Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Bensinprisane - verdt å bruke så mykje sendetid og spalteplass på?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-05-08, 10:45   #1
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...
 
Alfa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.374
Alfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Bensinprisane - verdt å bruke så mykje sendetid og spalteplass på?

Eg kjenner at eg vert heilt matt og satt ut av at store delar av sendetida i tv/radio og spaltelassen i avisene er via til at bensinprisane no er høgre enn på lenge - og at dette er Temaet (TM) som både provoserer og får folk opp av sofaen i raseri over "urettferdigheita i samfunnet".

Er det symptomatisk for samfunnet vårt at vi raser over bensinprisane medan vi knapt reagerer på liding, miljøproblem og fattigdom andre stader i verda?

Alfa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-08, 11:04   #2
Kneazle
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Bensinprisane - verdt å bruke så mykje sendetid og spalteplass på?

Opprinnelig lagt inn av Alfa, her.

Er det symptomatisk for samfunnet vårt at vi raser over bensinprisane medan vi knapt reagerer på liding, miljøproblem og fattigdom andre stader i verda?

Ja. Og får jeg én sånn bensinpriskampanjekjedemail til nå, så eksploderer jeg!

  Svar med sitat
Gammel 28-05-08, 11:09   #3
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bensinprisane - verdt å bruke så mykje sendetid og spalteplass på?

Jeg skjønner veldig godt at bensinprisene frustrerer folk, og ja, jeg skjønner også at man bruker tid og energi på å gjøre noe med det.

__________________
2003 2007 2009 2011
Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-08, 11:10   #4
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bensinprisane - verdt å bruke så mykje sendetid og spalteplass på?

Det er vel gjerne slikt at det som ligger folk nærmest også utløser mest interesse, positivt som negativt. Jeg tror bensinprisene får mye oppmerksomhet fordi det er mange som "rammes" som engasjerer seg i det. Disse er nødvendigvis ikke så engasjerte til vanlig, men vil selvsagt si noe når de føler seg rammet. Jeg har litt strutsementalitet ovenfor alt slikt, og vil helst ikke høre om hverken bensinpriser, renteøkning eller prisstigning Kjenner jeg blir nervøs av alt slikt snakk om at "dette blir så dyrt at det går jo ikke!" osv.
Det er faktisk mange i Norge som bor slik til at høy bensinpris blir et problem, det er samtidig slik at mange sliter med renta. Som en følgeplage kommer prisen på matvarer og annet til å gå i været om ikke lenge. Forburkerne må betale det bedriftene har i økte utgifter. Tror ikke vi skal kimse av at enkelte grupper (lavtlønnte, barnefamilier, uføre, pensjonister. m.m) kan gå svært tøffe tider i møte også her i Norge.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-08, 11:15   #5
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bensinprisane - verdt å bruke så mykje sendetid og spalteplass på?

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Jeg skjønner veldig godt at bensinprisene frustrerer folk, og ja, jeg skjønner også at man bruker tid og energi på å gjøre noe med det.

Enig. Det går jo som regel utover de som har lite fra før av.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-08, 11:24   #6
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.773
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bensinprisane - verdt å bruke så mykje sendetid og spalteplass på?

Jeg er veldig enig med Hattifnatten.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-08, 11:24   #7
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bensinprisane - verdt å bruke så mykje sendetid og spalteplass på?

Opprinnelig lagt inn av Emma, her.

Ja. Og får jeg én sånn bensinpriskampanjekjedemail til nå, så eksploderer jeg!

Jeg har fått den fire ganger til nå, og innser jo at siden målet med den er å sende den til 300 millioner mennesker i Norge, så må jeg regne med å få den en del ganger til . Lo meg fillete av den første gangen, men nå begynner den bare å bli irriterende.

Det blir jo nesten bare dumt når man vet at oljeselskapene har drøye krona i inntjening, og resten er avgifter til Norge og oljeprisen. Det er liksom ikke så mye å oppnå ved å boikotte bensinstasjoner .

Jeg er vanligvis ikke så veldig enig med finansministeren vår, men hun har definitivt et poeng når hun sier at vi nordmenn har råd til dyr bensin.

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-08, 11:26   #8
Nebbia
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Bensinprisane - verdt å bruke så mykje sendetid og spalteplass på?

Bensinprisdebatten er preget av strutementalitet, og mangelen på å sette ting i perspektiv. En standard renteøkning på 0,25% utgjør for de aller fleste langt større ekstrautgifter enn en økning i bensinprisen på 1 krone. Selv ikke 8 renteøkninger Norges Bank er i nærheten av å skape like mye harme som økningen i bensinprisen. Dette er en symbolsak fra forbrukernes side.

