Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Gruffetråden #5

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Lukket tråd
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-06-20, 12:25   #741
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 26.992
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden #5

Jeg gruffer over at jeg er så dritsulten. Hele tiden. Og til tross for det, går jeg heller opp enn ned i vekt.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv  
Gammel 11-06-20, 12:32   #742
Blånn
Bør lage seg en tittel selv
 
Blånn sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 8.154
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gruffetråden #5

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Jeg gruffer over at jeg er så dritsulten. Hele tiden. Og til tross for det, går jeg heller opp enn ned i vekt.

Om det er noen trøst er vi flere... Blæh.

__________________
Blånn, Storebror (-99), Lillemann (-03) og Houdini (-05)

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv  
Gammel 11-06-20, 12:48   #743
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 26.992
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden #5

Opprinnelig lagt inn av Blånn, her.

Om det er noen trøst er vi flere... Blæh.

Det er sikkert stress. Føles som om kroppen bare suger til seg alt som kommer inn. Når nakken og hodet verker samtidig, er det sjelden et godt tegn.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv  
Gammel 11-06-20, 14:20   #744
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.586
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråden #5

Jeg gruffer over at det skal være alternativ sommerskole for 5-10 trinn i Oslo som kan være alene hjemme, kontra 1-3 trinn som ikke kan det. ( jeg holder de sårbare utenfor, de finnes i alle trinn). Det er ikke alle foresatte som kan ha ferie hele juli.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv  
Gammel 11-06-20, 14:25   #745
Blånn
Bør lage seg en tittel selv
 
Blånn sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 8.154
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gruffetråden #5

Her er den alternative sommerskolen 3 uker. Bare 3 dager i juli. Aks er åpent hele juni og hele august, så omtrent samme tidsrom.

__________________
Blånn, Storebror (-99), Lillemann (-03) og Houdini (-05)

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv  
Gammel 11-06-20, 14:28   #746
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.586
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråden #5

Opprinnelig lagt inn av Blånn, her.

Her er den alternative sommerskolen 3 uker. Bare 3 dager i juli. Aks er åpent hele juni og hele august, så omtrent samme tidsrom.

Jeg vet aks er åpent hele juni og august, men det hjelper ikke oss i juli. Det er ingen av oss som kan ta ferie hele juli. Jeg har heldigvis hjemmekontor og løser det på den måten.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv  
Gammel 11-06-20, 14:29   #747
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.862
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden #5

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Neste gang noen føler behov for å påpeke at de aldri har kranglet med ungdommene sine, holder jeg ikke kjeft. Det er jo fint det, men det hjelper ikke når jeg står midt i en massiv konflikt. Faktisk gjør det bare at jeg føler meg enda mer som verdiløst søppel.



I hear ya' sista.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv  
Gammel 11-06-20, 15:52   #748
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.821
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden #5

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Neste gang noen føler behov for å påpeke at de aldri har kranglet med ungdommene sine, holder jeg ikke kjeft. Det er jo fint det, men det hjelper ikke når jeg står midt i en massiv konflikt. Faktisk gjør det bare at jeg føler meg enda mer som verdiløst søppel.

Jeg lurer litt på om jeg faktisk tror noe på de som sier at de aldri har kranglet med ungdommene sine.Men det spørs selvsagt hva man mener med å krangle.

Anne C er aktiv nå  
Gammel 11-06-20, 17:54   #749
Billa
Usedvanlig begavet
 
Billa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 8.068
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden #5

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Jeg lurer litt på om jeg faktisk tror noe på de som sier at de aldri har kranglet med ungdommene sine.Men det spørs selvsagt hva man mener med å krangle.

Uansett, så handler det også litt om hvilken kontekst ting sies i og til hvem. Det finnes de som lever et liv uten friksjon på noen områder, men det kan jo være en fin ting å ha med seg at akkurat DET er ikke det vanligste...

__________________
Mvh Billa
***If you bungle raising your children, I don't think whatever else you do well matters very much*** Jacqueline Kennedy Onassis
Billa er ikke aktiv  
Gammel 11-06-20, 19:00   #750
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.862
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden #5

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Jeg lurer litt på om jeg faktisk tror noe på de som sier at de aldri har kranglet med ungdommene sine.Men det spørs selvsagt hva man mener med å krangle.

Jeg sier at jeg aldri har kranglet med mannen min; etter 17 års samliv. Det er jo ikke sånn at vi aldri er uenige, men vi hever aldri stemmen overfor hverandre.

Ikke helt sant, for det hender vel at jeg blir ganske sur, men når han er så rolig tilbake så roer jeg meg også ned og så eskalerer det aldri.

Men jeg kompenserer vi massevis med å krangle med tenåringen på svært regelmessig basis. Og mannen min krangler også med henne, men mye mindre enn jeg gjør.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv  
Gammel 11-06-20, 19:15   #751
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.481
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråden #5

Jeg krangler ikke med tenåringen min, 12åringen derimot.

