Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Hvilken hund?

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Se resultatene: Hvilken hund til Albertine?
Amerikans nakenterrier 3 8,11%
Beagle 7 18,92%
Curly coatet retriever 5 13,51%
Dvergpuddel 5 13,51%
Engelsk mastiff 6 16,22%
Flat coated retriever 6 16,22%
Golden retriever 9 24,32%
Hygenhund 1 2,70%
Italiensk mynde 2 5,41%
Japansk spisshund 3 8,11%
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 37. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-11-09, 19:45   #21
Tammen
Fjott
 
Tammen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 2.021
Blogginnlegg: 12
Tammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvilken hund?


Irsk softcoated wheaten terrier.

Sitat:

Fra Canis Adferd/temperament:
Godlynt, livlig og modig. Meget hengiven og lojal mot sine eiere. Meget intelligent. Pålitelig og trofast, kan forsvare uten aggressivitet

__________________


Cave ab homine unius libri
Ride si sapis ...
Tammen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-09, 19:45   #22
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.681
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken hund?

Den der krøllehunden oppe her (curly coated retriver eller hva den enn heter) ser jo ut som en blanding av en retriver og en sau...men puddel er fin - som uklipt vel og merke.

Jeg har jo alltid sagt at jeg skal ha en grand danois (som skal hete Frode) helt til det gikk opp for meg at diger hund er lik diger drit.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-09, 19:48   #23
iana
safariqueen
 
iana sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 534
iana er populæriana er populæriana er populær
Standard

Sv: Hvilken hund?

Hva med en ferdig julepyntet "Obama-hund"? Portugisisk Vannhund.

iana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-09, 19:55   #24
Nasse
Fartsfantom
 
Nasse sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 2.123
Blogginnlegg: 30
Nasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvilken hund?



Vedlagte bilder
Filtype: jpg Pippi.jpg (180,3 KB, 3 visninger)
Nasse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-09, 20:02   #25
Fadese
Originala
 
Fadese sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.457
Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken hund?

Opprinnelig lagt inn av Beathe, her.

Jeg vil stemme på Schäfer - hvorfor er ikke det er alternativ?

Fordi S er en bokstav laaangt ute i alfabetet.

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-09, 20:35   #26
Sola
Bør lage seg en tittel selv
 
Sola sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Utenfor republikken
Innlegg: 2.951
Sola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvilken hund?

Dachs! Dvergdachs eller kanindachs, ikke Dagligdachs!

__________________
Mamma til jenter f. 2001 og 2002
Sola er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-09, 20:36   #27
Beathe
thirtysomething
 
Beathe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.542
Beathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvilken hund?

Opprinnelig lagt inn av Fadese, her.

Fordi S er en bokstav laaangt ute i alfabetet.

Det stemmer jo. Ok.



__________________
Poden (2001)
Beathe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-09, 20:38   #28
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvilken hund?

Opprinnelig lagt inn av Nasse, her.



Den var søt! Hvilken rase er dette?

Hva med en finsk lapphund?
Str: Middels Aktivitetsbehov: Middels Pelslengde: Langhåret Behov for pelsstell: Middels Allergivennlig: Nei Generell omtale:
Finsk lapphund stammer opprinnelig fra Finland der den ble brukt som gjeter av rein for samene. I dag er det en allsidig hund som passer til alle slags aktiviteter. Alt fra agility, lydighet, spor, søk og utstilling til bare å være familiens venn. Dette karaktiserer dens lettlærhet og vennlighet. Rasen er ikke stor her i Norge med gjennomsnittlig 20 registrerte valper de siste 4 år.
Rasestandard:
Noe mindre enn middels stor hund, kraftig bygget i forhold til størrelsen, litt lengre enn mankehøyden. Lang og tett pels, stående eller tippende ører. En finsk lapphund skal være ivrig, modig, rolig, lærevillig. Vennlig og trofast.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-09, 20:40   #29
Nasse
Fartsfantom
 
Nasse sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 2.123
Blogginnlegg: 30
Nasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvilken hund?

Lykken: Det er en boxer. Hunden under (den røde) er min lille boxerjente.

Nasse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-09, 20:44   #30
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvilken hund?

