Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Foreldreportalens Hellas-tips

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-06-13, 16:43   #1
LilleRosin
Muligens verdt å vente på
 
LilleRosin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.092
Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Foreldreportalens Hellas-tips

Italiatråden er så fin, men nå har jeg fryktelig lyst til å dra til Hellas.

Jeg var der 2-3 ganger rundt 1990, men det er så lenge siden at jeg tenker alt er utdatert. Og jeg var jo ikke i hele Hellas heller.

Jeg tenker å reise med Rosinfamilien til neste år, og vil gjerne forberede meg så godt jeg kan. Og ikke minst - finne ut av hvor vi skal.

Så - om noen har tips og anbefalinger (og avbefalinger), kan vi ikke samle dem her!

__________________
skatten 02, rusket 04, pøbelen 05, punktum 08
LilleRosin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-13, 19:20   #2
Marit K
Carve canem
 
Marit K sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
Innlegg: 6.446
Marit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Foreldreportalens Hellas-tips

Her håper jeg det kommer masse tips. Neste år har jeg lyst til å prøve å få tak i rimelige flybilletter til Athen, og så ta ting litt på sparket.

__________________
I et moderne massesamfunn burde det være like selvfølgelig å lese for sine barn
som det er å pusse tennene deres -Jostein Gaarder

06, 07, og 12.
Marit K er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-13, 19:29   #3
Dronningen
Pauset
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 12.595
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Foreldreportalens Hellas-tips

Vi drar i ferien. Kan gi tilbakemelding etterpå.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-13, 19:30   #4
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.206
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Foreldreportalens Hellas-tips

Jeg kunne også tenke meg Hellas, aldri vært, men det blir ikke i år.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-13, 20:22   #5
Billa
Usedvanlig begavet
 
Billa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 8.067
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Foreldreportalens Hellas-tips

I år blir det resort på Kos, vært i Spania og Italia de siste årene, men nå ville mannen tilbake til Hellas. Kan gi tilbakemelding når vi har returnert

__________________
Mvh Billa
***If you bungle raising your children, I don't think whatever else you do well matters very much*** Jacqueline Kennedy Onassis
Billa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-13, 20:29   #6
~TM~
trøtt
 
~TM~ sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.751
Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Foreldreportalens Hellas-tips

Vi reiser helst til Karpathos. Øya er passe stor etter vår smak, det er ikke en partyøy, barnevennlig uten "bamseklubb", mange fine strender, hyggelige innbyggere som snakker ganske godt engelsk, fritt for "kjøpepress" m.m.

Før vi fikk barn var vi på bl.a Korfu og i Parga. Vi likte oss der også, men Parga er (var?) litt vel smått. Mannen min har også vært på Santorini (utenfor sesong) og syntes det var bra, men ville nok ikke dratt dit i høysesong.

__________________
Storebror '02 og Lillebror '07.


Sist redigert av ~TM~ : 25-06-13 kl 23:51.
~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-13, 21:19   #7
Rabbit
Langøret
 
Rabbit sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: I byen..
Innlegg: 3.449
Rabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt likt
Standard

Sv: Foreldreportalens Hellas-tips

Abonnerer,siden vi antagelig skal til Hellas neste sommer.

Rabbit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-13, 22:32   #8
MokkMokk
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: oppi der :peker:
Innlegg: 5.001
MokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt av
Standard

Sv: Foreldreportalens Hellas-tips

Vi har leid feriehus i Hellas i år, reiser om en måned. Første gang utenfor charterverdenen i syden med barn, og jeg gleder meg intenst.
Vi skal bo på fastlandet, ved kysten, ca 1,5 t fra Athen.

MokkMokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-13, 22:48   #9
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Foreldreportalens Hellas-tips

Jeg har vært på Kos, Korfu og Kreta. De to første øyene var på slutten av 1990-tallet og tidlig 2000-tallet. Kreta har jeg vært på årlig siden 2001. Trenger jeg si at jeg/vi trives?

Vi har tilholdssted i Rethymnon på Kreta, flyr via Chania og busser i ca 1.5 time for å komme til vårt paradis. Jeg gleder meg veldig til høstferieuken i år, som skal tilbringes der etter å ikke ha vært der nede siden våren 2012. Kan gjerne fortelle nærmere, men akkurat her og nå rekker jeg ikke det.

Åh, Hellas altså!

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-13, 23:09   #10
Lille meg
ihuga feminist
 
Lille meg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6.161
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: Foreldreportalens Hellas-tips

Jeg har i alle fall et tips: Ikke bli syk på Kreta. På sykehuset risikerer man å føler seg som midt i en Kafka-prosess.

Hvis du nå likevel ender opp med å insistere på å bli syk på Kreta, så ha nå for guds skyld tatt med deg Europeisk helsetrygdkort.

__________________
FrP-velgere. Den beste grunnen til å avskaffe allmenn stemmerett.
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-13, 11:10   #11
LilleRosin
Muligens verdt å vente på
 
LilleRosin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.092
Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Foreldreportalens Hellas-tips

Takk for tips så langt, og kom gjerne med flere! De rimeligste alternativene for fly for oss er til Kos, Korfu, Kreta og Thessaloniki. Sistnevnte er jeg veldig usikker på - er det noe OK i nærheten der?


Jeg kan jo nevne de stedene jeg har vært for drøye 20 år siden. Pelekas på Korfu. Den gang et kult backpackersted, hvordan det er nå aner jeg ikke. Fin strand, men et stykke fra landsbyen og bratt bakke ned til stranda.



