Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Konfirmant 2020

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Lukket tråd
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-08-20, 23:14   #1
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.514
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Konfirmant 2020

Opprinnelig lagt inn av star, her.

Spar har 2 bokser cola for 10,-

Coop Mega også.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv  
Gammel 12-08-20, 08:11   #2
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.073
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Konfirmant 2020

Eg hadde latt han bruke dressen. Kjære tid. Jenta skal bruke bunaden sin i konfirmasjon dagen før sin eigen.

__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv  
Gammel 12-08-20, 08:13   #3
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.883
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2020

Her bruker "alle" konfirmasjonsantrekket til samtalegudstjeneste to veker før så eg hadde ikkje stussa på å la han bruke dressen nei!

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv  
Gammel 12-08-20, 08:49   #4
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.595
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2020

Enig med Honda og Tussa. Hvis jentungen skulle i konfirmasjon før sin egen hadde hun selvsagt fått bruke bunaden sin. Hun brukte den forresten på 17.mai. Ser ikke hvorfor det skulle være annerledes med en dress.

Gøy når de er fornøyde og føler seg fine! Jentungen her struttet også av stolthet da hun fikk på seg bunaden sin. På ettermiddagen 17.mai var de noen venninner som møttes hjemme hos en av dem, og jeg tror hovedsaken var å få vise seg fram til hverandre i bunadene sine, alle hadde jo fått til det som skulle vært konfirmasjon i mai en gang.

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 12-08-20 kl 09:02.
My er aktiv nå  
Gammel 12-08-20, 08:51   #5
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 41.034
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2020

Snuppa er invitert i konfirmasjon den 12. september og får bruke bunaden sin, og hun brukte den på 17. mai. Hun skulle jo uansett vært ferdig konfirmert nå.

Jeg kjenner meg litt misunnelig på dere som har en dato å forholde dere til. Her sklir det bare ut, og jeg er spent på om hun noen gang får selskapet sitt.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er aktiv nå  
Gammel 12-08-20, 08:52   #6
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.423
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2020

En dress varer potensielt ikke lenge i den alderen, så jeg hadde latt ham bruke den så mye som mulig. Man kan evt. ha en annen skjorte?

Hiawata brukte sin dress på 17. mai, i en konfirmasjon og en annen anledning før sin konfirmasjon.

__________________

Tallulah er ikke aktiv  
Gammel 12-08-20, 08:56   #7
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.934
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2020

Jeg synes også han skal få bruke dressen. Lillesøster var i konfirmasjon dagen før sin egen og fikk selvsagt bruke den nye bunaden. Det er ikke så mange dress/bunadsanledninger i livet.

Blå er ikke aktiv  
Gammel 12-08-20, 09:17   #8
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.514
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Konfirmant 2020

Opprinnelig lagt inn av Blå, her.

Jeg synes også han skal få bruke dressen. Lillesøster var i konfirmasjon dagen før sin egen og fikk selvsagt bruke den nye bunaden. Det er ikke så mange dress/bunadsanledninger i livet.

Eldste sin venninne skal i konfirmasjon til fetteren dagen før sin konfirmasjon. Hun vil ikke bruke sin nye bunad i hans konfirmasjon; redd for at hun skal søle. Hun har helt hvitt forkle tror jeg.

Men jeg hadde latt han velge selv.

__________________
05 og 08

Sist redigert av millact : 12-08-20 kl 11:18.
millact er ikke aktiv  
Gammel 12-08-20, 12:58   #9
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.073
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Konfirmant 2020

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Eldste sin venninne skal i konfirmasjon til fetteren dagen før sin konfirmasjon. Hun vil ikke bruke sin nye bunad i hans konfirmasjon; redd for at hun skal søle. Hun har helt hvitt forkle tror jeg.

Men jeg hadde latt han velge selv.

Oj ja her må eg rette på meg sjølv. Kvitt forkle her også, så ho låner mi skjorte og forkle siden eg ikkje skal ha det på meg sjølv. Og sparer sitt til den dagen. Søl på sjølve stakken tørker me berre av med klut.

Det er meir det at ein absolutt ikkje skal bruke noe før sin eigen Konf fordi det skal vere første gongen ein bruker det, som eg ikkje er meg på. Har du noe fint så bruker det, er mitt prinsipp.

__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv  
Gammel 12-08-20, 14:51   #10
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.514
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Konfirmant 2020

Opprinnelig lagt inn av Hondacrv, her.

Oj ja her må eg rette på meg sjølv. Kvitt forkle her også, så ho låner mi skjorte og forkle siden eg ikkje skal ha det på meg sjølv. Og sparer sitt til den dagen. Søl på sjølve stakken tørker me berre av med klut.

