Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > HPs vevstove

Jeg har fått iPad, og vil ha tips!

HPs vevstove Forum for datasnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-01-11, 11:05   #1
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.832
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har fått iPad, og vil ha tips!

I går kom kollegaen min med det han kaller en gladpakke, denne gangen inneholdende en splitter ny iPad. For å være helt ærlig har jeg en liten perler-for-svin-følelse nå, da jeg er for lite interessert i duppeditter til å være henrykt. Jeg er jo gammel til sinns, og greier ikke helt å se anvendelsen av slike nyvinninger. Det er da mye bedre å lese pocketbøker på toget, er det ikke? Lettere er de også, for iPaden veier 714 gram. (Vi hadde gjettekonkurranse på kontoret. )

Jeg kommer til å bruke den en del i jobbsammenheng etter hvert, men hvilken annet nytte har denne innretningen? Hva ville du ha brukt en iPad til?

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-11, 11:07   #2
Bille
Sånn passe sane
 
Bille sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.933
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Jeg har fått iPad, og vil ha tips!

Har en haug med tips, men de må jeg ta senere. Måtte bare raskt innom og si at det bare er å begynne å elske den med en gang! Heldiggris!

__________________
07, 09, 13
Bille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-11, 11:12   #3
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.221
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg har fått iPad, og vil ha tips!

Jeg bruker den til jobbting, surfing, lesing og som billedramme. Barna ser filmer på den (last ned VLC app), og spiller og tegner (Angry Birds, Dora, Smurf, Drawing Pad) slik at mor kan drikke kaffe i fred på kafé.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-11, 11:17   #4
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.832
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg har fått iPad, og vil ha tips!

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Barna ser filmer på den (last ned VLC app), og spiller og tegner (Angry Birds, Dora, Smurf, Drawing Pad) slik at mor kan drikke kaffe i fred på kafé.

Aha, der øyner jeg et bruksområde! På den annen side vil de sikkert bare begynne å slåss.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-11, 11:20   #5
Tuneland
grand multipara
 
Tuneland sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 2.740
Tuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt likt
Standard

Sv: Jeg har fått iPad, og vil ha tips!

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Aha, der øyner jeg et bruksområde! På den annen side vil de sikkert bare begynne å slåss.

Bare ha dette i bakhodet når de spiller smurfespill da.
http://img.nrk.no/nyheter/distrikt/n...elag/1.7451353

__________________
~Tuneland~
Mamma til fem flotte fyrer f 92, 02, 04, 05 og 08.
Tuneland er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-11, 11:22   #6
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.832
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg har fått iPad, og vil ha tips!

Opprinnelig lagt inn av Tuneland, her.

Bare ha dette i bakhodet når de spiller smurfespill da.
http://img.nrk.no/nyheter/distrikt/n...elag/1.7451353

Tenkte jeg det ikke! Dette er bare lureri! :skingrestemme:

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-11, 11:34   #7
Tangina
godtemonster
 
Tangina sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.359
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Jeg har fått iPad, og vil ha tips!

Jeg elsker min iPad og oppdager stadig nye bruksområder. Nå har ikke jeg laptop, så jeg bruker nok iPaden til en del av det jeg ville brukt en laptop til, men jeg kan ikke skjønne annet enn at iPaden egner seg enda bedre til en del ting: for eksempel sofasurfing, til møtebruk (skrive notater, sjekk ting på nett, mm), lese nettaviser og slikt.

Jeg har også så vidt begynt å teste ut hvordan det er å jobbe med tekster på iPaden i faglig sammenheng (dvs. lese andres tekster, ikke skrive egne), og jeg er foreløpig positivt overrasket. Jeg var skeptisk til om notat- og markeringsfunksjonene ville dekke behovet man har når man skal jobbe ordentlig med en tekst, men iAnnotate som man kan kjøpe fra Appstore fungerer overraskende bra det lille jeg har prøvd.

Barna elsker den også. Jeg har lastet ned noen spill og leker som er svært populære (så populære at jeg har måttet bli ganske streng på tilgangsmulighetene ). SoundTouch med bilder og lyder av ymse dyr og lignende er for eksempel sikkert moro for din yngste. Jeg har også, med litt styr, fått overført et par filmer som har vært kjekke å ha ved flere anledninger.

Det er moro å bruke Google Earth på iPaden. Det gir en artig effekt når man kan dreie rundt på bildene med fingrene. Men det er kanskje ikke spesielt nyttig.

Jeg tegnet et abonnement på e-utgaven av Afteneposten i håp om å få lest litt mer avis, men der burde jeg ha sjekket litt mer først. iPad bruker jo ikke Flash, og dermed må jeg først laste ned avisa i pdf på mac/pc for så å overføre den til iTunes eller DropBox og så laste den ned til iPaden. Litt styrete.

__________________
Gutta -04 og -07
Tangina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-11, 11:43   #8
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.221
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg har fått iPad, og vil ha tips!

Det med smurfespillet var jo litt kleint, jeg har gitt klar beskjed om at kjøp er forbudt, men jeg var jo sikker på at det trengtes passord. Nå har jeg sperret in-apps purchases.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-11, 11:59   #9
Dronningen
Pauset
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 12.595
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Jeg har fått iPad, og vil ha tips!

Jeg bruker den mest nå mot exchangeserveren på jobb, og får alt av mail/kalender-funksjoner opp der. For meg som relativt ofte ikke er på kontoret, er den helt super der. Må ikke logge på en gang, da alt kommer direkte opp. Har altså alle avtaler der. Ellers bruker jeg den til småsurfing, chatting, og barna spiller på den (spesielt Angry birds season versjonen), har lagt inn en imdb-app, som gjør at raskt slår opp filmer vi vurderer å se, og den funker fint som alternativ til pc i sofaen eller på senga.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-11, 12:00   #10
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.832
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg har fått iPad, og vil ha tips!

Men det går vel veldig treigt å skrive på den? Jeg har virkelig ikke tålmodighet med det.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-11, 12:01   #11
Dronningen
Pauset
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 12.595
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Jeg har fått iPad, og vil ha tips!

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Men det går vel veldig treigt å skrive på den? Jeg har virkelig ikke tålmodighet med det.

Raskere enn på mobil i alle fall. Jeg synes det går helt fint når man tenker at det ikke er et direkte pc-substitutt. Det er det det er, og øvelse gjør jo mester.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-11, 12:02   #12
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.832
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg har fått iPad, og vil ha tips!

Opprinnelig lagt inn av Dronningen, her.

Raskere enn på mobil i alle fall.

Det tror jeg ikke. :har 5-6 år gammel mobil og skriver med lynets hastighet:

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-11, 12:26   #13
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.848
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg har fått iPad, og vil ha tips!

Jeg bruker min til alle surfing hjemme. Jeg bruker den også på jobb, til å skrive møtereferater på. Det går nesten like fort å skrive på iPad som på laptop, synes jeg. Eneste ulempen er at jeg skriver en del mer tastefeil.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-11, 13:12   #14
Tangina
godtemonster
 
Tangina sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.359
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Jeg har fått iPad, og vil ha tips!

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Det går nesten like fort å skrive på iPad som på laptop, synes jeg.

Det synes jeg og.

__________________
Gutta -04 og -07
Tangina er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:27.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no