeg ikke jobbet dengang jeg fikk minsten, var det heller ikke noen kolleger.

Jeg lå på barsel 1 natt, på 3-mandsstue, og det var kjipt å se at de to andre kvinner fikk tonsvis av besøk og og blomster, de stellet seg og skravlede i telefonen hele tiden, mens jeg lå der ensom og forladt. Om jeg hadde hatt kolleger, veninner e.l. hadde de været mere enn velkommen, også uanmeldt. Jeg hadde jo hatt en nem og kjapp fødsel, og de andre damer var helt åpenbart innstilt på sosial samkvem. Så folk er forskjellige...

De gange jeg har været på barselsvisitt, har jeg ringet i forkant for å høre om det passet. Noen gange har vennerne invitert oss rett på sykehuset, og det har vi gjort.

__________________
storebror 1997 og lillebror 2003
Moral er bra ! Dobbeltmoral er dobbelt så bra !!
Muad'Dib er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-07, 21:43   #43
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Om du skal på barselsbesøk, hvordan gjør du det?

Jeg dukker IKKE uanmeldt opp på sykehus, og avtalt besøk er mest naturlig når det er innen familie og nære venner. Hjemmebesøk lodder jeg stemningen, sier som regel pr. tlf eller sms at jeg gleder med til å se den lille og at de får sifra når det passer/når de orker besøk. Gratulasjoner gir jeg som regel så fort jeg har fått nyheten pr sms eller tlf.
Selv fikk vi besøk av familie de første dagene på sykehuset, og de er mange nok med to besteforeldre på hver side og to søsken med mann og samboer og barn. flere nære venninner rakk også innom på felles besøk, og et vennepar siste dagen med minste, men det ble litt stress. Første gangen troppet svigermor opp på avtalt besøk dagen etter vi kom hjem, med uanmeldt tante av mannen på slep...det var hyggelig, men litt når de kom inn døra. Til unnskyldning var det første barnebarnet for svigermor, og hun var litt utenfor denne verden av den grunn.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-07, 21:43   #44
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet
 
Hasselnøtt sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.207
Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Om du skal på barselsbesøk, hvordan gjør du det?

Det ville være uaktuelt å ikke avtale på forhånd.

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-07, 21:56   #45
LilleLeo
A friend with benefits
 
LilleLeo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 12.877
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Om du skal på barselsbesøk, hvordan gjør du det?

Jeg avtaler ALLTID, om det så er på barsel eller når de har kommet hjem.
Og jeg tar ALDRI med meg noen andre.

Jeg var selv plaget med at folk kom i tide og utide, helst uanmeldt og aldeles ikke kjente sin besøkningstid.
Svigers rant ned dørene, de ringte ALDRI, og dette sitter dypt enda.
Det var så ille til slutt at jeg ble fysisk kvalm hver gang det ringte på døren.

Gjett om det er noen ører som kommer til å flagre om et halvt års tid

__________________
Lille 04 ~ Engel f/d 07 ~ Lillebror mai 08
LilleLeo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-07, 22:46   #46
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.924
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Om du skal på barselsbesøk, hvordan gjør du det?

Jeg har venninner som foretrekker å få besøk på sykehuset. Mye pga. at de har veldig stor familie, og de synes det er fryktelig slitsomt at alle skal komme på besøk etter de kommer hjem. Så når nære venninner eller familie får baby så sender jeg en melding og spør om de vil ha besøk på sykehuset. Aldri første dagen de er der kommer jeg på besøk. Når jeg selv har vært på sykehuset så har jeg satt ekstra pris på de som vil komme andre og tredje dagen på besøk. Jeg tar aldri med andre om det ikke er avtalt på forhånd med den vi skal besøke, (om evnt. vi er et par venninner som drar på besøk sammen).

De jeg ikke besøker på sykehuset er jeg gjerne en snartur innom når de ønsker det selv. Spør bestandig på forhånd.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-07, 22:51   #47
MissS
Like blid!
 
