Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Konfirmant 2021

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-06-21, 18:28   #281
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.848
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Konfirmant 2021

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Vi hadde i slutten av august i fjor. Invitasjonene ble sendt ut i juli en gang; vi måtte vite hvor mange som kunne få plass i kirken og ikke minst klokkeslett for seremonien der. Det var vanskelig for kirken å planlegge pga korona. Alle i familien visste om datoen på forhånd.

Alt det vet vi , så da tenker jeg vi bare bestiller og sender.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-21, 19:09   #282
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Konfirmant 2021

Tror jeg hadde satt kjæresten ved siden av konfirmanten jeg.


Vi skal altså ha det på lørdag! Håper det blir lov med flere gjester. Jeg må begynne på en tale.

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-21, 19:58   #283
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.848
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Konfirmant 2021

Opprinnelig lagt inn av Daisy, her.

Tror jeg hadde satt kjæresten ved siden av konfirmanten jeg.


Vi skal altså ha det på lørdag! Håper det blir lov med flere gjester. Jeg må begynne på en tale.

Det er det han ønsker selv, tror jeg ser hvordan de velger å gjøre det når han er i konfirmasjonen hennes helgen før.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-21, 17:33   #284
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.383
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Konfirmant 2021

Opprinnelig lagt inn av Chablis, her.

Det er det han ønsker selv, tror jeg ser hvordan de velger å gjøre det når han er i konfirmasjonen hennes helgen før.

Smart.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-21, 19:26   #285
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.769
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Konfirmant 2021

Slik vi har bordsettingen, ville jeg ikke satt kjæresten med konfirmanten og gitt kjæresten mye fokus. Ville plassert hen med de sosiale og utadvendte tantene/ onklene, evt invitert en venn til som hen kunne sitte med. Hos oss er måltidet litt semi-formelt med bordservering og taler, og konfirmanten sitter midt på med foreldre og besteforeldre. Så en kjæreste der ville blitt rene «barnebryllupet». Men det kommer jo an på selskapet og hvordan det er organisert/ bordsatt.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-21, 22:26   #286
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.848
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Konfirmant 2021

«Barnebryllup»blir det jo ikke uansett, vi vil at alle skal kose seg , så da tenker vi mindre på det formelle.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-21, 16:23   #287
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.769
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Konfirmant 2021

Jeg tenkte også på at alle skal kose seg, derfor ville jeg ikke satt en kjæreste midt i spotlight’en. Det ville blitt stor oppmerksomhet rettet mot hen når alle ser dit, hele tiden, og ville sannsynligvis medført endel freestyling i talene hvor kjæresten ville blitt kommentert. I vår familie. Siden det blir spurt om hva andre ville gjort. Det er naturligvis mange like gode måter å gjøre det på.

(Så ville jeg tenkt for mitt barn at det ikke nødvendigvis ville vært et stort poeng at vedkommende var på alle bildene fra konfen, sånn tjue år fra nå. Men det siste er bare en liten biting).

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-21, 23:31   #288
Dali
Glad
 
Dali sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.857
Blogginnlegg: 33
Dali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Konfirmant 2021

Vi kjører selskap neste helg. Ingen kjæreste, men hun får ha en venninne som gjest. Tenker å sette henne ved søstre og kusiner, tenker de kommer til å få skravlet litt ved enden av bordet.

__________________
Eldsteturbo 06, lilleturbo 08, og sisteturbo september 11.
Dali er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-21, 10:28   #289
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.848
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Konfirmant 2021

Hva er vanlig å gi i konfirmasjonsgave til eget barn nå til dags?

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-21, 14:30   #290
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.769
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Konfirmant 2021

Tror det finnes alle avskygninger. For noen er selskapet gaven, og det kan jo være en svært kostbar gave. Noen gir et arvestykke - et smykke, en bunad. Opp til større summer, reise, førerkort, aksjer....