Opprinnelig lagt inn av Nasse, her.

Lykken: Det er en boxer. Hunden under (den røde) er min lille boxerjente.

Veldig nydelig! (selv om jeg egentlig er litt redd de store. :egentlig hundeskrekk

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-09, 20:49   #31
Nasse
Fartsfantom
 
Nasse sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 2.123
Blogginnlegg: 30
Nasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvilken hund?

Opprinnelig lagt inn av Lykken, her.

Veldig nydelig! (selv om jeg egentlig er litt redd de store. :egentlig hundeskrekk

Takk!

De voksne boxere kan nok se litt skumle ut, særlig når de kommer løpende i mot deg. Men de er bare lykkelige og snille. Utrolig menneskekjære.

Nasse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-09, 20:53   #32
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.901
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken hund?

Jeg foreslår en som ikke står på listen; Novia Scotia Duck Tolling Retriever eller Toller som den ofte kalles, nydelig familiehund


Sist redigert av løve70 : 09-11-09 kl 20:55. Årsak: La til bilde
løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-09, 20:54   #33
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvilken hund?

Opprinnelig lagt inn av Nasse, her.

Takk!

De voksne boxere kan nok se litt skumle ut, særlig når de kommer løpende i mot deg. Men de er bare lykkelige og snille. Utrolig menneskekjære.

Ja, mannen min belærer meg hele tiden, så jeg har skjønt at de bare er veldig glade, men vi har en i nærområdet der eieren tror at alle synes det er kult med nærkontakt uansett....dvs holder ikke så stramt som det burde.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-09, 21:11   #34
Nasse
Fartsfantom
 
Nasse sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 2.123
Blogginnlegg: 30
Nasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvilken hund?

Opprinnelig lagt inn av Lykken, her.

Ja, mannen min belærer meg hele tiden, så jeg har skjønt at de bare er veldig glade, men vi har en i nærområdet der eieren tror at alle synes det er kult med nærkontakt uansett....dvs holder ikke så stramt som det burde.

Nei, det er ikke kult. Min er kun 4,5 mnd og jeg prøver å lære henne så godt jeg kan at hun ikke trenger å hilse på alle hun ser til tross for at det er kjempemorsomt. Det er ikke lett, bare så det er sagt.

Nasse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-09, 21:13   #35
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvilken hund?

Opprinnelig lagt inn av Nasse, her.

Nei, det er ikke kult. Min er kun 4,5 mnd og jeg prøver å lære henne så godt jeg kan at hun ikke trenger å hilse på alle hun ser til tross for at det er kjempemorsomt. Det er ikke lett, bare så det er sagt.

Haha, jeg ser jo det, hunden går jo nesten ut av sitt gode skinn for å komme bort til folk.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-09, 21:14   #36
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvilken hund?

Opprinnelig lagt inn av løve70, her.

Jeg foreslår en som ikke står på listen; Novia Scotia Duck Tolling Retriever eller Toller som den ofte kalles, nydelig familiehund

Jeg synes de er superfine, hadde en kamerat med en sånn, og de er så morsomme i all sin iver, lekenhet og nysgjerrighet. Men de krever vel stort aktivitetsnivå?

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-09, 21:19   #37
Ine
rakkarpus
 
Ine sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 8.885
Blogginnlegg: 17
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvilken hund?

Lapphund er fine!

Ine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-09, 08:21   #38
mocci
Retromum
 
mocci sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 1.383
Blogginnlegg: 3
mocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvilken hund?

Jeg slår et slag for Fransk Bulldog - finnes ikke maken!
Her er min koseklump.

mocci er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-09, 08:37   #39
turi
representert
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.172
turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvilken hund?

Mastiff Men det kommer jo mye ann på hva man interesserer seg for.

__________________
Jente -96, gutt -04
turi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-09, 08:48   #40
sindrome
Boler'o?
 
sindrome sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
Innlegg: 6.467
sindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvilken hund?

Opprinnelig lagt inn av Sola, her.

Dachs! Dvergdachs eller kanindachs, ikke Dagligdachs!

Yes! Dachs er den beste hunden!! Stor personlighet, liten innpakning.

__________________
Storesøster '05 og Lillesøstrene '08

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:26.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no