Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Går kanin og marsvin sammen i buret? + litt mer spm.

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-11-09, 21:45   #1
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.924
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Spørsmål

Går kanin og marsvin sammen i buret? + litt mer spm.

Går kanin og marsvin i samme bur når en skal ha dem inne? Spesielt kjønn eller ulikt kjønn (med kastert hann i tilfelle)?

Jentenes store ønsker nå er dyr og har vært det en stund. Vi hadde kanin når de var små, men den døde dessverre rett etter lillebror ble født. Og akkurat da hadde vi nok med tre små unger, men helt siden da har det vært mas om vi kan ha et dyr. Jeg vet hvor snille de var med den kaninen vi hadde og hvor glad de var i den, men den hadde de ikke noe ansvar for den. Skal vi ha noe dyr nå så skal de delta mere i ansvaret. Største vil ha marsvin og mellomste vil ha kanin så det mest praktiske er at de kan være i samme bur når det gjelder stell og skifting siden jeg garantert må stå for en del av det, og også når det gjelder at vi skal på ferie og noen andre må passe.

Hvis de ha hvert sitt dyr i hvert sitt bur så må det jo stå på rommet deres, men hvordan er det da med lufting og sånn? De kan jo ikke ha trekk, så da kan vi jo ikke lufte godt om natta ut. Selv hadde jeg dyr på rommet mitt når jeg var liten, men det er vel kanskje ikke så lurt?

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-09, 21:46   #2
Lyppa
Bør lage seg en tittel selv
 
Lyppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 4.833
Lyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Går kanin og marsvin sammen i buret? + litt mer spm.

Kanin og marsvin kan godt bo i samme bur.

Lyppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-09, 21:47   #3
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.909
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Går kanin og marsvin sammen i buret? + litt mer spm.

Zoobutikkene har jo kaniner og marsvin i samme bur, hvertfall.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-09, 21:52   #4
Retz
Slim på hovednerven
 
Retz sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Innlegg: 4.753
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Går kanin og marsvin sammen i buret? + litt mer spm.

Det er ikke anbefalt å ha dem i samme bur. De to dyreartene har helt ulikt kroppspråk, ulike lyder og det skaper utrygghet når de må oppholde seg på et begrenset område som i et bur.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-09, 21:53   #5
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.924
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Går kanin og marsvin sammen i buret? + litt mer spm.

Opprinnelig lagt inn av Retz, her.

Det er ikke anbefalt å ha dem i samme bur. De to dyreartene har helt ulikt kroppspråk, ulike lyder og det skaper utrygghet når de må oppholde seg på et begrenset område som i et bur.

Det var det jeg kanskje hadde en mistanke om, og jeg ser jo den der. Blir sikkert litt annerledes om de har et større uteområde og sånn til vanlig. Men 2 kaniner eller 2 marsvin går bra?

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-09, 22:03   #6
Retz
Slim på hovednerven
 
Retz sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Innlegg: 4.753
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Går kanin og marsvin sammen i buret? + litt mer spm.

Det bør gå bra med to hunner, to kastrerte hanner eller to babyer. Det går selvsagt også bra med en av hvert kjønn, men da har du det gående, he he.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-09, 22:05   #7
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.924
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Går kanin og marsvin sammen i buret? + litt mer spm.

Opprinnelig lagt inn av Retz, her.

Det bør gå bra med to hunner, to kastrerte hanner eller to babyer. Det går selvsagt også bra med en av hvert kjønn, men da har du det gående, he he.

Det tror ikke vi akkurat skal slå oss på avl nei. Da hadde mannen tiltet. Jeg har nok med og overtale han nå, men streng beskjed tilbake om at han aldri kommer til å skifte i buret eller kjøpe mat.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-09, 22:07   #8
Albertine
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Går kanin og marsvin sammen i buret? + litt mer spm.

To av samme rase, definitivt. Jeg ville aldri ha plassert kanin og marsvin sammen, av den enkle grunn som Retz beskriver.

  Svar med sitat
Gammel 08-11-09, 22:23   #9
Lhi-My
Bør lage seg en tittel selv
 
Lhi-My sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 4.888
Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Sv: Går kanin og marsvin sammen i buret? + litt mer spm.

Kanin og marsvin skal IKKE stå i samme bur. Marsvin er en gnager, kanin er IKKE en ganger. De skal ha helt ulik mat, de er aktive på ulikt tidspunkt, de har totalt ulikt språk osv osv. Jeg ser at dyrebutikker stadig har marsvin og kaniner sammen, men det står bare i stil med den dårlige kunnskapen dyrebutikker generelt har om dyrene de selger.

Skal du ha kanin innendørs, bør du basere deg på å ha de enten frittgående eller å ha bare ett dyr. De fleste innendørsbur er alt for små til to kaniner. Skal du likevel ha to kaniner sammen, bør begge steriliseres eller kastreres. Det KAn gå bra med to hunner sammen, men det er like sannsynlig at det ikke går bra. Kaniner kan slåss til de tar livet av hverandre og du vil som regel ikke merke noe før den ene ligger dau i buret.

