Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Signy Fardal om hva vi kan lære av Elle

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-11-11, 13:40   #41
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.939
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Signy Fardal om hva vi kan lære av Elle

Nå, ja. Lenger ned i artikkelen:

Sitat:

- Mange på Twitter mener det de ser er et prakteksempel på dårlig mediehåndtering fra din side, hva sier du til det?

- Jeg er enig. Det er en studie i dårlig mediehåndtering, og jeg vet at dette klippet har blitt brukt i medieopplæringskurs. Jeg dummet meg ut, innrømmer Fardal.

Jeg synes hun håndterer kritikken ganske bra, jeg da. Jeg har ikke sett klippet, men antar at det er nokså pinlig. Jeg skjønner ikke helt hvorfor hun skulle ha tatt kritikken (som gikk ut på at hun er det mest uintelligente mennesket i verden) noe mer innpå seg enn dette?

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-11, 13:46   #42
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.952
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Signy Fardal om hva vi kan lære av Elle

Jeg så bare klippet og er enig med Fardal om at det er en studie i dårlig mediehåndtering. Det må være skrekkelig pinlig å se det i ettertid.

Det er faktisk lov til å lage et blad som bare handler om mote. Det er helt greit. Men da bør man ikke påstå at man kan lære så mye annet enn mote ved å lese bladet. Det er vel også det hun innser, og da hadde det kanskje vært best å si akkurat det.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-11, 13:48   #43
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.333
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Signy Fardal om hva vi kan lære av Elle

Opprinnelig lagt inn av Kanina, her.

Jeg synes hun håndterer kritikken ganske bra, jeg da.

Synes du? For meg er det ikke særlig "flinkt" å legge seg flat etter en blemme så stor som den førstnevnte - det er en selvfølge. Og dessuten legger hun seg jo ikke engang flat, hun prøver på en litt småpinlig måte å parere deler av kritikken.

Huff.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-11, 13:49   #44
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.477
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Signy Fardal om hva vi kan lære av Elle

Jeg skjønner på en måte at hun reagerte slik i den settingen, at hun lot en journalist følge seg rundt i to døgn. Det er en ting å opptre skikkelig i et intervju og noe annet å kontrollere seg totalt i 48 timer. Men selvfølgelig burde hun ha lagt seg flat - det hadde uten tvil vært lurt.

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-11, 13:52   #45
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.939
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Signy Fardal om hva vi kan lære av Elle

Opprinnelig lagt inn av Madicken, her.

Synes du? For meg er det ikke særlig "flinkt" å legge seg flat etter en blemme så stor som den førstnevnte - det er en selvfølge. Og dessuten legger hun seg jo ikke engang flat, hun prøver på en litt småpinlig måte å parere deler av kritikken.

Huff.

Ja, hva mer skulle hun gjort? Hun gjorde en blemme. Det var mest flaut for henne selv. Hun har ikke startet tredje verdenskrig eller forårsaket sykdom og død. (Altså, med forbehold om at jeg ikke har sett klippet, altså. Så lenge hun ikke har sagt noe krenkende om noen, bare oversolgt konseptet "dameblad". Hvis hun var voldelig mot reporteren sa hun kanskje unndkyld den gangen, for fem år siden?) Og jeg skjønner godt at hun ikke tar kritikk som går ut på at hun er den mest uintelligente i verden, på alvor. Hvorfor skulle hun det? Og hvem har hun et ansvar overfor?

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-11, 13:56   #46
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.939
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Signy Fardal om hva vi kan lære av Elle

Ha ha, jeg har sett klippet, uten lyd. OK, hun var ikke voldelig. Hun dyttet bladet mot kamera, men tvilsomt om det var for å skade kameramannen eller for å avbryte filmingen. Dessuten, hun har da lagt seg flat, og sagt at det var feil det hun sa/gjorde, hvordan legger man seg egentlig flat etter å ha dummet seg skikkelig ut, egentlig? Reaksjonen hun gir nå, er jo på hvordan hun takler noe som var flaut for fem år siden.

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-11, 14:03   #47
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.333
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Signy Fardal om hva vi kan lære av Elle

Opprinnelig lagt inn av Kanina, her.

Dessuten, hun har da lagt seg flat, ...

Jeg synes som ikke at uttalelsen om at "- Hadde kritikken vært viktig og kommet fra viktige mennesker, ville jeg selvfølgelig tatt det inn over meg." var særlig flat.

Men for all del, jeg synes ikke dette er en stor og viktig sak - den betyr vel omtrent like mye for meg som bladet Elle.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-11, 14:08   #48
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.939
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Signy Fardal om hva vi kan lære av Elle

Opprinnelig lagt inn av Madicken, her.

Jeg synes som ikke at uttalelsen om at "- Hadde kritikken vært viktig og kommet fra viktige mennesker, ville jeg selvfølgelig tatt det inn over meg." var særlig flat.

Men for all del, jeg synes ikke dette er en stor og viktig sak - den betyr vel omtrent like mye for meg som bladet Elle.

Hun sier også at hun ser at hun ser helt koko ut, og at det er en studie i dårlig mediehåndtering, og at hun er flau over det. Jeg tolket det med "viktige folk" og "viktig kritikk" som rettet mot mannen som sendte henne en mail for å si hvor dum han syntes hun var. Hvor seriøst forventes det at man tar slik kritikk, egentlig? Det blir litt som at jeg ikke tar kommentarer i kommentarfeltene i VG og Dagbladet innover meg. Eller at jeg sier til datteren min at hun ikke skal la slemme kommentarer fra medelever gå innpå henne. Å si at noen er superuintelligente fordi de har sagt noe dumt på TV, er ikke akkurat en legitim kritikk, det er (et forsøk på) mobbing.

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-11, 14:19   #49
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.333
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Signy Fardal om hva vi kan lære av Elle

Opprinnelig lagt inn av Kanina, her.

Jeg tolket det med "viktige folk" og "viktig kritikk" som rettet mot mannen som sendte henne en mail for å si hvor dum han syntes hun var.

Mulig det, og mulig at mitt syn på- og tolkning av Fardals uttalelser ennå bærer preg av inntrykket jeg sitter igjen med etter at jeg så det første innslaget. I så fall får Fardal ha meg unnskyldt.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-11, 14:23   #50
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.939
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Signy Fardal om hva vi kan lære av Elle

Opprinnelig lagt inn av Madicken, her.

Mulig det, og mulig at mitt syn på- og tolkning av Fardals uttalelser ennå bærer preg av inntrykket jeg sitter igjen med etter at jeg så det første innslaget. I så fall får Fardal ha meg unnskyldt.

Hun trenger sikkert ikke noen unnskyldning. Hun sier jo selv at hun bare trekker på skuldrene.

Jeg bryr meg jo ikke det spøtt om Signy Fardal selv, jeg bare hang meg opp i det prinsipielle. Og du har sikkert rett, for jeg hadde jo ikke sett klippet, og reagerte på en helt annen måte enn deg. Jeg syntes det hørtes ut som at hun tok til seg berettiget kritikk (fra medierådgivere), og har forståelse for at kommentarer om hennes intelligens er irrelevante og dessuten lite konstruktive.

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:14.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no