Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Fornøyelsesparker i Norge

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-07-09, 22:17   #1
krystallklart
Lett rørt
 
krystallklart sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Gardskjærring igjen
Innlegg: 4.384
Blogginnlegg: 16
krystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt likt
Standard

Fornøyelsesparker i Norge

Hvilke bør man ikke gå glipp av?
Og hvor vil du aldri sette dine bein igjen?

__________________
Gutter 04, 08, 11 og jenta 13
+ en liten skatt i magen
krystallklart er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-07-09, 22:19   #2
Zip
I farta!!
 
Zip sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.500
Blogginnlegg: 59
Zip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Fornøyelsesparker i Norge

Me syns Hunderfossen er kjempekoselig.

__________________
Strong is the new skinny
Zip er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-07-09, 22:33   #3
Mirasol
En Som Trener
 
Mirasol sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 6.158
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Fornøyelsesparker i Norge

Hunderfossen er flott og fin for voksne også.
Bø sommarland er deilig med basseng for alle aldre.
Lilleputthammer er liten (dah), men er favoritten for barna under 8 år.

__________________
Storebror-02, Mellomsøster-05, Lillesøster-08
Mirasol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-07-09, 23:28   #4
Kate
Bør lage seg en tittel selv
 
Kate sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.720
Kate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fornøyelsesparker i Norge

Vi har vært i Hunderfossen, Tropicana, Lilleputthammer og Sommerland i Bø. Sommerland var absolutt favoritten!

__________________
~ Det er bare med hjertet du virkelig kan se. Det viktigste er usynlig for øynene ~
Kate er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-07-09, 23:30   #5
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fornøyelsesparker i Norge

Jeg synes dyreparken i Kristiansand er driiiiiitkjedelig, men liker Kongeparken på Ålgård. Ut over det har jeg ikke vært i noen fornøyelsesparker i Norge.

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-07-09, 23:31   #6
Blomst
nygift
 
Blomst sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: beste plassen
Innlegg: 2.118
Blogginnlegg: 4
Blomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Fornøyelsesparker i Norge

Sommerland i bø er kjempe morro, kongeparken er ungene veldig glad i (de har ikke vært i bø da) men det koster mye for mat ol inni parken der.

Den du må få med deg er dyreparken i Kristiansand, flott park

__________________
Det har jeg ikke gjort før, så det kan jeg helt sikkert.....

Knoll & Tott 04 lykketrollet 10
Blomst er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-09, 00:10   #7
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fornøyelsesparker i Norge

For karusell-entusiaster er Tusenfryd helt RÅ! Seks (eller er det fem?) svære berg og dal-baner og masse annet, og i tillegg badeland midt inne i selve parken. Nei, jeg elsker Tusenfryd, hadde jeg bodd i nærheten der hadde jeg blitt ruinert.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-09, 00:13   #8
Mjau
Curlingkone
 
Mjau sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 8.307
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fornøyelsesparker i Norge

Jeg er veldig glad i dyreparken i Kristiansand. Vi hadde årskort der da vi bodde på sørlandet, og var der ofte.

Tusenfryd er morsomt et par ganger, men så har man jo prøvd alt? Syns det er litt kjedelig der nå, men tenker unger ser litt annerledes på det.

__________________
Mjau maler videre...
Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-09, 00:14   #9
krystallklart
Lett rørt
 
krystallklart sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Gardskjærring igjen
Innlegg: 4.384
Blogginnlegg: 16
krystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt likt
Standard

Sv: Fornøyelsesparker i Norge

Har vært i Dyreparken i Kristiansand flere ganger, der er det storartet om man har mer enn en dag og være der.
Kongeparken synes jeg er for kjedelig, liten og bare en bergogdalbane.
Bø har vi vært i, der er det kjempe gøy.
Hunderfossen har jeg ikke vært i siden jeg var barn, der må vi nok ta en tur snart.
Tusenfryd tror jeg vi venter med til ungene er større, begge er vel for små for stortsett alt der fremdeles.

__________________
Gutter 04, 08, 11 og jenta 13
+ en liten skatt i magen
krystallklart er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-09, 00:15   #10
Kate
Bør lage seg en tittel selv
 
Kate sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.720
Kate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fornøyelsesparker i Norge

Opprinnelig lagt inn av Mjau, her.

Jeg er veldig glad i dyreparken i Kristiansand. Vi hadde årskort der da vi bodde på sørlandet, og var der ofte.

Tusenfryd er morsomt et par ganger, men så har man jo prøvd alt? Syns det er litt kjedelig der nå, men tenker unger ser litt annerledes på det.

karuseller er jo kjempeskumle!!!

__________________
~ Det er bare med hjertet du virkelig kan se. Det viktigste er usynlig for øynene ~
Kate er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-09, 00:16   #11
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fornøyelsesparker i Norge

Opprinnelig lagt inn av Mjau, her.

Tusenfryd er morsomt et par ganger, men så har man jo prøvd alt? Syns det er litt kjedelig der nå, men tenker unger ser litt annerledes på det.

Næsj, er man helfrelst på karuseller blir man aldri lei. Jeg har vært der flere år på rad og vil aldri hjem når jeg er der. Jeg drar helst uten barn.

Opprinnelig lagt inn av krystallklart, her.

Tusenfryd tror jeg vi venter med til ungene er større, begge er vel for små for stortsett alt der fremdeles.

