Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Låner du - eller kjøper du bøker

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Se resultatene: Låner eller kjøper du bøker
Jeg låner av venner/kjente/familie 48 31,79%
Jeg låner på biblioteket 85 56,29%
Jeg kjøper bøker 120 79,47%
Annet 7 4,64%
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 151. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-01-11, 14:47   #1
Mirasol
En Som Trener
 
Mirasol sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 6.158
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Låner du - eller kjøper du bøker

Jeg kan en sjelden gang kjøpe bøker til barna, men de har veldig mange fra før (arvet, brukt, mine gamle) så stort sett så låner vi fra biblioteket nå som alle er over "rive-i-filler-alderen".

Til meg selv låner jeg kun på biblioteket. Jeg leser ALDRI en bok to ganger, så hvorfor jeg skulle oppebevare den i en bokhylle hjemme hvor den støver ned er for meg uforståelig.

De få bøkene mannen leser hender det seg blir kjøpt inn, men da som gaver, og kun fordi han kan bruke veldig lang tid på en bok. Ofte er det fagbøker også.

__________________
Storebror-02, Mellomsøster-05, Lillesøster-08
Mirasol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-11, 15:19   #2
Shamu
På opplading
 
Shamu sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Flekkefjord
Innlegg: 3.859
Shamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt likt
Standard

Sv: Låner du - eller kjøper du bøker

Jatakk begge deler.
Jeg har alltid kjøpt veldig mye bøker. Nå går jeg mer og mer bort fra å kjøpe, hvis jeg kan unngå det.
Jeg prøver å kjøpe brukt, låne av venner/biblioteket. Men jeg er medlem av bokklubb og ender jo med å kjøpe ett par i året der, dessuten elsker jeg boktilbud og bokhandlere så jeg er litt lost. hehe..

Men jeg er blitt flink til å gi bort bøker til venner jeg vet vil like dem, så får de jeg ikke leser flere ganger ett nytt liv. Jeg liker gjenbruk.

__________________
Jente 95, Gutt 04, Jente 06

- Museskritt er også skritt. -
Shamu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-11, 15:35   #3
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
 
Angelique sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.805
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Sv: Låner du - eller kjøper du bøker

Låner på biblioteket eller venninner/søster og kjøper.

__________________
Angelique
Angelique er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-11, 15:35   #4
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.889
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Låner du - eller kjøper du bøker

Jeg kjøper for det meste. Og låner littegrann av venner. Barnebøker låner vi tidvis en del av på biblioteket.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-11, 15:59   #5
Sissel
Bør lage seg en tittel selv
 
Sissel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Sola
Innlegg: 3.348
Sissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Låner du - eller kjøper du bøker

Jeg kjøper mest, men låner også endel på biblioteket, og litt av kjente.

Sissel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-11, 16:03   #6
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.895
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Låner du - eller kjøper du bøker

Jeg kjøper, men så og si alltid pocket.

Anne C er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 05-01-11, 16:32   #7
Olive Oyl
Sperret
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 697
Blogginnlegg: 1
Olive Oyl er populærOlive Oyl er populærOlive Oyl er populær
Standard

Sv: Låner du - eller kjøper du bøker

Jeg liker best å eie bøkene, men har begynt å bruke biblioteket mye mer enn før.

Olive Oyl er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-11, 16:52   #8
Pasta
En skrue løs
 
Pasta sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Innlegg: 7.678
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Låner du - eller kjøper du bøker

Alle tre på meg, men mest låner jeg på biblioteket.

__________________
2001, 2005, 2020
Pasta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-11, 16:57   #9
jolie
Kom ut av tellinga.
 
jolie sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 8.293
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Låner du - eller kjøper du bøker

Låner det meste på biblioteket. Jeg er nok innom der en gang i uka. Kjøper bøker en sjelden gang. Enten fordi jeg trenger en spesiell til skolebruk (skjønnlitteratur), eller skal på reise (liker ikke å ha med lånebøker på tur).