Barna her får selskapet og arvebunad. Koster endel en arvebunad også, det er jo en betydelig sum også å få den profesjonelt tilpasset.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-21, 14:42   #291
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.865
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2021

Vi gir penger til vår konfirmant. Vi har ikke råd til sinnsyke summer, men eldste ble fornøyd med det samme beløpet.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-21, 17:02   #292
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.891
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Konfirmant 2021

Ny bunad, da vi ikke kunne finne alternativer til 180 cm konfirmant. Selskap hjemme til ca 25 pers med catering. Hun får PC neste år til oppstart vgs, hun har fått lite elektronikk av oss.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-21, 19:46   #293
mina
Strikker
 
mina sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sunnmøre
Innlegg: 3.216
mina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt likt
Standard

Sv: Konfirmant 2021

Opprinnelig lagt inn av Chablis, her.

Hva er vanlig å gi i konfirmasjonsgave til eget barn nå til dags?

Våre har fått bunad.
Jentene brukte lånt bunad på dagen, (ene brukte min, andre bestemora sin), fikk sin egen 3-4 år etterpå. Veldig glad for at vi gjorde det sånn, for særlig ene jenta forandra seg veldig etter konfirmasjonen.
Yngstemann ble konfirmertvi høst, han skal få bunad når han er litt mer utvokst, kanskje om 5-10 år.

__________________
-99 -01 -05
mina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-21, 19:44   #294
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.848
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Konfirmant 2021

Hvor langt etter kirken før det serveres mat? Vi har kl 14.30 i kirken , synes middag kl 17 blir litt sent , men usikker pø hvor mye tid man trenger.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-21, 19:47   #295
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.383
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Konfirmant 2021

Opprinnelig lagt inn av Chablis, her.

Hvor langt etter kirken før det serveres mat? Vi har kl 14.30 i kirken , synes middag kl 17 blir litt sent , men usikker pø hvor mye tid man trenger.

Hvor langt unna er det? Skal det tas noe bilder etter kirken?

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-21, 19:57   #296
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.848
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Konfirmant 2021

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Hvor langt unna er det? Skal det tas noe bilder etter kirken?

5 min, vet ikke helt.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-21, 22:09   #297
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.769
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Konfirmant 2021

Seremonien her er kl 12 og varer en time, derfra er det 15 min å kjøre. Da har vi invitert til kl. 14, og det er personale til stede fra 13.30 som serverer mozell til early birds.

Det fritar oss fra stress, og vi kan gratulere litt venner på vei til bilen og kan ta den tiden vi trenger med å hente bilen. Det er få som kan få være med til seremonien og flere av gjestene har litt reisevei, så da blir de tatt vare på til vi kommer.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-21, 09:38   #298
Zulu
Make it count!
 
Zulu sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 6.616
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Sv: Konfirmant 2021

Her er seremonien 10.30 og vi har invitert til selskap 12.30. Ca. 10 min å kjøre.

__________________
2006 og 2009
Zulu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-21, 16:57   #299
C3PO
Earthling
 
C3PO sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.015
C3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Konfirmant 2021

Vi har også seremoni 10:30, men folk må stort sett komme til og fra på egen hånd, så jeg tipper på at vi tar festen kl. 13:30.

C3PO er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-21, 10:33   #300
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.769
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Konfirmant 2021

Da har jeg bestilt invitasjoner. Fotoknudsen hadde sommertilbud på bl.a. kort med siste frist i dag (SOMMER50JULI). Det var 40 % på kort (50 var på endel andre produkter).

Sjekket med stedet vårt at det var ok å invitere til kl. 13. De som kommer langveis fra overnatter på hotell, tenker jeg. Det gjorde de sist. Så er det endel små barn, de går ofte ut på ettermiddagen. Siden vi pga covid har en annen dag for selve seremonien, var det litt luksus å velge tidspunkt helt fritt.

Passet på å skrive mest mulig i teksten, så det blir «Kjære» oppe i hjørnet, og så kan vi fylle ut hvem det er til, tekst med dato/ tid og «Hjertelig velkommen! Hilsen» (så signerer vi IRL) og en tekst til slutt om å gi beskjed om hvem som kommer. Satte fristen to uker før, såpass bør de klare.

Har enkelte i vår familie som er troende til å ta litt lett på å ombestemme seg, så tenker jeg overbooker littegrann. Vi leverer bordplanen dagen før, og har bestilt mat som lett kan justeres, så gir vi heller beskjed om «2 ekstra» enn å måtte betale for surrehuer.

Tenker vi sitter på invitasjonene til skolestart, da. Alle har uansett fått beskjed om hvilken dag det er.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:24.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no