Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Per Sandberg: AP har spilt offer etter 22. juli

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-11-11, 14:48   #1
vestlandsfanden
Superaktiv
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 441
vestlandsfanden er populærvestlandsfanden er populærvestlandsfanden er populær
Standard

Per Sandberg: AP har spilt offer etter 22. juli

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/o...artid=10040356

Den mannen slutter aldri å overraske. Hvem spilte offer like etter 22. juli? Frp kanskje?

vestlandsfanden er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-11, 15:05   #2
Bloppy
Det kommer seg
 
Bloppy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Innlegg: 8.697
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Per Sandberg: AP har spilt offer etter 22. juli

Det der har jeg hørt på radioen. Og han beklager i ettertid at de følte det sånn, og måten han ordla seg på. Ehh.. Det kunne IKKE misforstås altså.

__________________
Snuppa 98
Poden 05
Bloppy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-11, 15:05   #3
Darth
En, av to-tre
 
Darth sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 5.083
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Sv: Per Sandberg: AP har spilt offer etter 22. juli

Per Sandberg er en tufs.

Darth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-11, 15:09   #4
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Per Sandberg: AP har spilt offer etter 22. juli

Politikere som beklager noe er alltid så festlige å høre på. De beklager aldri at de har sagt eller gjort noe dumt. De beklager at andre har oppfattet det slik.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-11, 15:15   #5
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.783
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Per Sandberg: AP har spilt offer etter 22. juli

Man skal visst høre mye, ja.

__________________
02 10
Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-11, 15:18   #6
Pappalille
Tøff
 
Pappalille sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 4.977
Blogginnlegg: 55
Pappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt av
Standard

Sv: Per Sandberg: AP har spilt offer etter 22. juli

Jaja ... Hva skal man si?

__________________
This isn't life in the fast lane, it's life in the oncoming traffic.

Terry Pratchett
Pappalille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-11, 15:23   #7
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.850
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Per Sandberg: AP har spilt offer etter 22. juli

Jeg leste det før i dag.
Burde ikke bli så sjokkert men blir det likevel.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-11, 15:25   #8
tiddelibom
Lille tyrann
 
tiddelibom sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.137
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Per Sandberg: AP har spilt offer etter 22. juli

Noen politikere skulle blitt beskyttet mot seg selv.

__________________
Tiddelibom med en liten (-06) og en stor (-02)

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-11, 15:27   #9
Rabbit
Langøret
 
Rabbit sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: I byen..
Innlegg: 3.461
Rabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt likt
Standard

Sv: Per Sandberg: AP har spilt offer etter 22. juli

Opprinnelig lagt inn av tiddelibom, her.

Noen politikere skulle blitt beskyttet mot seg selv.

Det er jeg enig med deg i,gitt. Det Per Sandberg sa idag,var litt i overkant.

Rabbit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-11, 15:30   #10
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Per Sandberg: AP har spilt offer etter 22. juli

Han beklager da.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-11, 15:31   #11
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Per Sandberg: AP har spilt offer etter 22. juli

Og Hagen er sur fordi han ikke fikk bli med i Nobelkomiteen. Og jeg? Jeg ler på femte egnet av Knut Nærum: ingen vet hvor Hagen hopper.

  Svar med sitat
Gammel 23-11-11, 15:35   #12
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.059
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Per Sandberg: AP har spilt offer etter 22. juli

Jeg blir ikke sjokkert, men jeg blir kvalm og forbanna. Idiot.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-11, 15:35   #13
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Per Sandberg: AP har spilt offer etter 22. juli

Jeg har tenkt en del på denne saken i dag. Dette ble altså sagt:

Sitat:

La meg først slå fast at det er ingen som prøver å spille noe offer her. Hvis det er noen som prøver å spille offer etter 22. juli, så er det til de grader Arbeiderpartiet. Og det bør dem også gjøre, for de var et av de store ofrene. Det har tydeligvis Arbeiderpartiet lagt en strategi på, å videreføre denne debatten gjennom å angripe Fremskrittspartiet.

Da Gahr Støre på en imponerende avbalansert måte ga et svar til Sandberg, sa Sandberg samtidig noe sånt som at han hadde sagt at de kunne spille offer.

Det jeg blir veldig nysgjerrig på er hva han mener med at det er helt greit at AP "spiller offer". Hvor går grensa mellom å "spille offer" og det å "være et offer". Er det ikke klinkende klart at AP har vært et offer for et alvorlig krigslignende angrep? Hvilke handlinger er det som gjør at de "spiller offer"?

