Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Jeg trenger hjelp til å endre en muffinsoppskrift som har for mye sukker i seg, noen?

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-05-09, 11:12   #1
ullmor
... med mjuke pigger...
 
ullmor sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 2.585
ullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt likt
Standard

Jeg trenger hjelp til å endre en muffinsoppskrift som har for mye sukker i seg, noen?

Oppskriften er slik:

2 store egg
3 dl sukker
3 dl lettrømme
3 dl hvetemel
2 ts bakepulver


Jeg vil halvere sukkermengden, gjerne ned til 1 dl sukker, men hvordan skal resten av oppskriften endres da?

Håper på hjelp..

__________________
Vær mer opptatt av hva du får gjort enn hva du ikke får gjort!
ullmor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-09, 11:19   #2
banana
Har ingen tittel
 
banana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 6.946
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Jeg trenger hjelp til å endre en muffinsoppskrift som har for mye sukker i seg, n

Tror jeg hadde bare kjørt resten som før, hvis hovedpoenget er å redusere sukkerinnholdet i hver enkelt muffin? Du får jo litt mindre deig/røre, men so what?

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-09, 11:27   #3
ullmor
... med mjuke pigger...
 
ullmor sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 2.585
ullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt likt
Standard

Sv: Jeg trenger hjelp til å endre en muffinsoppskrift som har for mye sukker i seg, n

banana

Mulig du har rett, hvis det ikke kommer andre forslag skal jeg prøve det senere i dag.

Takk!

__________________
Vær mer opptatt av hva du får gjort enn hva du ikke får gjort!
ullmor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-09, 14:10   #4
Mistral
Fluctuat nec mergitur
 
Mistral sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Paris
Innlegg: 943
Mistral er populærMistral er populærMistral er populærMistral er populærMistral er populær
Standard

Sv: Jeg trenger hjelp til å endre en muffinsoppskrift som har for mye sukker i seg, n

Kan du erstatte sukkeret med kunstig søtstoff (Splenda eller lignende), eller vil du helst unngå slikt?

Mistral er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-09, 14:11   #5
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg trenger hjelp til å endre en muffinsoppskrift som har for mye sukker i seg, n

Jeg hadde bare prøvd å redusere sukkermengden, uten å endre noe annet, og sett hvordan det gikk.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-09, 14:12   #6
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.882
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg trenger hjelp til å endre en muffinsoppskrift som har for mye sukker i seg, n

Jeg har aldri vært særlig opptatt av oppskrifter, så jeg hadde bare kuttet ned på sukkeret uten videre, jeg. Evt økt noe på noe av det andre. Og så hadde jeg brukt sukrin i stedet for sukker.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-09, 14:13   #7
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jeg trenger hjelp til å endre en muffinsoppskrift som har for mye sukker i seg, n

Jeg kutter alltid kraftig ned på sukkeret uten å endre noe som helst. Det funker som bare det.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-09, 18:03   #8
ullmor
... med mjuke pigger...
 
ullmor sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 2.585
ullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt likt
Standard

Sv: Jeg trenger hjelp til å endre en muffinsoppskrift som har for mye sukker i seg, n

Hvis jeg hadde stekt dem litt lengre ville de nok blitt bra.
Jeg reduserte sukkermengden til 1.5 dl gyllen rørsukker, det var helt passelig.
I halve røren puttet jeg hele blåbær og i andre halvdel pepperkakekrydder.


Takk for svar alle sammen!

__________________
Vær mer opptatt av hva du får gjort enn hva du ikke får gjort!
ullmor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-09, 18:08   #9
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg trenger hjelp til å endre en muffinsoppskrift som har for mye sukker i seg, n

Det burde gå bra. Mulig du må redusere veskeinnholdet noe, evt ha i litt mer mel for å få bra konsistens på deigen.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:21.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no