Jeg har også vært i Athen. Slitsomt syntes jeg, men det er utrolig mye flott å se, og Akropolis syntes jeg var en fantastisk opplevelse.


I Parga har jeg vært, og der likte jeg meg godt. Rolig, lite og koselig.

__________________
skatten 02, rusket 04, pøbelen 05, punktum 08
LilleRosin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-13, 22:52   #12
Levic
Bør lage seg en tittel selv
 
Levic sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nær Oslo
Innlegg: 2.801
Levic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Foreldreportalens Hellas-tips

Hellas er mitt andre hjem, og jeg elsker landet mer enn noe annet land. Har prøvd andre land noen år, og ingenting kan måle seg med Hellas. Fantastiske strender, en helt spesiell varme, koselige grekere, veeeldig god mat, varmt i sjøen, osv osv.

Vi pleier å holde oss på Chaniasiden, og har funnet det perfekte sted for late småbarnsferier. Vi tar nå all inclusive, og stort hotell med noe for enhver alder.
Vi pleier å være på http://www.ving.no/hellas/maleme-cha...creta-princess. Bestiller utenom reiseselskap, og sparer halve prisen. Bestiller i november, da er det 20%, og gratis barn.
Et helt fantastisk sted for småbarnsfamilier. Maten er knallgod, flere restauranter, aktiviteter for barn, basseng i alle størrelser, koselige rom, nærme stranden, og ikke minst stille og rolig rundt. Ti min fra Platanias, så det går fint an å ta seg en bytur om man vil. Gratisbuss til Chania er det også.

Ja, det var mitt tips

__________________
Tripp 03, trapp 08, Crocs 12
Levic er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-07-13, 11:55   #13
LilleRosin
Muligens verdt å vente på
 
LilleRosin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.092
Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Foreldreportalens Hellas-tips

Det var et veldig godt tips! November, og gratis barn altså! Skal tro om det gjelder for 4, nuvel, det finner vi ut av.

Da bestiller dere via hotellets egen nettside?

__________________
skatten 02, rusket 04, pøbelen 05, punktum 08
LilleRosin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-07-13, 19:46   #14
Levic
Bør lage seg en tittel selv
 
Levic sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nær Oslo
Innlegg: 2.801
Levic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Foreldreportalens Hellas-tips

Vi bestiller direkte gjennom hotellet. Er fire familier som gjør det samtidig, og to av familiene er der på 6. året nå. Helt fantastisk.
Jeg tror barn under 12 år er gratis, barn over 12 år betaler man halv pris for. Vi endte på 16.000 for to voksne og tre barn i 14 dager. Billigere kan man ikke få det, på ett av Vings beste hoteller.

__________________
Tripp 03, trapp 08, Crocs 12
Levic er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-07-13, 23:47   #15
OlleVia
Erfaren
 
OlleVia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 891
OlleVia er litt kulOlleVia er litt kul
Standard

Sv: Foreldreportalens Hellas-tips

Opprinnelig lagt inn av Levic, her.

Vi bestiller direkte gjennom hotellet. Er fire familier som gjør det samtidig, og to av familiene er der på 6. året nå. Helt fantastisk.
Jeg tror barn under 12 år er gratis, barn over 12 år betaler man halv pris for. Vi endte på 16.000 for to voksne og tre barn i 14 dager. Billigere kan man ikke få det, på ett av Vings beste hoteller.

Det var ikke dyrt nei... Takk for tips.

OlleVia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-13, 12:36   #16
Sonar
Bør lage seg en tittel selv
 
Sonar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: i et hus med fantatisk utsikt og med verdens beste naboer
Innlegg: 2.043
Blogginnlegg: 31
Sonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Foreldreportalens Hellas-tips

Reiser til Korfu i slutten av ferien. Jeg har ikke vært der på 20 år. Var også på Pelekas. Skal i nærheten denne gangen. Reiser sammen med en venninne og alle våre barn. Vi har leid hus nær stranden og bestilt fly via Norwegian. Skal komme tilbake med rapport etter vi har vært der.

Sonar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-07-13, 16:16   #17
LilleRosin
Muligens verdt å vente på
 
LilleRosin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.092
Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Foreldreportalens Hellas-tips

Blir spennende å høre hvordan det er der nå.

Pelekas var fantastisk, men da var jeg 19 og hadde litt andre preferanser enn nå.

__________________
skatten 02, rusket 04, pøbelen 05, punktum 08
LilleRosin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-07-13, 16:25   #18
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.080
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Foreldreportalens Hellas-tips

Jeg venter spent på at alle disse Koufinisia-farerene skal rapportere litt her, jeg.
Jeg har tenkt å dra dit neste sommer.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-13, 11:40   #19
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.836
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Foreldreportalens Hellas-tips

Noen som har kommet hjem og som har lyst til å oppdatere her?

Tar gjerne imot konkrete tips til leiligheter på bakkeplan i kompleks som har felles stort svømmebasseng. Gjerne i Chania, mannen vil til Kreta neste år.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.

Sist redigert av GinaK : 09-08-13 kl 11:50.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-13, 00:45   #20
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover
 
ItsOnlyMe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 5.048
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Foreldreportalens Hellas-tips

Det lurer jeg også på

__________________
2004 - 2008.
ItsOnlyMe er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:01.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no