Jeg anbefaler deg forøvrig å finne en seriøs kaninoppdretter og unngå å kjøpe fra dyrebutikk. Du får da kaniner der avlen har foregått kontrollert og det er mindre sjanser for sykdommer, tannfeil, dårlig gemytt eller andre problemer. Du bør også skaffe deg skikkelig kunnskap om hva en kanin trenger. Det er utrolig mye feil og gamle myter rundt kaninhold. Et godt sted å hente informasjon er enten kaninforum.no eller kanin.org.

Jeg driver oppdrett og er aktiv på kaninutstillinger, så dette er en av mine store hobbyer. Send meg eventuell en prikk eller pm med bosted, så kan jeg forsøke å hjelpe deg med å finne en seriøs oppdretter i nærområdet ditt.

Jeg trenger vel ellers ikke si at selv om ungene dine kanskje begynner å bli store og kan ta en del ansvar selv, så vil det være du/dere som voksne som MÅ ha hovedansvar og kanskje også mesteparten av arbeidet med dyrene. Min eldste er snart 8 år og selv om hun er like glad i kaniner som meg, er hun fortsatt for ung til å ha eneansvar. Hun hjelper til med foring (vi har mange!) og stell ellers, men hun er ikke klar for å håndtere dyrene alene enda.

Jeg ville forøvrig ikke hatt dyrene boende på soverom. Dette er dyr som er aktive på den tida ungene skal sove. Det vil jo også bli en del støv og lukt. Kaniner skal jo f.eks. alltid ha høy tilgjengelig og det blir en del høystøv (noe jeg selv er allergisk mot - mine dyr bor derfor ute). Vær også klar over at verken marsvin eller kaniner kan stå i et trangt innebur 24 timer i døgnet. Det er dyremishandling. De trenger å få bevege seg og løpe litt rundt.

Lhi-My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-09, 22:55   #10
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.309
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Sv: Går kanin og marsvin sammen i buret? + litt mer spm.

Har også hørt at de ikke skal holdes i samme bur.
Skaff dere TO marsvin de er så herlige dyr!
Har to selv (jente og gutt som er kastrert), de går løse hver ettermiddag,
de hopper og danser rundt som to kaniner og prater og grynter -herlig!
Har to barn på 5 og 6 år som klare fint å håndtere disse, selv om det er vi som har hovedansvaret.

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-09, 22:59   #11
LittLemen
Bør lage seg en tittel selv
 
LittLemen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 1.556
LittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Går kanin og marsvin sammen i buret? + litt mer spm.

Stemmer også for to marsvin - herligere dyr skal man lete lenge etter

Ellers har jeg god erfaring med å ha to kaninsøstre i samme bur, men har da hatt større bur enn vanlig innebur.

__________________
~
LittLemen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-09, 23:04   #12
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.924
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Går kanin og marsvin sammen i buret? + litt mer spm.

Opprinnelig lagt inn av Guttemammis, her.

Har også hørt at de ikke skal holdes i samme bur.
Skaff dere TO marsvin de er så herlige dyr!
Har to selv (jente og gutt som er kastrert), de går løse hver ettermiddag,
de hopper og danser rundt som to kaniner og prater og grynter -herlig!
Har to barn på 5 og 6 år som klare fint å håndtere disse, selv om det er vi som har hovedansvaret.

Ødelegger marsvin mye med at de gnager på alt når de går løse? Har litt dårlig erfaring med kanin på det området. Men mellomste tulla har satt seg kanin i hodet, og det er nok ikke så lett å få henne fra. Kaniner har jeg jo greie på siden jeg har hatt det i 18 år selv, men har da bare hatt en av gangen. Nå er det antall rom det skorter på når vi skal ha dyr, for alle soverommene er opptatt. De dyra vi har hatt før har hatt eget soverom, og da har det jo aldri vært noe problem. Hvor bor de marsvinene deres? Er de renslige når de går løse?

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-09, 23:06   #13
Lhi-My
Bør lage seg en tittel selv
 
Lhi-My sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 4.888
Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Sv: Går kanin og marsvin sammen i buret? + litt mer spm.

Opprinnelig lagt inn av LittLemen, her.

Ellers har jeg god erfaring med å ha to kaninsøstre i samme bur, men har da hatt større bur enn vanlig innebur.

Det er et risikabelt prosjekt. Det KAN gå bra, men det kan gå veldig ille også. Om de er søstre eller ikke har ingen som helst betydning. Kaniner har ikke forstand på sånt. Men det betyr en del at de er på noenlunde samme alder og at de introduseres for buret samtidig.

Jeg ville nok også satset på marsvin, eller eventuelt EN kanin. Du trenger mye plass for å ha to kaniner sammen. Jeg har to kastrerte hanner gående sammen ute og de har bur som er 2 x 1 m stort. I tillegg er de ute i løpegård et par timer ca annenhver dag året rundt.

Lhi-My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-09, 23:10   #14
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.924
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Går kanin og marsvin sammen i buret? + litt mer spm.