  Svar med sitat
Gammel 28-05-08, 11:26   #9
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bensinprisane - verdt å bruke så mykje sendetid og spalteplass på?

Opprinnelig lagt inn av Milfrid, her.

vi nordmenn har råd til dyr bensin.

Sånne uhyre generelle uttalelser irriterer vettet av meg.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-08, 11:26   #10
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bensinprisane - verdt å bruke så mykje sendetid og spalteplass på?

Nei, kjære vene. Det er bare fjas. Man bruker i snitt 3-4 % av inntekten på bensin og 8-10 % av inntekten på mat og klager så man skulle tro det var snakk om at hele lønningen røk på Statoil.

Jeg synes det er harry, smålig og kortsynt. For det første har nordmenn penger nok, for det andre bør man kjøre mindre og bruke mer kollektivt. Og det har en miljøgevinst og en øknomisk gevinst for hele samfunnet i form av mer penger på sparekontoen.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-08, 11:27   #11
Kneazle
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Bensinprisane - verdt å bruke så mykje sendetid og spalteplass på?

Opprinnelig lagt inn av emm, her.

Tror ikke vi skal kimse av at enkelte grupper (lavtlønnte, barnefamilier, uføre, pensjonister. m.m) kan gå svært tøffe tider i møte også her i Norge.

Dét er jeg helt enig i. Det som provoserer meg er at så mange velbemidlede mennesker, dvs de med to dyre biler og gode jobber, som absolutt kunne ha brukt sykkelen litt flittigere, engasjerer seg så sterkt. Ikke på vegne av de du snakker om her, men fordi det etterhvert blir dyrt å holde denne standarden. Dét er selvsentrert og ikke så rent lite provoserende, synes jeg. Og det finnes viktigere saker her i verden, som man heller bør stå på barrikadene for.

  Svar med sitat
Gammel 28-05-08, 11:30   #12
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bensinprisane - verdt å bruke så mykje sendetid og spalteplass på?

Opprinnelig lagt inn av Nebbia, her.

Bensinprisdebatten er preget av strutementalitet, og mangelen på å sette ting i perspektiv. En standard renteøkning på 0,25% utgjør for de aller fleste langt større ekstrautgifter enn en økning i bensinprisen på 1 krone. Selv ikke 8 renteøkninger Norges Bank er i nærheten av å skape like mye harme som økningen i bensinprisen. Dette er en symbolsak fra forbrukernes side.

Ja, der sa du det. Vi har fått 1000 mer i renteutgifter i mnd på huslån og studielån siden de begynte å sette opp renten. Det er verre for småbarnsfamilier i etableringsfasen enn at bensinen koster en krone mer eller så pr.liter. Det betyr at turen til Bergen blir en liten hundrings dyrere liksom. Big deal.

Dette er velfødd manns tale, "mye vil ha mer og mer for mindre".

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-08, 11:33   #13
Jinx
Tre små T
 
Jinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.499
Jinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Bensinprisane - verdt å bruke så mykje sendetid og spalteplass på?

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Nei, kjære vene. Det er bare fjas. Man bruker i snitt 3-4 % av inntekten på bensin og 8-10 % av inntekten på mat og klager så man skulle tro det var snakk om at hele lønningen røk på Statoil.

Jeg synes det er harry, smålig og kortsynt. For det første har nordmenn penger nok, for det andre bør man kjøre mindre og bruke mer kollektivt. Og det har en miljøgevinst og en øknomisk gevinst for hele samfunnet i form av mer penger på sparekontoen.


Jeg er forsåvidt enig,men frem til den dagen det fins kollektiv trafikk man faktisk kan bruke (snakker nå om steder utenom storbyene). Så har man ikke noe valg.

__________________
T august 04, T februar 08 og T august 10.
Jinx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-08, 11:33   #14
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bensinprisane - verdt å bruke så mykje sendetid og spalteplass på?

Opprinnelig lagt inn av Emma, her.

Dét er jeg helt enig i. Det som provoserer meg er at så mange velbemidlede mennesker, dvs de med to dyre biler og gode jobber, som absolutt kunne ha brukt sykkelen litt flittigere, engasjerer seg så sterkt. Ikke på vegne av de du snakker om her, men fordi det etterhvert blir dyrt å holde denne standarden. Dét er selvsentrert og ikke så rent lite provoserende, synes jeg. Og det finnes viktigere saker her i verden, som man heller bør stå på barrikadene for.

