Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Vekker du ungene dine om morgenen?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-12-12, 22:51   #101
Marit K
Carve canem
 
Marit K sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
Innlegg: 6.446
Marit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vekker du ungene dine om morgenen?

Det der er en ukjent problemstilling i feriene, for våre sover svært sjelden lengre enn til 08, så de får sove så lenge de vil. På hverdagene må de vekkes, begge to.

__________________
I et moderne massesamfunn burde det være like selvfølgelig å lese for sine barn
som det er å pusse tennene deres -Jostein Gaarder

06, 07, og 12.
Marit K er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-12, 22:51   #102
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.106
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vekker du ungene dine om morgenen?

De er 9 og 11 og våkner stort sett rundt 10 når de har fri, og sover sjelden før 23-24.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-12, 22:57   #103
Lykketrollet
Jeg ble frisk!!
 
Lykketrollet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.481
Lykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Vekker du ungene dine om morgenen?

Jeg elsker å sove på morgenen, så her vekkes de ikke.
De våkner mellom 8 og 10. Denne uken har den stort sett vært 0930-10.
Nyter late morgener. De legger seg i 20tiden likevel, sovner mellom 21 og 22.
(Lillebror dropper dagluren og sovner fint kl 19.)

I hverdagen må jeg vekke dem.

__________________
Fire skatter født 05, 07, 11 og 16.

Lykketrollet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-12, 23:27   #104
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.589
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vekker du ungene dine om morgenen?

Yngste våkner først hver morgen. Eldste vekkes ved frokost i 10-10.30-tiden. Vi har alltid felles helge- og feriefrokost hos oss, så da vekkes alle som ikke har våknet av seg selv. Jeg hadde ikke latt tiåringen sove til midt på dagen tror jeg. Iallefall ikke hver eneste dag.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-12, 23:31   #105
Luvi
En anelse distre
 
Luvi sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.440
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Sv: Vekker du ungene dine om morgenen?

Nå er vesla her bare 4, men det lengste hun har sovet i ferien har vært til litt over kl 09. Da har det gjerne vært fordi hun ikke har sovnet før sent kvelden før og dermed sovet urolig og vært våken en stund midt på natten i tillegg. Ingen "luksus" med soving lenge her med andre ord. Skulle noen ganger ønske hun sov lengre om morgenen, men jeg er vel bare glad til når barnehagen starter igjen og vi må tidligere opp.

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-12, 23:34   #106
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vekker du ungene dine om morgenen?

Vi vekker, både toåring og tenåringer. Og voksentid. Det er tenåringene som gnur meg mest og lager et behov for voksentid.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-12, 23:45   #107
Libra
Bør lage seg en tittel selv
 
Libra sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.507
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vekker du ungene dine om morgenen?

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Dere som er avhengige av voksentid på kvelden, hvordan tenker dere å løse dette når barna blir større?

Innser at voksentid er noe man får før kl 1200 i helgene.

Jeg har behov for "ikkemammatid". Sikkert det dere kaller voksentid. Det er tid hvor jeg ikke trenger renke eller passe på noe som helst. Denne tiden opplever jeg først når han er i seng på kveldene på hverdager, eller før han vekkes i helgene.

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-12, 01:30   #108
Dronningen
Pauset
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 12.595
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Vekker du ungene dine om morgenen?

Ja, for vi sover lengre enn dem. De står vel opp i 9-10 tida uansett.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-12, 01:34   #109
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.927
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vekker du ungene dine om morgenen?

Nei, vi kan ikke det - selv ikke i ferier. Så her må de vekkes. Nå er vi en gjeng med utpregede B-mennesker, så det er kanskje ikke så rart. Jeg pleier å være flinkere enn min bedre halvdel med dette, så idag når jeg stod opp halv 12 så lå fortsatt mellomste å sov - det selv etter vekking i 10-11-tiden.

I helgene må spesielt mellomste opp å stå seneste kl 9, hvis ikke så blir det sen kveld på ham.

Jeg synes det er leit at vi må passe på å vekke de, at de ikke selv kan få sove så lenge de vil, men da blir de umiddelbart veeeldig skakkjørte i rutinen, og vel, det kan gå greit til en viss grad i lengre ferier, men helgene er big no-no.

Barna er 8 og 10 år gamle, og har alltid vært sånn.

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-12, 01:37   #110
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vekker du ungene dine om morgenen?

Opprinnelig lagt inn av mosol, her.

Jeg tenker at behovet for voksentid/alenetid har man kanskje mest når barna er små og dagtiden er intens og oppmerksomhetskrevende. (Sa hun desperat.) Jeg synes i alle fall at helgene, og dermed julen, er slitsom samtidig som den er hyggelig. Med tre små blir det lite tid til meg selv i løpet av dagen, så jeg trenger kveldstimene mine.

Samme her. Føler omtrent at ungene spiser meg opp (den ene gjør faktisk det og, haha) nå i ferien. Jeg har null niks alenetid bortsett fra de få timene mellom deres og min leggetid. Det hender minste har show da også, så noen dager er det unger 24-7.

Så, våre legges til omtrent normal tid og står opp av seg selv mellom 6 og 8.

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-12, 01:42   #111
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.927
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vekker du ungene dine om morgenen?

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Dere som er avhengige av voksentid på kvelden, hvordan tenker dere å løse dette når barna blir større?

Det løser seg jo egentlig selv. Deler av tiden gjør vi jo ting sammen, men så ønsker de å pusle med sitt. Fredager og lørdager er f.eks. de kule dagene å legge seg her i huset, for da får de ha med seg nettbrettene på sengen å se film, spille etc. Da legger de seg kl 21, og så slår vi av lyset sånn litt når det passer, men rundt kl 23 er vanlig. Da har vi gjerne sett en film selv. Men det er egentlig ikke noe problem. Vi har to stuer, så kamp om tv er heller ikke noe problem ( i de tilfellene vi ikke ser det samme da).

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-12, 12:37   #112
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.052
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vekker du ungene dine om morgenen?

Jeg tror vi er langt unna at det blir aktuelt. Det vil si, jeg har vekket vesla en gang for å rekke barnehagen, da trodde jeg minst hun hadde feber eller noe, men neida. Nå i julen har hun sovet litt lenger noen morgener, men det er fordi hun er sjuk og gjerne våken en god stund på natten. Vi snakker uansett maks 8-8.30 så klart, hun er bare halvannet. Vi har ikke endret på leggetid i julen, ser ikke hensikten for så små barn.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-12, 15:51   #113
Serafin
Bør lage seg en tittel selv
 
Serafin sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 9.272
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vekker du ungene dine om morgenen?

Nå når det er ferie vekker jeg de ikke nei.
Men Storebror slo rekorden i dag og sov til 09.30, og det har aldri skjedd før. Lengste lillesøster har sovet i jula er 08.30.

__________________
--
Bonusgutten 06
Storebror 07
Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-12, 15:54   #114
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.854
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vekker du ungene dine om morgenen?

Hos oss er det jeg som må vekkes. Ungene har til dags dato aldri sovet lenger enn til ni, og det er jo bare deilig.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:23.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no