MissS sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.984
MissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Om du skal på barselsbesøk, hvordan gjør du det?

Jeg kommer ikke uanmeldt, og egentlig ikke uten å være invitert.

__________________
Damned if you do, damned if you don't.
MissS er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-07, 22:57   #48
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.141
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Om du skal på barselsbesøk, hvordan gjør du det?

Uanmeldt på barselvisitt!! Barselkvinner sover jo på temmelig merkelige tidspunkter, har varierende form og i det hele taget. Nei, det må være toppen av taktløshet!

Jeg sender en sms som er noe sånt som "håper dere koser dere. Vi vil gjerne se vidunderet når det passer. Er for eksempel torsdag ettermiddag eller lørdag midt på dagen ok tidspunkter?"

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-07, 22:57   #49
Pastill
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: In Town!
Innlegg: 5.952
Pastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Om du skal på barselsbesøk, hvordan gjør du det?

Man må få invitere så mange på sykehuset som man vil, men når det kommer til å komme uanmeldt så ville jeg aldri gjort det selv.
Ikke hjem heller.

Hadde noen venninner da som presterte å bli på besøk i hele 6 timer. Syntes det var ganske ille iom at jeg hadde vært hjemme i to dager, hadde hatt keisersnitt og gikk på antibiotika pga infeksjon og feber.
6 TIMER!

Folk slutter ikke sjokkere meg..

Pastill er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-07, 23:02   #50
lil'c
Passiv
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.092
lil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Re: Sv: Om du skal på barselsbesøk, hvordan gjør du det?

Jeg kommer ikke uanmeldt nei! Verken på sykehuset eller hjemme.
Og jeg tar ikke med meg noen andre, det kunne ikke falt meg inn.
Jeg kan sende en sms/ringe og høre om det passer, eller vente på invitasjon, alt ettersom.

lil'c er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-07, 14:42   #51
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.817
Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Om du skal på barselsbesøk, hvordan gjør du det?

Dere er jo mine drømmegjester!


Egentlig har jeg inntrykk av at folk som har vært gjennom en fødsel selv er mye flinkere til å ta hensyn. I dag er lillegutt 12 dager gammel, og vi har hatt besøk nesten konstant. Det er jo veldig hyggelig at folk vil komme, men jeg hadde virkelig ikke regnet med at så mange ville troppe opp på sykehuset eller på døra hjemme uten å høre om det passer på forhånd. Og flere har hatt med seg noen vi ikke kjenner, som "eeelsker babyer, og bare måtte bli med." Mange sitter også veldig lenge. Dagen etter fødselen sende min kusine en sms, og spurte om hun kunne stikke innom en rask tur etter jobb og hilse på knøttet. Det var i orden for min del. Men da hun kom hadde hun med en ny kjæreste, og de satt i godt over to timer. Der lå da jeg i en lekker sykehusskjorte og halvsov, med håret til alle kanter osv, ikke en setting du har lyst til å få fremmede inn på rommet.

Vi dro hjem etter to dager på sykehuset, det var så fullt der, og masse småsøsken og slikt overalt, da fant vi ut at det var bedre å slappe av hjemme. Ganske nøyaktig to timer etter hjemkomst ringte de første gjestene på døra. Men jeg setter som sagt pris på at folk vil besøke oss, det ville jo vært trist om ingen ville hilse på lillegutt. Det vil nok bedre seg da vi får litt mer rytme på døgnet, nå er han mye våken og spiser på natta og formiddagen, og sover på ettermiddagen. Dvs, han bor på meg store deler av døgnet, og da folk vekker han på ettermiddagen for å holde han og ta bilder osv er det bare mamma som duger for å roe han. Stakkars lillegull.

Bokormen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 12-03-07, 15:04   #52
Go\jenta
Mellom barken og veden
 
Go\jenta sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.866
Go\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt likt
Standard

Sv: Om du skal på barselsbesøk, hvordan gjør du det?