Men dette er så typisk for etterkrigsgenerasjonen. de var de første som hadde almenn tilgang til høyere utdanning og studielånet deres forsvant i inflasjonen på 80-tallet med et poff. Huslånet likeså. Husene de bygde eller kjøpte er nå verdt det seksdobbelte eller mer, de har hytter og biler og går av med AFP etter et kort og behagelig yrkesliv. Jeg er veldig klar over at dette gjelder middelklassen, men jeg mener seriøst at de har det veldig godt der de sitter i de nedbetalte husene sine, med hytter og leiligheter i Spania, nye biler og hei hvor det går. At de skal syte over bensinprisen er et hån mot arbeiderklassen og vi som kommer etter dem.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-08, 11:35   #15
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bensinprisane - verdt å bruke så mykje sendetid og spalteplass på?

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Sånne uhyre generelle uttalelser irriterer vettet av meg.

Da skal jeg passe meg for å legge ut for mange sånne uttalelser da, så du får beholde vettet

Men jeg står faktisk for det jeg sier, og mener faktisk at vi her i landet - med meget få unntak - bør tåle høyere bensinpris. Særlig om det får oss til å kjøre mindre bil, så er ingenting bedre. Jeg ville vel kanskje heller bekymret meg mer for renta og for høyere matvarerpriser. Jeg sier ikke at alle i Norge har god råd, jeg sier bare at høye bensinpriser ikke nødvendigvis er et onde.

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-08, 11:36   #16
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet
 
Hasselnøtt sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.207
Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Bensinprisane - verdt å bruke så mykje sendetid og spalteplass på?

...og de eneste som har noe å hente på SMS-kampanjer er vel mobiltelefonselskapene.

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-08, 11:38   #17
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bensinprisane - verdt å bruke så mykje sendetid og spalteplass på?

De som har aller dårligst råd i Norge har ikke bil, og ville nytt godt av en bedre utbygd kollektivtrafikk på små og mellomstore steder. Matvareprisene er heller ikke særlig høye, men der også går minimalt til produsenten og det meste til mellomledd.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-08, 11:44   #18
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bensinprisane - verdt å bruke så mykje sendetid og spalteplass på?

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

De som har aller dårligst råd i Norge har ikke bil, og ville nytt godt av en bedre utbygd kollektivtrafikk på små og mellomstore steder. Matvareprisene er heller ikke særlig høye, men der også går minimalt til produsenten og det meste til mellomledd.

Rent bortsett fra at jeg ikke tror det er den feite foreldregenerasjonen og de uten gjeld og med to biler som klager mest på bensinprisene, eller står bak mail/sms-kampanjeg, så kjenner jeg at jeg er veldig enig med Mim i denne tråden.

Men det er ganske frustrerende når holdningen er at folk skal reise kollektiv, mens man ikke gjør særlig mye for å bygge ut kollektivnettet. Akkurat i det tilfellet er det best om tilbudet er på plass før man legger masse restriksjoner på bilbruken.

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-08, 11:48   #19
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bensinprisane - verdt å bruke så mykje sendetid og spalteplass på?

Opprinnelig lagt inn av Milfrid, her.


Jeg er vanligvis ikke så veldig enig med finansministeren vår, men hun har definitivt et poeng når hun sier at vi nordmenn har råd til dyr bensin.

Jeg er ikke enig i denne uttalelsen. Jeg antar de aller, aller fleste med bil kommer til å fortsette å kjøre bil, men det at man fortsatt kan kjøre bil, betyr ikke at man nødvendigvis har råd til det. Jeg ser for meg at det skjer på bekostningen av noe annet. Sosiale aktiviteter for barna etter skoletid, klær, skole- og barnehageutstyr, strømregning, sunn og variert mat, osv.
De fleste er avhengige av bilen og kollektivtransporten er ikke klar til å ta over jobben bilen gjør i dag, da må det utbedres på alle kanter, og til den tid, går denne prisøkningen utover de som allerede sliter med å få endene til å møtes. Det går utover barna deres, ekteskapet / samboerforholdet ...

__________________
2003 2007 2009 2011

Sist redigert av Skremmern : 28-05-08 kl 12:03.
Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-08, 11:51   #20
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.208
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bensinprisane - verdt å bruke så mykje sendetid og spalteplass på?

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Ja, der sa du det. Vi har fått 1000 mer i renteutgifter i mnd på huslån og studielån siden de begynte å sette opp renten. Det er verre for småbarnsfamilier i etableringsfasen enn at bensinen koster en krone mer eller så pr.liter. Det betyr at turen til Bergen blir en liten hundrings dyrere liksom. Big deal.

Det er ikke alle som bare bruker bilen på ferietur til Bergen da, og kollektivtilbudet er ikke som i Oslo i hele dette lange landet. Hva med familier som bor i mer usentrale strøk, og er avhengig av en og kanskje to biler for å komme seg til jobb og barnehage? De har også fått økte renteutgifter på huslån og studielån, og det er ikke snakk om enten eller med økte bensinpriser- det kommer i tillegg. Jeg skjønner at det kan være en utgift som svir for noen.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:22.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no