__________________
- 06 og 07 -
jolie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-11, 17:02   #10
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Låner du - eller kjøper du bøker

Jeg låner av min ex, jeg kjøper noe - mye mindre enn før - jeg låner på biblioteket.
Min by har et flott bibliotek og vi er flittige besøkere der minst en gang i uken.

__________________
Gullet -63, M -87, W - 01. lille E -03
gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-11, 17:15   #11
Rabbit
Langøret
 
Rabbit sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: I byen..
Innlegg: 3.463
Rabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt likt
Standard

Sv: Låner du - eller kjøper du bøker

Jeg både låner på biblioteket og kjøper bøker. Barna mine elsker å låne og vi har lest mange serier som vi har lånt,vi er nok flittige bibliotekbrukere,etter vi fikk nytt bibliotek her i byen,med godt utvalg og lite venting på bøker.

Rabbit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-11, 17:18   #12
Mirasol
En Som Trener
 
Mirasol sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 6.158
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Låner du - eller kjøper du bøker

Jeg har forresten også innbilt meg at jeg er ganske miljøvennlig som låner bøker istedenfor å kjøpe dem, jeg er det ikke sant?

__________________
Storebror-02, Mellomsøster-05, Lillesøster-08

Sist redigert av Mirasol : 05-01-11 kl 17:33.
Mirasol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-11, 17:30   #13
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.152
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Låner du - eller kjøper du bøker

Jeg låner mest av bibliotek og venner. Kjøper av og til, ofte pocket på reise etc .

På jobb har vi en genial bokhylle for plassering av brukte bøker to pass forward, så der finner jeg mange jeg leser.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-11, 17:32   #14
Sundae
Bør lage seg en tittel selv
 
Sundae sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 1.417
Sundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt likt
Standard

Sv: Låner du - eller kjøper du bøker

Tror det blir 50/50. Låner og kjøper omtrent like mye.

Sundae er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-11, 17:33   #15
Morella
Superbasinella
 
Morella sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.641
Blogginnlegg: 276
Morella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Låner du - eller kjøper du bøker

Jeg låner på biblioteket og kjøper litt. Til barna blir bøkene stort sett kjøpt.

Morella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-11, 17:34   #16
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 8.005
Blogginnlegg: 270
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Låner du - eller kjøper du bøker

Annet. Jeg får ofte bøker.
Hadde jeg ikke gjort det, hadde jeg nok lånt mye mer på biblioteket.

Resten kjøper jeg, men sjelden til fullpris.
Det gjelder i tilfelle bare bøker fra Outland.

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11

Sist redigert av Luftslottet : 15-11-12 kl 16:03.
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-11, 17:36   #17
Mandino
inn i dimman
 
Mandino sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.230
Mandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Låner du - eller kjøper du bøker

Jeg kjøper ca 50% av bøkene jeg leser, låner ca 40% av venner og 10% på biblioteket.

__________________
Mandino

Mamma til to skjønne jenter.
Mandino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-11, 17:42   #18
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.341
Blogginnlegg: 44
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Låner du - eller kjøper du bøker

Jeg stemte på alt. Jeg kjøper som oftest, men er oppvokst i bibliotek og låner en del også. Riktignok får jeg da levert på døra, i og med at jeg har bibliotekarer i familien ... En sjelden gang er jeg innom det lokale folkebiblioteket. Når Pjotten blir større, har jeg tenkt å lage en lørdagstradisjon av å gå på biblioteket. I tillegg låner jeg av venner og familie, arver en god del, og så får jeg bøker som skal kasseres fra bibliotekene der de tamme bibliotekarene mine jobber.

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-11, 17:46   #19
Frantzen
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Låner du - eller kjøper du bøker

Låner mye på biblioteket, men kjøper også - da helst pocket.

  Svar med sitat
Gammel 05-01-11, 17:54   #20
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.791
Blogginnlegg: 214
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Låner du - eller kjøper du bøker

Jeg kjøper bøker fordi jeg liker å ha dem i bokhylla. Det er ikke så nøye om det er pocket eller ikke.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:45.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no