Men jeg hever stemmen til tenåringen innimellom, men han svarer aldri tilbake, så det blir ikke noen krangel av det.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv  
Gammel 11-06-20, 22:15   #752
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.649
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden #5

Det som provoserer meg er at det ofte sies i en setting hvor jeg signalisere at jeg er helt på randen fordi konfrontasjonene med ungen er så voldsomme. Faktisk krangler sjelden vi, jeg svelger og svelger og forsøker å dempe konflikten. Jeg blir utslitt og frynsete av det og noen ganger renner det over (selv om jeg prøver å skjerme ungen). Når responsen da er, «Åja, jeg krangler ikke med ungene», så blir ikke situasjonen noe lettere.

Jeg har tre barn og kun ett av dem har så hard retorikk at jeg går i kjelleren. Det har nok mest med dynamikken å gjøre. Per nå er jeg den eneste fungerende forelderen i den relasjonen, det gjør det selvsagt ekstra vanskelig.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv  
Gammel 11-06-20, 22:32   #753
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.858
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråden #5

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Jeg lurer litt på om jeg faktisk tror noe på de som sier at de aldri har kranglet med ungdommene sine.Men det spørs selvsagt hva man mener med å krangle.

Jeg vet om flere som påstår de aldri har krangla med ungdommen sin. Jeg vet at de alle tre husker dårlig. Har vært vitne.

Strå er ikke aktiv  
Gammel 11-06-20, 23:28   #754
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.481
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråden #5

Jeg skjønner godt hva du mener, Blondie. Selv om jeg sier jeg ikke har krangla med tenåringen, så er det jo mest fordi han ikke er typen til å krangle med meg. Men broren er en annen skål. Jeg er også eneste fungerende forelderen og det er slitsomt til tider.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv  
Gammel 12-06-20, 00:08   #755
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.586
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråden #5

Jeg blir gal snart, folk overalt . Jeg trenger alenetid.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv  
Gammel 12-06-20, 00:10   #756
Billa
Usedvanlig begavet
 
Billa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 8.068
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden #5

Jeg kan faktisk med hånden på hjertet si at jeg aldri kan huske at min egen mor var sint eller hevet røsten. Noensinne. Hvorfor vet jeg ikke, jeg tror ikke jeg var spesielt enkel, og hun er overhode ikke en dame uten bestemte meninger og rammer. Mulig hun kompenserte for min far, som var desto mer eksplosiv i sin tilnærming...

Jeg kan med sikkerhet si at mine barn i ikke kommer til å kunne si det samme om meg, når de ser tilbake på sin oppvekst

__________________
Mvh Billa
***If you bungle raising your children, I don't think whatever else you do well matters very much*** Jacqueline Kennedy Onassis
Billa er ikke aktiv  
Gammel 12-06-20, 00:18   #757
Billa
Usedvanlig begavet
 
Billa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 8.068
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden #5

Tøymykner og klær som tørker uten skikkelig lufting/har ligget for lenge i maskinen etter vask. Jeg DØR av den sure og grusomme "parfyme"lukta enkelte går rundt med. En ting er tøymykner i seg selv, men dette på toppen En av dem jeg omgås lukter høgg på grunn av tøymykner i surt tøy, samtidig som vedkommende klager på andres PARFYMEBRUK, og jeg har mest lyst til å ta på neseklype og ROPE!

__________________
Mvh Billa
***If you bungle raising your children, I don't think whatever else you do well matters very much*** Jacqueline Kennedy Onassis
Billa er ikke aktiv  
Gammel 12-06-20, 16:09   #758
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.618
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gruffetråden #5

Fergen ville kjøre halvfull avgårde fra kai, med gjenstående biler, kvinne hoppet ut av bilen og sier bestemt til matrosen, dette finner jeg meg ikke i, vi er i felt 1, fergen er halvfull, felt tre og fire fikk kjøre ombord, og vi får ikke komme med?
Vi fikk bli med.

annemede er ikke aktiv  
Gammel 13-06-20, 02:08   #759
Teflona
audio, video, disco
 
Teflona sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 8.404
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråden #5

Når du har satt opp teltet ditt i utkanten av ei slette med skog bak og fjell på andre siden -og det kommer noen og setter opp teltet sitt rett foran ditt, mens resten av sletta står tom. :koko:

__________________

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv  
Gammel 13-06-20, 14:46   #760
Unicorn
Står på egne ben
 
Unicorn sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Det våte Vestland
Innlegg: 1.336
Unicorn er populærUnicorn er populærUnicorn er populærUnicorn er populærUnicorn er populærUnicorn er populær
Standard

Sv: Gruffetråden #5

Gruffer fortsatt over det dårlige opplegget til 10. klasse. Han hadde siste skoledag på torsdag, og "avspaserer" fredag, mandag, tirsdag, onsdag og torsdag. Hva søren er det de avspaserer? I mitt hode ville jeg samlet gjengen mest mulig, og gitt de en "mening i hverdagen" de siste dagene før ferien. Min er allerede lei av å være hjemme, og gruer seg til en lang og kjedelig sommer.

__________________
Unicorn er ikke aktiv  
Lukket tråd

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:38.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no