Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Stereotyp reklamefilm

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-11-16, 23:35   #1
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Stereotyp reklamefilm

Jeg innrømmer at jeg fniste litt av Doc sin reklamefilm "Manflu" første gang jeg så den, men i ettertid så tenker jeg - er den grei? Den er jo ikke det. Hadde kvinner fått en såpass stereotyp reklamefilm hadde det skapt overskrifter - tror jeg.

Hva tenker dere? Er den innafor? Filmen fordrer lyd!
Og beklager at jeg ikke får lagt den inn skikkelig, men jeg fant den ikke på YouTube.

https://vimeo.com/152268611

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>

Sist redigert av Fløyel : 07-11-16 kl 23:41.
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-16, 13:53   #2
Libra
Bør lage seg en tittel selv
 
Libra sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.507
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Stereotyp reklamefilm

Jeg skjønner ikke hvorfor de må gjøre det til en manflu greie. Hadde den ikke vært like eller mer aktuell med begge kjønn? Jeg liker ikke denne type stereotyp fremstilling og jeg blir like oppgitt og provosert uavhengig av hvilket kjønn det går ut over.

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-16, 14:33   #3
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.473
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Stereotyp reklamefilm

Jeg er sikker på at om den hadde vært vinklet mot en stereotyp kvinneting hadde det blitt mye mer bråk rundt den enn det som har vært. Jeg synes ikke den er festlig og er overrasket over at den ble godkjent.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-16, 16:09   #4
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.359
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Stereotyp reklamefilm

Opprinnelig lagt inn av Libra, her.

Jeg skjønner ikke hvorfor de må gjøre det til en manflu greie. Hadde den ikke vært like eller mer aktuell med begge kjønn?

Ja, det er ingen grunn til at ikke denne kunne hatt både stakkarslige menn og kvinner.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:04.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no