Første gangen jeg tok med eldste, var hun 2,5 år gammel og hadde enormt stor glede av parken. Hun kunne ta ganske mange karuseller, og enda flere året etter. Det eneste de ikke kan ta er vel berg og dal-banene. De største, altså. Babyene kan jo ta litt færre ting, men neste sommer er det ganske mye for dem også. Jeg SKAL dit neste år.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-09, 00:18   #12
krystallklart
Lett rørt
 
krystallklart sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Gardskjærring igjen
Innlegg: 4.384
Blogginnlegg: 16
krystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt likt
Standard

Sv: Fornøyelsesparker i Norge

Nå vet jeg ikke om karuseller akkurat er det mine gutter liker best. De liker bedre trampoliner, dyr, lekehus, klatrestativer, natur ol.

Vanskelig dette her.

__________________
Gutter 04, 08, 11 og jenta 13
+ en liten skatt i magen
krystallklart er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-09, 00:21   #13
Mjau
Curlingkone
 
Mjau sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 8.307
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fornøyelsesparker i Norge

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Næsj, er man helfrelst på karuseller blir man aldri lei. Jeg har vært der flere år på rad og vil aldri hjem når jeg er der. Jeg drar helst uten barn.


Vil ha moroa for deg selv med andre ord.

__________________
Mjau maler videre...
Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-09, 00:26   #14
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fornøyelsesparker i Norge

Hunderfossen: koselig park, mye for de minste. Jeg tror det er litt kjedeligere for barn fra 8-9 års alder og opp, men nå har de jo fått høydeparken som kan være kul for tenåringer og voksne.

Dyreparken i Kristiansand: veldig hyggelig park, og mye å oppleve. En dag er ikke nok. Ikke to heller. Vi hadde årskort da vi bodde sørpå og var der mye. Både dyrepark og mer fornøyelsespark med karuseller, samt koselige utstillinger. Og man bør ha så god tid at man kan slappe litt av på Sommerøya.

Tusenfryd: Har utviklet seg enormt de siste årene, hvis du var der for mange år siden er parken sikkert doblet og vel så det. Man må like karuseller og berg-og-dalbaner for å få valuta for pengene. Det er også endel for de minste barna, men mest for de store.

Bø: gøy, mye vann. Fordel med fint vær ja.

Hvis jeg skulle plukke kun en park og dra dit med ganske små unger, måtte det vært dyreparken.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-09, 00:32   #15
Maz
Pauset
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Innlegg: 7.430
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fornøyelsesparker i Norge

Jeg hadde aldri trodd at jeg kom til å dra tilbake til dyreparken mange ganger. Jeg trodde det var litt sånn "been there done that". For Mazungen slår Kristiansand Legoland og Løveparken ned i støvlene.

Hunderfossen var også en positiv opplevelse. Et litt annet tempo der. Etter hunderfossen først var jeg nesten positivt overasket over prisnivået i dyreparken.

Er en først ved hunderfossen er Lilleputthammer verd et besøk i samme slengen. Lite men veldig barnevennelig.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-09, 00:33   #16
Mor til 4
Nattrangler
 
Mor til 4 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.493
Mor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Fornøyelsesparker i Norge

Har vært i dyreparken i Kristiansand, Hunderfossen, Sommerland i Bø, Tusenfryd, Amadeusparken, Lilleputthammer.
Skal jeg plukke ut bare en av de så måtte det bli sommerland i Bø. Alle ungene her har kost seg der uansett hvilken alder de har vært i. Vi voksne har også kost oss veldig der.

__________________
Jente 90- gutt 96 - gutt 99 - gutt 03
Mor til 4 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-09, 00:40   #17
Zip
I farta!!
 
Zip sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.500
Blogginnlegg: 59
Zip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Fornøyelsesparker i Norge

Me skal til sommerland i Bø om eit par veker, ser lovande ut. ¨
Har vore der to gonger før men det er lenge, lenge sida.

__________________
Strong is the new skinny
Zip er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-09, 00:40   #18
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fornøyelsesparker i Norge

Opprinnelig lagt inn av krystallklart, her.

Nå vet jeg ikke om karuseller akkurat er det mine gutter liker best. De liker bedre trampoliner, dyr, lekehus, klatrestativer, natur ol.

Vanskelig dette her.

Ja det kommer jo litt an på. Du vet jo hvordan min jente er når det gjelder karuseller, hun er akkurat som meg. Så jeg tror muligens hun får mer utbytte enn dine gutter i akkurat den parken. Dyreparken er vel det eneste jeg har vært i som jeg kan anbefale der, men der har du jo vært selv også. Jeg har ikke vært der på 3 år, og det var første gangen jeg var der på 24 år, så jeg bør vel ta en tur igjen snart.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-09, 01:04   #19
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.162
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fornøyelsesparker i Norge

Jeg syns lilleputthammer er strålende når man bare har småttiser. Oversiktlig, søte små greier, ingen køer, masse aktive ting å gjøre, som trampoliner og sånt. Rent idyllisk for en dag.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-09, 08:25   #20
Gerbera
Bør lage seg en tittel selv
 
Gerbera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Viken
Innlegg: 4.467
Gerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Fornøyelsesparker i Norge

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

For karusell-entusiaster er Tusenfryd helt RÅ! Seks (eller er det fem?) svære berg og dal-baner og masse annet, og i tillegg badeland midt inne i selve parken. Nei, jeg elsker Tusenfryd, hadde jeg bodd i nærheten der hadde jeg blitt ruinert.

Og vi bor i umiddelbar nærhet, og har ikke vært der på 13 år!

__________________
To søte germini 05~07
Gerbera er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:19.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no