Lykke til med den lille, Bokormen!

Jeg ville aldri ha dukket opp uanmeldt på barselvisitt, hverken på sykehus eller hjemme!

Go\jenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-07, 15:28   #53
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv
 
Observatøren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.689
Blogginnlegg: 19
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Sv: Om du skal på barselsbesøk, hvordan gjør du det?

Opprinnelig lagt inn av MinaX, her.

Når jeg leste denne tråden, kjente jeg at jeg fortsatt, over to år etter, er skikkelig forbanna (hormonell? jeg?) på en perifer venninne/ bekjent som bare slang innom meg på barsel fordi hun jobbet i nærheten. Etter en lang og tøff fødsel, problemer med ammingen, enorme blødninger nedentil (ikke mer enn vanlig, men dere vet..) og med en liten gutt på nyfødtintensiven ville jeg IKKE ha besøk av henne.

Man SPØR om man får komme. Man kommer IKKE uanmeldt. Man har IKKE med seg flere enn avtalt.



Så aggressiv jeg var i dag da.


Jeg ble sint på dine vegne, jeg.

Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-07, 15:41   #54
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.461
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Om du skal på barselsbesøk, hvordan gjør du det?

Jeg avtaler.

Fikk selv ett uanmeldt besøk hjemme samme dag som vi kom hjem fra sykehuset, før det hadde gått en time etter at vi kom inn døra. Det var et vennepar som skulle reise på ferie samme dag, og kom på at de ville stikke innom før de reiste. Det syntes jeg var veldig koselig.

Det skal mye til før jeg selv skulle bli opprørt og sint over å få uanmeldt besøk, både på sykehuset (i allefall så lenge jeg er på hotellet) og hjemme. Men så har jeg ikke plagsomt stor omgangskrets her heller da. Men selv ville jeg som sagt ringt og avtalt.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-07, 12:24   #55
Kaktus
St(r)ikkeplante
 
Kaktus sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.624
Blogginnlegg: 120
Kaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Om du skal på barselsbesøk, hvordan gjør du det?

Nå kjenner jeg nesten at jeg får dårlig samvittighet for at jeg stakk innom ei venninne uanmeldt på sykehuset forrige uke.

Men vi var tilfeldigvis på samme sykehus som hun lå med sin nyfødte datter (Ahus, vi bor på Gjøvik) og jeg satt bare der i fem minutter og beundret den lille da.

__________________
I am a bad girl. Go to my room.
Kaktus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-07, 13:46   #56
Junimor
*ammeomtåket*
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 21
Junimor har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Om du skal på barselsbesøk, hvordan gjør du det?

Jeg spør alltid på forhånd. ('hater' uanmeldt besøk selv, og man gjør jo mot andre det man vil andre skal gjøre mot seg. )

__________________
Bære- og kosemamma til Snuppa'02, Knotten'07 og lille Englejenta fd.'06
Det er bare ett vakkert barn i verden, og hver eneste mor har det. ~ Engelsk ordtak
Junimor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-07, 14:03   #57
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.397
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Om du skal på barselsbesøk, hvordan gjør du det?

Det ante meg at du hadde noen litt ugreie erfaringer med besøk bokormen.

Før tinkeliten ble født ga vi ganske tydelig beskjed om at vi måtte ta de første ukene litt etterhvert. Vi bor et stykke unna nærmeste familie, og kjente ikke så mange som kunne komme på timesbesøk - så det var viktig for meg å finne formen og tonen selv før svigers kom drassende. Nå lurte han seg ut aalt for tidlig, og det var veldig koselig å få besøk og snakke i telefonen der jeg befant meg i ukesvis på sykehus, langt unna hjemmet mitt. Heldigvis hadde vi strenge retningslinjer fra sykehuset om hvem vi fikk lov å ta med inn på nyfødtintensiven, og hvordan: håndhygiene osv.

