Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > HPs vevstove

Et par tekniske spørsmål vedr laptop

HPs vevstove Forum for datasnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-01-11, 12:23   #1
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
 
Angelique sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.805
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Et par tekniske spørsmål vedr laptop

Som ikke er min. Dette er ikke akkurat faget mitt heller.
Samboeren til m in datter har lånt en laptop av en pols kollega. Språket er på polsk, men det som er det største problemet er at han har kommet borti noen taster så tastaturet er låst.

Hvordan låser man opp dett eigjen?
Husker ikke i min feberhjerne i dag.

Og kan man endre språket eller må man reinstallere windows?

__________________
Angelique
Angelique er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-11, 12:40   #2
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Et par tekniske spørsmål vedr laptop

shift+alt+delete?

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-11, 14:49   #3
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
 
Angelique sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.805
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Sv: Et par tekniske spørsmål vedr laptop

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

shift+alt+delete?

Datteren min prøvde, men det funket ikke. Men takk for tips.

__________________
Angelique
Angelique er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-11, 21:38   #4
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Et par tekniske spørsmål vedr laptop

Gjør meldingen du får på skjermen når den er låst gjennom Google Trans?

__________________
"I've got nothing against God. It's his fan club I can't stand"
[J-2003 - G-2005 - J-2008]
mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-11, 22:18   #5
Carrie
-
 
Carrie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 839
Carrie er populærCarrie er populærCarrie er populærCarrie er populær
Standard

Sv: Et par tekniske spørsmål vedr laptop

For å endre input language:

Hurtigtaster for å skifte mellom språk er: left ALT + shift på min maskin. Nederst til høyre på taskbar finnes det muligens en kode for aktivt språk (normalt NO), trykker du på den skal du kunne velge mellom de som er satt til default.

Eller via contol panel, regional settings

Carrie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-11, 22:27   #6
Lille meg
ihuga feminist
 
Lille meg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6.206
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: Et par tekniske spørsmål vedr laptop

Restarte! Det er det man gjør på Windows når ting ikke funker.

Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-11, 22:54   #7
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Et par tekniske spørsmål vedr laptop

Når jeg tenker meg om er det vel ctrl+shift+alt+delete. Det er i alle fall sånn man låser opp maskinene på jobb.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-11, 23:06   #8
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.973
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Et par tekniske spørsmål vedr laptop

Ctr+alt+delete og ofte et passord.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-11, 23:54   #9
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Et par tekniske spørsmål vedr laptop

Opprinnelig lagt inn av Avatar, her.

Ctr+alt+delete og ofte et passord.

Ja kanskje det var sånn det var.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-11, 23:54   #10
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Et par tekniske spørsmål vedr laptop

Opprinnelig lagt inn av Lille meg, her.

Restarte! Det er det man gjør på Windows når ting ikke funker.

Da får man også opp låsen ja.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-11, 20:59   #11
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.973
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Et par tekniske spørsmål vedr laptop

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Da får man også opp låsen ja.


Det gjør ikke jeg. Låsen går ikke opp før jeg låser den opp.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-11, 22:16   #12
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
 
Angelique sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.805
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Sv: Et par tekniske spørsmål vedr laptop

Pc er på og åpen, kan åpne internett og klikke på ikoner etc feks. Men man får ikke brukt tastaturet.

__________________
Angelique
Angelique er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-11, 23:26   #13
Lille meg
ihuga feminist
 
Lille meg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6.206
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: Et par tekniske spørsmål vedr laptop

Opprinnelig lagt inn av Angelique, her.

Pc er på og åpen, kan åpne internett og klikke på ikoner etc feks. Men man får ikke brukt tastaturet.

Det høres ut som om det er noe tull med tastaturet. Har du prøvd en restart? (Jeg vet at enkelte Acer-laptoper kan oppleve tastaturtrøbbel hvis de ikke er tilkoblet strøm, altså at maskinen er på batteri.) Hvis det er forsøkt, virker det som om dette er noe som er vanskelig å fikse.

Jeg ville testet et eksternt tastatur, jeg. Sånn for "gøy".

__________________
FrP-velgere. Den beste grunnen til å avskaffe allmenn stemmerett.
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:53.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no