Det er meir det at ein absolutt ikkje skal bruke noe før sin eigen Konf fordi det skal vere første gongen ein bruker det, som eg ikkje er meg på. Har du noe fint så bruker det, er mitt prinsipp.

Enig.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv  
Gammel 12-08-20, 22:13   #11
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Konfirmant 2020

Vi har fått beskjed av kirken om at det i verste fall blir komfirmasjon for en og en konfirmant.
Da avlyser vi alt av feiring i såfall og kun markere hjemme.
Skal ta bilder nå uansett, for har fått klar besekjed fra venner og familie at gave får hun uansett. Dette er ikke hennes feil!
Vi håper i det lengste, men det føles uendelig lenge til 12.9

__________________
En, to, tre, fire
What you give is what you get in return.
Susse er ikke aktiv  
Gammel 13-08-20, 00:09   #12
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.595
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2020

Opprinnelig lagt inn av Susse, her.

Vi har fått beskjed av kirken om at det i verste fall blir komfirmasjon for en og en konfirmant.
Da avlyser vi alt av feiring i såfall og kun markere hjemme.
Skal ta bilder nå uansett, for har fått klar besekjed fra venner og familie at gave får hun uansett. Dette er ikke hennes feil!
Vi håper i det lengste, men det føles uendelig lenge til 12.9

Hvorfor avlyser dere feiring hvis det blir konfirmasjon for en og en?

__________________
µ 05 07 07
My er aktiv nå  
Gammel 13-08-20, 09:02   #13
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.514
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Konfirmant 2020

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Hvorfor avlyser dere feiring hvis det blir konfirmasjon for en og en?

Lurer jeg også på.

DNK har vel gått ut og sagt dette sånn generelt også, at i verste fall blir det en og en. Det har vår kirke også uttalt i media.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv  
Gammel 12-08-20, 10:19   #14
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.460
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Konfirmant 2020

En dress er et bruksplagg, og han kommer nok til å føle seg fin i konfirmasjonen uansett om han har brukt den før. Evt. kan han ha annen skjorte og annet slips til på selve konfirmasjonen. Eneste jeg ville passet på, var at det var nok tid til evt. rens mellom de to dagene (ca en uke), både pga. flekker og pga. svettelukt hvis det er varmt vær.

liefje er ikke aktiv  
Gammel 12-08-20, 15:18   #15
Pesten
Bør lage seg en tittel selv
 
Pesten sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 2.776
Pesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Konfirmant 2020

Vi har blitt enige om å holde selskap selvom en evt kirke skulle vært utsatt. 5 september må gå fort.

__________________
Storebror 01, mellomsøster 02 og lillesøster 05.
Pesten er ikke aktiv  
Gammel 12-08-20, 20:02   #16
Bloppy
Det kommer seg
 
Bloppy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Innlegg: 8.701
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Konfirmant 2020

Det er tre helger på rad i september med konfirmasjoner. Og hans er den siste helgen. Mest sannsynlig blir det til at han spiser loff med smør i den første. I den andre serveres det taco. Da får han heller instrueres til å legge servietten skikkelig i fanget og kanskje ta av jakken. Også er det lov å håpe på at vi andre heller ikke søler oss til med taco. Ser for meg at det blir hektisk og dyrt å levere to bunader og to dresser til rens mandag. Som alle må være ferdige innen fredag samme uke. :svett:

Bloppy er ikke aktiv  
Gammel 12-08-20, 20:36   #17
Pesten
Bør lage seg en tittel selv
 
Pesten sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 2.776
Pesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Konfirmant 2020

20% på all bunadssølv på Gullfunn. Torsdag til lørdag.

__________________
Storebror 01, mellomsøster 02 og lillesøster 05.
Pesten er ikke aktiv  
Gammel 12-08-20, 22:15   #18
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 14.029
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Konfirmant 2020

Har fortsatt ikke hørt noe fra kirken. Tror jeg spør jeg.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv  
Gammel 12-08-20, 23:13   #19
Pesten
Bør lage seg en tittel selv
 
Pesten sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 2.776
Pesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Konfirmant 2020

Ikke hørt noe vi heller. Kjører på med selskap.

__________________
Storebror 01, mellomsøster 02 og lillesøster 05.
Pesten er ikke aktiv  
Gammel 12-08-20, 23:20   #20
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.867
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Konfirmant 2020

Vi har konfirmasjon på nå lørdag, og jeg har snart det meste under kontroll.

Kjenner jeg er ganske glad for at det er nå, og ikke senere i høst, og at det snart er unnagjort ... Vi skal ha et veldig lite selskap (færre enn 20) med ansvarlig arrangør, og med mennesker som i all hovedsak omgås uansett. Så smittemesssig tenker jeg at vi er ganske innafor.

Hun er bare sååå fin i bunaden sin.

Cuyahoga er ikke aktiv  
Lukket tråd


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:20.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no