Opprinnelig lagt inn av Lhi-My, her.

Det er et risikabelt prosjekt. Det KAN gå bra, men det kan gå veldig ille også. Om de er søstre eller ikke har ingen som helst betydning. Kaniner har ikke forstand på sånt. Men det betyr en del at de er på noenlunde samme alder og at de introduseres for buret samtidig.

Jeg ville nok også satset på marsvin, eller eventuelt EN kanin. Du trenger mye plass for å ha to kaniner sammen. Jeg har to kastrerte hanner gående sammen ute og de har bur som er 2 x 1 m stort. I tillegg er de ute i løpegård et par timer ca annenhver dag året rundt.

Kanskje jeg skal gå for en løsning at vi har ett dyr sammen? Griser marsvin mindre enn kaniner? Det blir litt støv og sagflis av kaniner inne, men det blir jo kanskje ikke noe bedre med marsvin? Trenger marsvin mindre burplass når de er to enn kaniner? Det er dvergkanin vi skal ha i tilfelle.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-09, 23:10   #15
LittLemen
Bør lage seg en tittel selv
 
LittLemen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 1.556
LittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Går kanin og marsvin sammen i buret? + litt mer spm.

Opprinnelig lagt inn av Lhi-My, her.

Det er et risikabelt prosjekt. Det KAN gå bra, men det kan gå veldig ille også. Om de er søstre eller ikke har ingen som helst betydning. Kaniner har ikke forstand på sånt. Men det betyr en del at de er på noenlunde samme alder og at de introduseres for buret samtidig.

Jeg mente absolutt ikke at de bryr seg om slektskapsforholdet - poenget mitt var vel mer at de var like gamle og vokst opp sammen, og er de søsken fra samme kull så oppfylles jo det rimelig greit.

__________________
~
LittLemen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-09, 23:15   #16
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.309
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Sv: Går kanin og marsvin sammen i buret? + litt mer spm.

Opprinnelig lagt inn av Elisabet, her.

Ødelegger marsvin mye med at de gnager på alt når de går løse? Har litt dårlig erfaring med kanin på det området. Men mellomste tulla har satt seg kanin i hodet, og det er nok ikke så lett å få henne fra. Kaniner har jeg jo greie på siden jeg har hatt det i 18 år selv, men har da bare hatt en av gangen. Nå er det antall rom det skorter på når vi skal ha dyr, for alle soverommene er opptatt. De dyra vi har hatt før har hatt eget soverom, og da har det jo aldri vært noe problem. Hvor bor de marsvinene deres? Er de renslige når de går løse?

Jeg tror det varierer fra dyr til dyr angående gnaging, men våre gnager aldri på ledninger,
hender at de prøver seg på bordben eller stolben, men da banker jeg litt i gulvet eller tar de vekk.
Det hender også at de bæsjer litt, men det er bare å støvsuge opp,
ikke så ofte de tisser ute av buret(det er det som lukter).
Vi har de i stua, så de blir jo veldig sosialisert
Har ikke så stor plass og ville ikke ha de på noe soverom.
De har aldri bitt oss og er veldig harmoniske og gode!

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-09, 23:17   #17
Lhi-My
Bør lage seg en tittel selv
 
Lhi-My sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 4.888
Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Sv: Går kanin og marsvin sammen i buret? + litt mer spm.

Opprinnelig lagt inn av LittLemen, her.

Jeg mente absolutt ikke at de bryr seg om slektskapsforholdet - poenget mitt var vel mer at de var like gamle og vokst opp sammen, og er de søsken fra samme kull så oppfylles jo det rimelig greit.

Jeg skjønte hva du mente. Problemet er at det er nokså mye uforstand rundt om i forhold til disse dyrene, så derfor benyttet jeg anledningen til å "dosere" litt!

Lhi-My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-09, 14:36   #18
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.924
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Går kanin og marsvin sammen i buret? + litt mer spm.

I dag er det bestemt at vi skal gå til innkjøp av 1 kaninjente i eget bur og 2 marsvinjenter i samme bur. Kan vel hende de kan leke sammen utenfor burene for det selv om de ikke bor sammen kaninen og marsvinene eller?

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-09, 14:56   #19
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Går kanin og marsvin sammen i buret? + litt mer spm.

De skal som mange skriver her IKKE gå i samme bur. Kjøp to marsvin.
Kaniner og marsvin bør heller ikke leke sammen. Kaniner er altfor voldsomme og fysisk overlegne marsvin og du risikerer bare at de blir skadet. Men de kan jo stå inntil hverandre med burene da evt.

Kaniner lever forøvrig i kolonier, mens marsvin lever i flokk og har tettere relasjoner. Det forteller jo egentlig litt om hvordan de bør leve i fangenskap også.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-09, 14:57   #20
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.924
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Går kanin og marsvin sammen i buret? + litt mer spm.

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

De skal som mange skriver her IKKE gå i samme bur. Kjøp to marsvin.

Peker på innlegget mitt rett over ditt.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:33.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no