Jeg lar meg fascinere. Jeg har også tenkt litt på Siv Jensens engasjement på sin FB-side, hvor hun gjør et poeng ut av at det er straff nok at en innvandrer ikke får innreisetillatelse etter overfallsvoldtekter. Med kvalmende hyllest av Siv, og vanvittig hatefulle utspill fra tilhengere, selv etter at Siv har gått igjennom og sensurert sin egen side. Når det gjelder utvalgte overgrep mot kvinner er FrP voldsomt på banen. At de engasjerer seg i overfallsvoldtekter er supert, men jeg skulle så gjerne ønske at de engasjerte seg i alle typer voldtekt. Men det er kun de voldtektene som utføres av mørkhudede det er verdt å kaste bort energi på. At et overveldende flertall av voldtekter og overgrep skjer i kjente relasjoner, vel det bruker de ikke en kalori på å bekymre seg over. Med unntak av når det rammer partiet, og da kjører man ikke akkurat den nøytrale linjen, man støtter i hovedsak den som er beskyldt for overgrep. Man tenker kanskje at alle typer ofre spiller offer? (Med unntak om man har FrP i mellomnavnet.) Sist i dag kunne jeg lese fra en FrP-tilhenger på nett at dama som mente seg utsatt for overgrep fra FrP-politikeren burde holde kjeft og skamme seg, fordi hun hadde vært overstadig beruset. Har man vært beruset når man mener at et overgrep har skjedd, vel da bør man åpenbart ta skylda sjøl.

Jeg tror FrP er av de større utfordringene vi har når det gjelder å ivareta kvinner som mener seg utsatt for overgrep, og holdningsdannelser på den fronten. Derfor blir jeg rett og slett uvel av å lese om deres voldsomme engasjement når utenlandske personer gjør overgrep mot norske kvinner. Etter min opplevelse er det ikke behovet for å ivareta kvinners behov som er hovedanliggende, det er behovet for å spre hat og innvandrerfiendtlighet. Det er bare trist.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008

Sist redigert av Irma : 23-11-11 kl 16:14.
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-11, 15:37   #14
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Per Sandberg: AP har spilt offer etter 22. juli

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Da Gahr Støre på en imponerende avbalansert måte ga et svar til Sandberg, sa Sandberg samtidig noe sånt som at han hadde sagt at de kunne spille offer.

Ja, han imponerte meg.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-11, 15:40   #15
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Per Sandberg: AP har spilt offer etter 22. juli

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Og Hagen er sur fordi han ikke fikk bli med i Nobelkomiteen. Og jeg? Jeg ler på femte døgnet av Knut Nærum: ingen vet hvor Hagen hopper.

Virkelig, jeg sprutet kaffe utover arbeidspulten og laptopen min.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-11, 15:40   #16
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Per Sandberg: AP har spilt offer etter 22. juli

Jaja. Man kan i grunn bare lene seg tilbake og betrakte FrP ta knekken på seg selv. De er grunn sin egen verste fiende.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-11, 15:46   #17
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Per Sandberg: AP har spilt offer etter 22. juli

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Og Hagen er sur fordi han ikke fikk bli med i Nobelkomiteen. Og jeg? Jeg ler på femte egnet av Knut Nærum: ingen vet hvor Hagen hopper.



Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Jaja. Man kan i grunn bare lene seg tilbake og betrakte FrP ta knekken på seg selv. De er grunn sin egen verste fiende.

Jeg har også tenkt den tanken. En gang det jo være nok, selv for FrP-tilhengere. Men når jeg har sneket på hjemmesidene deres, så virker det dessverre ikke slik. Det er hyllest og jubel, og hatefulle ytringer - nærmest uansett hva som måtte ha skjedd. Og sutrete innspill all over om media som er ute etter å ta FrP, om at når folk reagerer på f.eks Sandberg sitt utspill så mobber man faktisk (og slik mobbing kommer fra en kunnskapsminister, gisp!). Det blir interessant å følge utviklingen videre.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-11, 15:49   #18
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.205
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Per Sandberg: AP har spilt offer etter 22. juli

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Med unntak av når det rammer partiet, og da kjører man ikke akkurat den nøytrale linjen, man støtter i hovedsak den som er beskyldt for overgrep.

Jeg så intervju med en Frp-er på nyhetene for noen dager siden, husker ikke navnet men han hadde visst en ledende rolle i lokalpartiet.

Han ville ikke ta stilling verken til "kravet om penger, eller det påståtte tilbudet om penger". Eller noe sånt. Jommen sa jeg ikke ta stilling.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-11, 16:11   #19
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.808
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Per Sandberg: AP har spilt offer etter 22. juli

Jeg og er redd at den jevne "på gulvet" velgeren av Frp sluker dette rått - "alle" er ute etter å ta rotta på Frp. Buhu.

Jeg mener bestemt at ledende Frp-politikere bør gå i skammekroken og ta et oppgjør med hvilke holdninger de har til mennesker og hvilke signaler de sender ut til sine - potensielle - velgere og tilhengere. Irma sier mye bra, og jeg kan ikke si meg mer enig.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-11, 17:01   #20
Teflona
audio, video, disco
 
Teflona sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 8.415
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Sv: Per Sandberg: AP har spilt offer etter 22. juli

Jeg er bare dritt lei av FrP.

__________________

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:02.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no