Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Økologisk og diettmat

Lavkarbo - hva har du spist i dag?

Økologisk og diettmat Forum for diskusjoner om og deling av oppskrifter på diettmat og økologisk mat.

Lukket tråd
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-09-09, 20:47   #201
gnuri
Fru Jacobsen
 
gnuri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.791
gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag?

Tusen takk for tips Har moderert meg fra Ketolyse til mer generell lavkarbo, så jeg skal definitivt sjekke ut Maxi Mat.

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

De har iallefall et kjempeutvalg av bønner, frø og linser på MaxiMat på Nordby ved Svinesund. Smakssatte soyanøtter så jeg også. Falafel. Ulike smakssatte cottage cheese, creme fraiche, kesam. Ricotta er superbillig. Spekeskinke, roastbeef, kyllingfilét, bacon og skinke.

Vet ikke om alt dette er ketoselavkarbo, men jeg tror det er innenfor Fedon-lavkarbo.

gnuri er ikke aktiv  
Gammel 28-09-09, 20:52   #202
Benzo
Teller ned
 
Benzo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 12.087
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag?

Hvis du stopper på Nordby, og du tåler sukkefritt, har helsekosten ganske stort utvalg av Russel Stover, definitivt det beste sukkerfrie godteriet. Proteinpulver er også billigere i Sverige.

Benzo er ikke aktiv  
Gammel 28-09-09, 20:53   #203
gnuri
Fru Jacobsen
 
gnuri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.791
gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag?

Russel stover har jeg kjøpt fra netrition, og de er gode, ja Skal sjekke.

Opprinnelig lagt inn av Benzo, her.

Hvis du stopper på Nordby, og du tåler sukkefritt, har helsekosten ganske stort utvalg av Russel Stover, definitivt det beste sukkerfrie godteriet. Proteinpulver er også billigere i Sverige.

gnuri er ikke aktiv  
Gammel 28-09-09, 20:56   #204
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag?

De har barer av et eller annet slag også. Men hvilke husker jeg ikke. Jeg har testet atkinsbar og fedonbar (blærk!), og går glatt forbi den hylla.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv  
Gammel 28-09-09, 21:03   #205
gnuri
Fru Jacobsen
 
gnuri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.791
gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag?

Jeg er en (av de få?) som liker Atkins-barene. I allefall den med hasselnøtter.
Vet du hva de koster i Sverige ? De er jo svindyre her..

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

De har barer av et eller annet slag også. Men hvilke husker jeg ikke. Jeg har testet atkinsbar og fedonbar (blærk!), og går glatt forbi den hylla.

gnuri er ikke aktiv  
Gammel 28-09-09, 21:05   #206
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag?

Nei, jeg aner ikke hva de koster.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv  
Gammel 28-09-09, 22:26   #207
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag?

Jeg liker Atkinsbar, men er ikke spesielt glad i dem som selges i butikkene her til lands.
Atkins endulge som smaker identisk med Bounty er nydelig. Peanøttsjokoladen som smaker Snickers er også kjempegod. Det samme gjelder også noen av daybreak barene.

Jeg skjønner ikke hvorfor de ikke får de beste inn på det norske markedet.


Her er min dagsmeny for i dag:

Frokost:
Omelett med ost og tomat

Lunsj: 1 Rugsprø med mye ost og litt skinke

Middag: Pølser, tomatsaus og lavkarbopasta

Noen peanøtter
En atkinsbar

Kvelds:
Ostesmørbrød med bacon, laget av fedonbrød

Guava er ikke aktiv  
Gammel 28-09-09, 22:29   #208
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag?

Hvor kjøper du de nevnte barene Hatti?

Et spørsmål. Er det noen av dere som har bakt fedonbrød? Min mann, som jeg anser som en habil baker, fikser ikke den biffen. De blir ganske flate og ganske rå. Har prøvd to eller tre ulike fedonoppskrifter så vidt jeg husker.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv  
Gammel 28-09-09, 22:30   #209
gnuri
Fru Jacobsen
 
gnuri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.791
gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag?

irma-du får de barene på netrition.com i allefall. De er treige å sende, men det kommer etterhvert

gnuri er ikke aktiv  
Gammel 28-09-09, 22:31   #210
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag?

Jeg har ikke bakt fedonbrød. Jeg bruker sjeldent brød, men har oppskivet Fedon Afroditebrød i fryseren.

Irma.. Jeg bestiller på www.netrition.com Selv om jeg må betale en del porto blir det billigere enn å kjøpe i butikkene her.

Guava er ikke aktiv  
Gammel 28-09-09, 22:32   #211
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag?

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Hvor kjøper du de nevnte barene Hatti?

Et spørsmål. Er det noen av dere som har bakt fedonbrød? Min mann, som jeg anser som en habil baker, fikser ikke den biffen. De blir ganske flate og ganske rå. Har prøvd to eller tre ulike fedonoppskrifter så vidt jeg husker.

Jeg har prøvd noen ganger og får dem heller aldri til. De smaker grusomt og blir helt feil uansett hva man gjør. Og de i butikken er jo kjempegode så det er synd.