I dag er dette litt over to år siden, og jeg har glemt masse om hvordan det var. Er det snakk om barselbesøk nå avtaler jeg på forhånd, med mindre det er søster eller bestevenninne (som ikke bor her i byen, så det er uansett ikke aktuelt). Det bør altså være en nybakt mamma som jeg kan gjette meg til at setter pris på mitt besøk. Ville ikke tatt med meg andre (som eelsker babyer eller småbarn) uten å gi tydelig beskjed på forhånd. Hadde blitt rasende om noen dro med seg en snørrete toåring på barselbesøk.

Tror jeg ringer på forhånd, sånn vi kommer om et par timer, er det greit? Ikke to dager sånn at de rekker å stresse, og tar gjerne med spise selv - barselkvinnen skal IKKE stresse med besøk. Mer perifere venter jeg med å besøke til etter 6 uker.

Håper du og lillenurket snart finner formen, og motet til å si neitakk til uventet/uønsket besøk.

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-07, 14:11   #58
Soffers
Kontrollfreak
 
Soffers sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 109
Soffers er litt kul
Standard

Sv: Om du skal på barselsbesøk, hvordan gjør du det?

Fikk noen ekle flashbacks fra poden var født nå, gitt.
Når det gjelder småbarnsforeldre generelt og helt nybakte spesielt syns jeg det er et nærmest ufravikelig krav om å melde sin interesse for besøk altså! Det er faktisk ikke alltid det passer om besøk av de nærmeste her en gang selv om jeg har store unger!
Jeg sender SMS når jeg får beskjed om en nyankommet skapning der jeg sier at hun får si fra når hun vil ha besøk, om det blir på sykehuset eller hjemme. Dersom hun vil ha besøk tar jeg ikke med andre enn det som evt var avtalt, og det bør være noen hun kjenner godt, f.eks. mine unger, mann eller annen venninne.
Håper du sier fra videre, Bokormen, for man kan bli ordentlig sliten av sånne episoder. Minner fra barseltida sitter i lenge...

__________________
Hver dag vi er friske hjemme er en bonus
Poden '97
Vesla '02
Mini '05 - med spesielle behov
Soffers er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-07, 14:18   #59
Java
kan tilsettes alkohol
 
Java sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.044
Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Om du skal på barselsbesøk, hvordan gjør du det?

Huff da, Bokormen! Du har da hatt verste sort besøk, og mange av dem. Jeg skjønner godt din frustrasjon. Si fra at det ikke passer når de ringer på, si fra at du er trøtt og gå og legg deg om folk blir sittende for lenge. Jeg tror de ganske fort tar hintet og tusler ut døre igjen. Det er uansett ikke du som har vært frekk, men de som rett og slett mangler antenner.

__________________
Cappuccino (01), Cortado (04), Espresso (07)

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-07, 14:19   #60
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.986
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Om du skal på barselsbesøk, hvordan gjør du det?

Jeg har dukket opp uanmeldt på barselbesøk 1 gang. Det var til min tante (som jeg er ganske nærme) og jeg var 17 år.

Den samme tanten kom også på uanmeldt barselbesøk til meg siden hun jobber på Ullevål. Jeg syntes det var utrolig koselig at hun kom, men det ville sannsynligvis vært anderledes om det hadde vært noen helt andre. Hun hadde forhørt seg med min far at jeg var i grei form.

Pappa troppet opp på sykehuset bare 9 timer etter fødsel (og jeg fødte midt på natten). Egentlig fikk han ikke komme inn på barsel, men hadde høylydt proklamert at "jeg er pappaen". Det var først etterpå han innså at han faktisk nå var bestefar.

Når det gjelder barselbesøk til venninner så skjer det etter avtale. Jeg sender sms og spør om lov til å komme. Det var det jeg ønsket at mine venninner skulle gjøre også, for å ta initiativ selv like etter fødsel hadde nok vært litt for mye for meg.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:06.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no