 
Gammel 28-09-09, 22:33   #212
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag?

Er det andre ting dere bestiller på den nettsiden?

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv  
Gammel 28-09-09, 22:35   #213
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag?

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Er det andre ting dere bestiller på den nettsiden?

Jeg bestiller lavkarbopasta der og har også bestilt proteinshakepulver uten karber. Det er ikke lurt å bestille veldig tunge ting. Da blir det fort dyrt i porto. Selv om portoen blir dyr så tror jeg stort sett det lønner seg å bestille herfra sammenlignet med å kjøpe tilsvarende i norske butikker.

Guava er ikke aktiv  
Gammel 28-09-09, 22:47   #214
Mirasol
En Som Trener
 
Mirasol sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 6.158
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag?

Kan anbefale Atkins endulge caramel nut chew, det er akkurat som snickers det! Bare ikke lurt å spise flere enn to, selv om man har kosedag. :Promp:

Netrition er treige til å sende ja. Finnes mye godt på ebay.com også, og de jeg har handlet fra der har sendt raskere.. Problemet er bare at mannen også har oppdaget disse, selv om han ikke spiser lavkarbo, så nå blir det dyrt i lengden, for det blir så fort tomt!

Idag har jeg spist:
Frokost: Eggerøre av ca 2 egg og fløte, 5 skiver bacon
Lunsj: Isbergsalat, agurk, paprika, fetaost, skinke, rømmedressing. Rester fra lørdagens wok med svinefilet.
Mellom: En håndfull nøtter
Middag: hjemmelagde kjøttkaker m/løk, stekt champignon og løk, smørdampet blomkål/brokkoli/vårløk og peppersaus
Kvelds: Litt rester etter middagen (minus champignon og løk og peppersaus)

__________________
Storebror-02, Mellomsøster-05, Lillesøster-08
Mirasol er ikke aktiv  
Gammel 29-09-09, 07:56   #215
Benzo
Teller ned
 
Benzo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 12.087
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag?

Jeg skal til USA i april neste år, spørs om ikke jeg må ha med en egen koffert til lavkarboshopping.

Benzo er ikke aktiv  
Gammel 29-09-09, 08:18   #216
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.216
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag?

I går var det to kokte egg til frokost, salat med diverse salater, tomat, agurk, tunfisk og cottage cheese til lunsj, tacosalat til middag.

Det beste av alt? To uker med dette, jeg føler meg fantastisk, er aldri utsultet (selv om det er viktig på meg å trene opp det å kjenner forskjellen på sulten og mett) og har gått ned 2 kg!

__________________
2006 - 2012 - 2012
Palmen er ikke aktiv  
Gammel 29-09-09, 12:12   #217
gnuri
Fru Jacobsen
 
gnuri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.791
gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag?

Jeg vet at det er mange som kjøper mama Lupe`s low carb Tortillas, men jeg har ikke prøvd de, altså.

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Er det andre ting dere bestiller på den nettsiden?

gnuri er ikke aktiv  
Gammel 29-09-09, 13:01   #218
Benzo
Teller ned
 
Benzo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 12.087
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag?

Opprinnelig lagt inn av gnuri, her.

Jeg vet at det er mange som kjøper mama Lupe`s low carb Tortillas, men jeg har ikke prøvd de, altså.

De har jeg bestilt fra Danmark, veldig gode.

Benzo er ikke aktiv  
Gammel 29-09-09, 13:08   #219
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag?

Frokost: Eggerøre av 1 1/2 egg + stekte champignoner. Spekeskinke og cherrytomater.
Lunsj: Havregrøt av store gryn m/kanel, cottagecheese, og 1 drøy ts eplesyltetøy.

Til lunsj eksperimenterte jeg litt i dag. Jeg synes ikke havregrøten med store gryn blir så bra i microen. Jeg kjørte derfor grynene i foodprocessor, det samme med cottagecheesen. Grøten ble veldig bra!

Jeg har noen utfordringer i forhold til lavkarbo. Jeg blir dårlig i magen av egg (har tålt egg dårlig etter galleoperasjon). I dag ble jeg også skikkelig kvalm etter frokost. Jeg blir litt nedtrykt av det, ettersom jeg har en opplevelse av at egg er veldig viktig i lavkarbokosthold. Jeg tåler heller ikke ting med mye fett særlig godt. Cottage cheese er også pføy. :sær: Blandet i havregrøt går det greit.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008

Sist redigert av Irma : 29-09-09 kl 13:15.
Irma er ikke aktiv  
Gammel 29-09-09, 13:34   #220
gnuri
Fru Jacobsen
 
gnuri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.791
gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag?

Frokost: Havregrøt med cc og litt bringebær
mm. 3 osteruller med fårepølse
lunsj: rester fra gåsdagens middag, pluss en Russel Stover bar
mm en neve mandler
middag: kjøttsaus og salat (de andre spiste også spagetti)
En kopp kaffe med fløte


Sist redigert av gnuri : 29-09-09 kl 23:26.
gnuri er ikke aktiv  
Lukket tråd

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:11.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no